Mabel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:30

Mooi paardje heb je!
Ze heeft nog een beetje een holle rug zo te zien, ik denk dat je haar wat lager in haar hals moet proberen te krijgen, en zo proberen haar rug sterker te maken (misschien ook wat longewerk:)) maar ze is ook nog jong dus dat komt allemaal wel:) Vind jullie een leuke combinatie, succes nog samen!!

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:32

zit wat naar voren
en zonder cap, maar dat is voor je zelf

verder, super paard!! :D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:40

Commentaar over cap en zadel is denk ik al genoeg gegeven. Super dat je bezig bent met een ander zadel. Ik denk dat jouw eigen houding dan meteen een stuk beter is. Je hebt echt een supermooi paard en dat rood staat haar erg mooi!

Sabinee__

Re: Mabel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:46

Prachtig paard heb je .
Zoals gezegt is ; een goed zadel doet wonderen voor je paard en voor je zelf . :D
Veel plezier en succes nog!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:40

Je houding is (mede) dankzij de rare ligging van het zadel heel raar. Wat ik nog niet gelezen heb is een schuine zadelonderlegger (zou je toch wel verwachten op pagina 4), daarmee hoog je tijdelijk je zadel van achter op totdat je een goed zadel kan kopen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:45

amillia schreef:
Je houding is (mede) dankzij de rare ligging van het zadel heel raar. Wat ik nog niet gelezen heb is een schuine zadelonderlegger (zou je toch wel verwachten op pagina 4), daarmee hoog je tijdelijk je zadel van achter op totdat je een goed zadel kan kopen

Dan komt er nog meer druk op de nu toch al veel te smalle boom en dus meer druk op de schoft van het paard.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:05

Mabel is al een echt teddybeertje!

De foto's zien er niet verkeerd uit, maar ze oogt soms wel gespannen in de draf en galop lijkt ze wat loperig.
Misschien is het een goede oefening als je schijnovergangen rijdt en als je haar leert dat ze op je been moet wachten. Verder lijkt het zadel iets te klein voor je. Ik heb dat ook gehad en heb daarna een halve inch groter genomen, wat direct veel beter zat. Als je ergens een zadeltje kunt vinden zou ik je dat zeker aanraden.

Veel plezier en succes!

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:14

prachtige fotos
en idd je zadel iets meer naar achtere
ik heb het probleem dat het zadel altijd te veel naar achter gaat ipv naar voor
hihi
mooie fries echt wel
wauw

Pieternelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:41

Golan schreef:
stoer hoor, zo zonder cap ;)
probeer wat dieper in de zadel te gaan zitten, nu zit je echt op de lepel.

Ik vind het niet zo stoer, eerder een beetje stom. Ze stapt op de rand van de bak in galop. Om een voorbeeld te noemen wat nu goed afloopt. Ik heb t slechter zien aflopen. Hoe braver de paarder, hoe naarder de ongeluken.

In heb ook het idee dat het zadel iets te klein voor je is. Bij mij was mijn zadel iets te groot. Nu is het beter en het heeft mijn houding goed gedaan.

Maar wat een prachtig plaatje zijn jullie!! plezier straalt er vanaf!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:52

leuk paardje ;)

maar volgends mij ligt het zadel echt helemaal niet goed !
even naar laten kijken ;)
succes verder nog!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 07:59

Pieternelm: Normaal rijd Evi wel met cap hoor, heb misschien een halfuurtje foto's gemaakt en toen wilde ze voor het plaatje zonder cap.

loveNicos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:43

Ten eerste leuk beessie.
Maar denk dat het zadel wat te klein is, waardoor je erg achter op de lepel gaat zitten en dus wat teveel in zijn rug en daardoor gaat ie zijn rug weg drukken.
En zal idd je beugels was langer doen waardoor je je benen kan laten hangen want zie dat je ze hier en daar je benen wat optrekt en daardoor je knieen gaat klemmen.
Werk aan je houding dan gaat het zeker wel goed komen met jullie.
Nogmaals echt een leuk beest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:15

Kritiek al genoeg geven zie ik ;)
Mooi dier ! Je it iets te veel op de lepel van het zadel
Keep it Up :D

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:24

Zaterdag komt de zadelmaker voor een nieuw zadel! ben benieuwd!!!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:38

Wie laat je komen Eef?

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:57

Wat een gezeik zeg. Jeetje!
Mabel is nog jong, nou en dat je houding niet perfect is dat komt nog wel.
bijna iedereen die heeft gereageerd nog niet eens 5 hebben een perfecte houding, zelf anky pleurt er wel eens naast en ook zij zit wel eens scheef/kort/naarvooren ofzo.

Byee :9

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:06

pollylove1 schreef:
Wat een gezeik zeg. Jeetje!
Mabel is nog jong, nou en dat je houding niet perfect is dat komt nog wel.
bijna iedereen die heeft gereageerd nog niet eens 5 hebben een perfecte houding, zelf anky pleurt er wel eens naast en ook zij zit wel eens scheef/kort/naarvooren ofzo.

