La Vie @ work (filmpje stap, draf en galop)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:38

Dankje! Ik doe mn best :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:47

La Vie had vanavond lichte koliek.
Is zeer waarschijnlijk dat dit al een tijdje speelt, maar dat het nu pas echt naar voren komt..
Vandaar dat ze zich zo gespannen houdt. ;( ;( ;(

_SEUS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:02

Ten eerste wil ik even zeggen, mijn paard heet ook Vive la Vie! Heel grappig dat jullie hem la vie noemen, ik noem haar juist Viev :D

Ik denk dat er al redelijk veel tip en aanmerkingen zijn geweest, dus van mijn nog een kleintje wat ik dacht; dat zal ik nog even zeggen, ik vind dat je je schouders iets meer naar achter moet doen; rechtop kijken. Succes verder! ik vind het een super leuk paard!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:39

Vulina schreef:
La Vie had vanavond lichte koliek.
Is zeer waarschijnlijk dat dit al een tijdje speelt, maar dat het nu pas echt naar voren komt..
Vandaar dat ze zich zo gespannen houdt. ;( ;( ;(

Wat vervelend, is de da geweest?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:48

_SEUS: Haha ja dat hoor je niet vaak!! Ik zal er proberen op te letten!!

Dromenlies: Ja, die staat bij ons op stal dus die was er binnen 10 seconden bij! Pijnstiller gehad en hooi ipv kuil en andere brok.. Speciaal voor koliek gevoelige paarden. Ik had haar al vaker gevraagd even te kijken omdat ze vaak wat gespannen liep, maar er was vaak niet echt wat te ontdekken. Nu 'gelukkig' wel, kunnen we er tenminste eens wat aan gaan doen!! Hoop dat ik hiermee toch eindelijk eens wat verheldering krijg! Die brokken moeten nogal wat verschil en verbetering opleveren. Dus dat gaan we proberen!! :Y)

_ViolaineHW_

Re: La Vie @ work (filmpje stap, draf en galop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:01

ow jeetje gea had het nog niet gehoord op stal dat ze koliek had gehad... hoop dat het snel weer beter gaat met la vie.... wil allemaal niet zo he...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 17:53

Ging vandaag alweer veel beter.. Hoop dat hiermee de spanning over het algemeen ook beter is geworden. Lopen en werken met buikpijn is natuurlijk niet fijn! ;(

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:57

Nee dan trek ik ook liever de deken over mijn hoofd.... Keep us posted en ik ben ook heel benieuwd of je meer ontspanning tijdens het rijden krijgt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:02

Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Zou wel erg fijn zijn! Heb nu alles gehad> de osteopaat, zadel gepast, DA en de 20ste ook nog maar de tandarts voor alle zekerheid.

Maar dit zou wel een verklaring kunnen zijn!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:27

Als ik jou was zou ik wat ontspannender zitten, soms kom je een beetje stijf over, voorderest ziet het er netjes uit.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 10:28

Dankjewel.. Er wordt aan gewerkt, zodra ze weer helemaal de oude is..

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:09

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, dat hij zo gespannen loopt omdat hij last heeft van zn darmen oid. Als die spanning daarmee weggaat ziet het er helemaal niet slecht uit!

Succes *D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:51

Ja dankje, ik hoop het!! Morgen hoop ik dat ik er kan komen, dan zullen we zien of het beter gaat!?

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:39

probeer je handen stiller te houden , dat stoort heel erg ;)
ook je benen leven soms een eigen leven, ze gaan heen en weer en bij het lichtrijden lijkt het net als of je de heletijd de sporen geeft.
en ( misschien zie ik het niet goed ) is ej zadel niet iets te klein voor je ? :o

verder, succes met wedstrijden ect. :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:13

Bedankt voor het commentaar. Ben het er niet geheel mee eens.. :P

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:47

Ik ook niet.

Zoals ik het zie heb je je handen juist mooi stil. Wel een beetje te streng in de binnenhand.
Je geeft inderdaad misschien wat te vaak been, geef liever bij geen reactie een tikje bij.
Het zadel heeft gewoon niet een hoge lepel dus oogt daarom kleiner dan het is volgens mij.
Wat voor merk heb je?

