Idd allereerst: Druk je hakken naar beneden. Op iedere foto bijna zie ik je spoor in haar buik. En je tenen wat meer naar binnen.
En de reactie die jij geeft op de eerste pagina over het spoortje bij het wijken: misschien is het een optie om een zweepje te gebruiken (zie dat je die wel vast hebt). En dan niet om haar opzij te sláán, maar als hulpmiddel. Misschien kun je dan proberen haar net achter je been bij te tikken als je opzij wil. Dit kan trouwens ook werken om de achterhand meer te activeren. Geef duidelijke hulpen en verfijn die eventueel met het stokje (nogmaals, om mee te 'helpen', bokt vat dit soms nogal verkeerd op).
Even tussendoor toch wat over je zadel. Héél goed dat je aan het sparen bent en het op deze manier zo goed mogelijk probeert op te lossen, maar dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat je pony zo loopt. Dat ze er last van heeft.
Blijf in het wijken ook mooi rechtop zitten, je valt wat naar voren (is al eerder gezegd las ik). Ook in de galop. Ik weet niet of je het doet als ze wat langzamer gaat. (Ik had soms ook dat je dan met je zit mee gaat drijven). Dus, op je kont blijven zitten!!

Een tip voor je zit: Rij eens zonder zadel of met zadel en dan je voeten uit de beugels. Dan kun je bijna niet scheef zitten, want dan ben je je balans/evenwicht kwijt. Dat helpt bij mij ook altijd goed (ik zit met mijn linkerschouder naar beneden).
Maak je in de galop mooi lang. Je drukt jezelf idd omhoog, naar mijn idee knijp je je knieën aan. Ontspan en voel dat je op je zitbeenknobbels zit.
Over het iets meer op de loodlijn lopen, maak je daar nog niet druk om. Allereerst moet die ontspanning er zijn (die er af en toe wel degelijk is!). Dan komt het mooie nagevelijke plaatje vanzelf wel. Als je pony volledig ontspant zul je merken dat ze zelf je hand wel opzoekt (mits je zelf dan blijft paardrijden natuurlijk).
Over die neckrope: Ik vind die er ook strak uitzien. Ik denk dat je je handen daarmee iets meer mee moet geven. Onderaan zit dat ding nogal strak. Maar vind het wel heel knap dat je ermee rijdt

Over het ruggebruik van je pony ga ik mee met de reactie van Duke op pagina 2. Ik zit zelfs te denken zoals ik eerder zei dat dit ook aan het zadel kan liggen. Heb je er iemand bij gehad die naar het zadel heeft gekeken? Een zadelpasser oid? (vat mijn opmerkingen over het zadel niet verkeerd op, omdat je aangaf in de openingspost dat je er geen commentaar op wilde, maar ik probeer te helpen en mee te denken).
Ik vind je beugels trouwens ook wel goed zo

Las dat het zonder sporen beter gaat het wijken. Goed zo

Probeer ook idd tussendoor lekker lang en laag te rijden, net zoals je losrijdt.
Zo, lekker lange post van mij, ik hoop dat je er iets aan hebt