Byee :9

Negatief commentaar is natuurlijk niet leuk, maar TS vraagt zelf om tips.
Daarnaast is het natuurlijk op zich niet zo erg als je houding niet perfect is; ik ben het met je eens dat veel ruiters hier last van hebben. Maar in dit geval is duidelijk te zien dat TS zo ver achter in het zadel zit en dat het zadel dermate slecht ligt, dat haar paard hier naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn problemen van gaat ondervinden. De meesten hier willen TS daar alleen maar voor waarschuwen zodat zij dit kan voorkomen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:09

Brainless schreef:
amillia schreef:

Dan komt er nog meer druk op de nu toch al veel te smalle boom en dus meer druk op de schoft van het paard.

van een foto kun je helemaal niet zien of de boom te smal is

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:43

@Amillia,
Als de boom wijd genoeg zou zijn, zou hij aan de voorkant niet zo hoog liggen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:42

Er is al veel commentaar zie ik, maar probeer er van te leren!

Ik zie een paar dingen:
- je zadel (genoeg over gezegd)
- je benen: als je je beugels kwijtraakt, heb je een verkeerde zit. Je houdt vast aan je zadel met je knieën. Probeer eens zonder beugels te rijden. Waarschijnlijk zal je dit erg moeilijk vinden, omdat je dan je steun kwijt bent. Ook zonder zadel zou heel goed zijn! Kijk eens naar andere foto's hier op het forum. Je zult zien dat een houding er veel beter (in balans!) uitziet als de beugels heeeel lang zijn (voor je gevoel wss ;)).
- je handen: je hebt voor mijn idee hele gespannen handen. Je duwt je polsen in een knik, waardoor je niet goed mee kunt "veren" met de hals van je paard. Probeer je teugels vast te houden alsof je een kopje koffie vasthoudt (duim omhoog) en met je vingers vasthouden ipv met je hand/pols.
- je armen: let op de knik er in! Zie foto 2.

Ik vind dat je wel heel netjes je hakken uitduwt!

Ik wil je niet boos maken of banketstaaf doen, maar probeer je gewoon nog even met de beginselen bezig te houden zolang ze nog zo lastig loopt. Ronde rug, ontspannen hals en een goede houding van jou is essentieel voordat je met dressuur oefeningen begint!

ik03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:06

dat zadle past absoluut niet , je zit er bijna chter:D wel een mooi paard trouwsn\1

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:54

Leuk paard maar ik zou haar gezien haar bouw ook nog een jaar wegzetten.
En goed dat je een zadelmaker laat komen want geen geldboom in de tuin is natuurlijk geen excuus om met een slecht passend zadel te gaan rijden. De meesten van ons hebben geen geldboom in de tuin. Kunst is om dan geduld te hebben en eerst te sparen voor een goedpassend zadel alvorens te gaan rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:04

Wat een mooie fries is het, (hele kast vooraan :), zo zijn ze echt leuk). Over je houding is denk ik ongeveer alles gezegd, maar dat is grotendeels te wijten aan het zadel (wat je ondertussen ook wel al weet ;)). Ik herken hierin eigelijk net hetzelfde als wat ik gehad heb, met mn vorige zadel. Reed er ook een jong paard mee, maar voor, de boom dus, lag hoger dan de lepel, waardoor ikzelf eigelijk continu naar achter schoof, op den duur werd ik er zo gefrustreerd door, was meer bezig met me opnieuw goed zetten, dan met wat anders. Mn benen kon ik ook niet goed houden, net als mn rug (en geloof me het is niet echt bevorderlijk voor de rug ;)). maar goed bij mij was het een verademing een ander zadel, zal bij jou straks ook wel zo zijn. Dus moeilijk om nu vanalles over houding te gaan zeggen, aangezien dit door het zadel zelf een heel vertekend beeld geeft.
Benieuwd naar foto's straks onder het nieuwe zadel :)
De vierde laatste foto vind ik een heel leuk en ontspannend beeld geven.

Ki_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:58

Leuke Combi!!

Misschien moet je iets meer in het midden van het zadel gaan zitten!
Ik heb t zelfde dekje trouwens!! Goeie keus hoor! :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:10

Ik zie een jong paard met geen bespiering,een weke rug met slecht(voornamelijk te klein)zadel die vrij hoog wordt gereden en op bijna alle foto's continu over haar eigen tempo heen loopt.
Wel eens aan gedacht om haar het winterseizoen op de wei te gooien, flink bij te voeren, wat longeerwerk te doen en komend voorjaar met een goed passend zadel zowel voor haar als voor jou onder begeleiding van een instructeur die kennis heeft van friezen weer te starten met rijden>?
Als je zo door gaat is ze met een aantal jaar op en dat ligt niet alleen aan je zadel.