En hoe gaat het met de spanning?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 09:09

Dankje! :D Klopt wel hoor.. Moet idd even bij tikken op zo'n moment, maar door de spanning is dat niet altijd slim.. Straks lig ik er af. Zadel is inderdaad zo ja, het is een Ideal. En het zit ook zo.
Ik heb gister voor het eerst weer gereden en het ging super! Gelukkig maar want het ging al een dikke maand niet zo goed.. Maar ging echt lekker, geen spanning, oortjes vooruit en lopen maar! :D :D :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:17

Ik moet zeggen dat ik niet alles heb gelezen, dus misschien dat mijn opmerking al door iemand anders is geplaatst. Naar mijn idee gaat het nog niet zo slecht, maar wat me als eerste opvalt is dat het tempo in de draf te hoog ligt. Je jaagt hem hier uit elkaar en dat de takt en regelmaat niet ten goede. Daardoor gaat ie zich ook spannen. Dus wat mij betreft, langzamer gaan rijden en aan de ontspanning werken. Niet laten sloffen, maar gewoon een langzamer tempo, zodat ie niet zo hoeft te verkrampen om het te hoge tempo bij te houden. Succes en beterschap met je paard. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:23

Ik zie je benen ook te veel bewegen en ook teveel drijven.
Verder zou je er denk ik goed aan doen om er wat meer rust in te rijden en dus ook alles wat je doet wat beter voor te bereiden. Ga gerust wat eerder doorzitten tijdens je overgang draf-galop, probeer het omzetten bij van hand veranderen enz ook goed voor te bereiden en ook de overgang galop-draf.
Als je overal wat meer de tijd voor neemt en alles duidelijk aangeeft blijft de rust (en dus ontspanning) er denk ik wat beter in.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:32

Vur & opisop_shop: Bedankt voor het commentaar!

Het klopt idd dat ze hier boven haar tempo loopt, maar dat is echt een uitzondering. Ze loopt meestal ongeveer de helft van dit tempo. Te traag dus. Dus vandaar dat ik er even niet zo veel aan deed, was een welkome afwisseling. Gisteren ging het trouwens heel goed, heb zoals jullie ook aanraden, geprobeerd om heel rustig te rijden. Tempo was te laag dus daarom veel overgangen en tempowisselingen gereden(ipv alleen maar drijven om haar vooruit te krijgen). Ze vond het zelf ook veel leuker en het ging super! Overgangen moet ik idd beter voorbereiden, zegt mn instructrice ook, wordt aan gewerkt dus! Vanavond weer les, dus ga mn best weer doen! :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:45

Oke fijn, ben benieuwd naar een volgend topic :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:51

Ja ik doe mn best!! Moet even een goede filmer of forografeerder hebben. Wou eigenlijk graag een wedstrijd filmen binnenkort of op foto natuurlijk. M'n vriend filmt wel eens met de digitale maar dan moeten er niet meer in de bak zijn want dan wil hij er niet bij in staan. En inzoomen lukt niet dus dan is alles vaak zo onduidelijk omdat het te ver weg is.. Maarrr, zodra het lukt komt er een nieuw filmpje oid op. *D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:54

Vulina schreef:
Vur & opisop_shop: Bedankt voor het commentaar!

Het klopt idd dat ze hier boven haar tempo loopt, maar dat is echt een uitzondering. Ze loopt meestal ongeveer de helft van dit tempo. Te traag dus. Dus vandaar dat ik er even niet zo veel aan deed, was een welkome afwisseling. Gisteren ging het trouwens heel goed, heb zoals jullie ook aanraden, geprobeerd om heel rustig te rijden. Tempo was te laag dus daarom veel overgangen en tempowisselingen gereden(ipv alleen maar drijven om haar vooruit te krijgen). Ze vond het zelf ook veel leuker en het ging super! Overgangen moet ik idd beter voorbereiden, zegt mn instructrice ook, wordt aan gewerkt dus! Vanavond weer les, dus ga mn best weer doen! :Y)

Leuk om te horen. Succes ermee hoor! ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:08

Dankje!! :D

MarissaZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:01

Wat mij opvalt is dat ze in de galop erg met haar staart zwiept, dit zou kunnen duiden op spierproblemen, wat aannemelijk lijkt aangezien je met een niet passend zadel hebt gereden. Ik zou er even naar vragen bij je osteopaat!