Flame @ work, ook nog met neckrope!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:02

Ik heb je openingspost goed doorgelezen, de rest van het topic vluchtig (haha nee, heb het toch doorgespit). Ik ga ook gewoon mijn commentaar en 'tips' proberen te geven ;)

Idd allereerst: Druk je hakken naar beneden. Op iedere foto bijna zie ik je spoor in haar buik. En je tenen wat meer naar binnen.
En de reactie die jij geeft op de eerste pagina over het spoortje bij het wijken: misschien is het een optie om een zweepje te gebruiken (zie dat je die wel vast hebt). En dan niet om haar opzij te sláán, maar als hulpmiddel. Misschien kun je dan proberen haar net achter je been bij te tikken als je opzij wil. Dit kan trouwens ook werken om de achterhand meer te activeren. Geef duidelijke hulpen en verfijn die eventueel met het stokje (nogmaals, om mee te 'helpen', bokt vat dit soms nogal verkeerd op).

Even tussendoor toch wat over je zadel. Héél goed dat je aan het sparen bent en het op deze manier zo goed mogelijk probeert op te lossen, maar dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat je pony zo loopt. Dat ze er last van heeft.

Blijf in het wijken ook mooi rechtop zitten, je valt wat naar voren (is al eerder gezegd las ik). Ook in de galop. Ik weet niet of je het doet als ze wat langzamer gaat. (Ik had soms ook dat je dan met je zit mee gaat drijven). Dus, op je kont blijven zitten!! :D

Een tip voor je zit: Rij eens zonder zadel of met zadel en dan je voeten uit de beugels. Dan kun je bijna niet scheef zitten, want dan ben je je balans/evenwicht kwijt. Dat helpt bij mij ook altijd goed (ik zit met mijn linkerschouder naar beneden).

Maak je in de galop mooi lang. Je drukt jezelf idd omhoog, naar mijn idee knijp je je knieën aan. Ontspan en voel dat je op je zitbeenknobbels zit.

Over het iets meer op de loodlijn lopen, maak je daar nog niet druk om. Allereerst moet die ontspanning er zijn (die er af en toe wel degelijk is!). Dan komt het mooie nagevelijke plaatje vanzelf wel. Als je pony volledig ontspant zul je merken dat ze zelf je hand wel opzoekt (mits je zelf dan blijft paardrijden natuurlijk).

Over die neckrope: Ik vind die er ook strak uitzien. Ik denk dat je je handen daarmee iets meer mee moet geven. Onderaan zit dat ding nogal strak. Maar vind het wel heel knap dat je ermee rijdt :)) Ik noem het zeker géén trekken, zoals iemand anders het noemde hier.

Over het ruggebruik van je pony ga ik mee met de reactie van Duke op pagina 2. Ik zit zelfs te denken zoals ik eerder zei dat dit ook aan het zadel kan liggen. Heb je er iemand bij gehad die naar het zadel heeft gekeken? Een zadelpasser oid? (vat mijn opmerkingen over het zadel niet verkeerd op, omdat je aangaf in de openingspost dat je er geen commentaar op wilde, maar ik probeer te helpen en mee te denken).

Ik vind je beugels trouwens ook wel goed zo :j Steek idd je onderbenen niet naar achteren.

Las dat het zonder sporen beter gaat het wijken. Goed zo :) Maar misschien kun je mijn tip met het zweepje in je achterhoofd houden ;)

Probeer ook idd tussendoor lekker lang en laag te rijden, net zoals je losrijdt.

Zo, lekker lange post van mij, ik hoop dat je er iets aan hebt ;)

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:57

Schouders omhoog, borst naar voren! ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 12:01

Phew dat zijn een hele hoop met reacties. Ik ga even per onderwerp antwoorden dan, anders zit ik hier vanavond nog. :+
Allemaal heel erg bedankt in elk geval!

En ook iets waar ik erg blij mee ben: Bokker hns (ken ik irl ook al) is bezig met haar ORUN en heeft aangeboden om mij eens les te komen geven. Ze vind houding erg belangrijk dus dat zal zeker goed voor mij zijn. Ook kan zij dan eens goed naar het zadel kijken.

Mijn houding:
Is slecht, maar begint te verbeteren. Tja zoiets gaat simpelweg niet in 1 keer. Ik weet waar de problemen liggen, er word aan gewerkt. :) Zonder zadel zit ik als een pudding, helemaal ontspannen. Heb helaas weinig keus, ivm mijn slechte rug is dat de meest comfortabele manier. In galop is het idd lastig, ik moet op zoveel dingen letten dan. Ook word ik (voor mijn gevoel) het zadel uitgewerkt. Dit gaat de ene dag beter dan de andere. Ik blijf er op mijn gemakje aan doorknutselen, het komt uiteindelijk vast wel goed. Building blocks lijkt me interessant, daar ga ik eens wat over opzoeken. :)

Stijgbeugels langer resulteert in geen steun aan de wrong en houding zo mogelijk nog slechter. ;) Dan gaan mijn benen pas echt alle kanten op. Ik vind ze nu fijn zitten, het is echt een hele stijle wrong, ben daar zelf al niet zo fan van, en als ook nog eens het zadel voorover kiepert word het helemaal moeilijk.

Hulpmiddelen:
Ik ben inmiddels dus weer spoor-af. En het gaat heel fijn zo. Kan een volte openen en sluiten op mijn kuit. Zweepje gebruik ik vooral voor wanneer ze niet van plan is om op mijn been te reageren. Heb het met wijken ook al geprobeerd te gebruiken, maar ze reageert er nogal schrikachtig op. Alsof ze denkt dat ze gestraft word voor iets, terwijl ik gewoon even wat aan wil wijzen met een heel klein tikje. Ik zou nog eens kunnen proberen of ze ook op "kietelen" of "aaien" met 't zweepje reageert, maar had eigenlijk voor spoortje gekozen omdat ik daar meer mee kan verfijnen.

Nagevelijkheid en ruggebruik:
Moet dus meer vanuit de achterkant komen. Eerst lang en laag losrijden, beetje schakelen en wachten tot ze zelf mijn hand op zoekt. Weet niet in hoeverre dat nu zal lukken met het zadel, maar ik wil het wel eens proberen. :) Als het lukt rustig gaan variëren in houding.

Neckrope: Ga kijken of het zonder ook lukt. Op de grond reageert ze perfect op wijken voor de druk, mischien reageert ze beter op mijn handen zelf.

Het plaatje:
Voor het plaatje ben ik met mijn lange rug mischien wat aan de lange kant. Maar ik merk dat Flame geen last van me heeft. En inderdaad ze valt op de voorhand, maar het zou niet realistisch zijn om meer te verwachten.

Helaas heb ik op het moment griep, baal als een stekker. :\
Hoop dinsdag weer naar stal te kunnen, morgen zou fijn zijn maar ik vrees dat dat 'm niet word...
Oja marion, heb nog wel wat ja. :j
Van Nasula een twee goede...

Afbeelding

Afbeelding

Alleen meestal fotografeert mijn moeder, en als ik zo kijk maakt ze kennelijk het liefst foto's van de voorkant? :+ Dus dat schiet niet erg op.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:30

leuke pony, zie er ook best fijn uit. je hakken alleen wat meer uitdrukken, tenen naar binnen. en je handen wat meer rechtop houden soms :)

Calibra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:56

Leuk dat je met een nekrope rijdt.. maar misschien een idee om die sporen ook af te doen? ^^

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:11

leuk beestje,
probeer wel te blijven zitten als je een neckrope gebruikt,
maar dat zij je zelf al :D