Bedankt voor de tips!
En we redden het samen wel! daar ga ik alles aan doen

@ Amanda:
Goed om te horen dat er meer haffies zo lekker eigenwijs zijn

En ik ben blij dat het goed is gekomen! dat is een hele inspiratie voor mij!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
semmyyy schreef:@ gizmo1986: graag gedaan.Ik weet wat je bedoelt en het is heel vervelend als er last van hebt. Maar als je zelf de wil hebt om door te gaan dat alles goed komt dan komt het zeker goed!!! Want ik geloof het meteen dat je haf super lief van karakter is mijn haf is dat ook en ik zou hem voor geen goud kunne missen en jij jou paardje waarschijnlijk ook niet!!! Succes ermee het komt goed!
.
. dus ik ga hard met mezelf aan de slag en consequenter voor hem zijn, zodat we samen op alle fronten een super team worden 

gizmo1986 schreef:semmyyy schreef:@ gizmo1986: graag gedaan.Ik weet wat je bedoelt en het is heel vervelend als er last van hebt. Maar als je zelf de wil hebt om door te gaan dat alles goed komt dan komt het zeker goed!!! Want ik geloof het meteen dat je haf super lief van karakter is mijn haf is dat ook en ik zou hem voor geen goud kunne missen en jij jou paardje waarschijnlijk ook niet!!! Succes ermee het komt goed!
mijn haffie is zeker heel lief! hij is heel erg knuffelig, als ie ziet dat ik eraan kom, dan hinnikt ie en dan komt ie meteen naar met toe lopen.
ik ben ook veel bezig met vrijheidsdressuur, en dat vind ie helemaal geweldig!! en dan luisterd ie ook perfect, raar maar waar![]()
dus de conclusie is dat onder het rijden, dus echt mijn probleem is, en niet die van thijs, hij is gewoon zo slim dat hij mij aanvoelt en daarom lekker gaat klieren, vooral om dat hij in de pubertijd ziet en welke jonge eigenwijze haflinger zou dat nou niet doen. dus ik ga hard met mezelf aan de slag en consequenter voor hem zijn, zodat we samen op alle fronten een super team worden
edit: hij gaat ook met een meisje van 10 elke week op woensdag naar les, want haar eigen pony is kreupel. (gister dus weer)
dus dan gaat ie mee in de trailer, hij loopt er zo op en af. in de les is hij dan ook super braaf, haha dan is het net een manegepony, echt zo'n sulletje.
en dan zit ik echt met verbazing te kijken, dat ie zo braaf is, en dan weet ik dus zeker dat hij mij in de maling neemt!
semmyyy schreef:Ik snap je dan meteen dat je je haffie daarom niet kwijt wil omdat hij wel gewoon een karakter van goud heeft.IK kon het snappe als hij in de omgang ook niet lief was en gemeen was dan werd het met rijden ook een ander verhaal.
Maar het kan ook zijn dat je haffie jou gewoon een beetje uit aan het proberen is om te kijken hoever hij kan gaan bij jou.Want als die bij andere wel super braaf is en geen poot verkeerd zet dan is die echt wel goud eerlijk ook onder het zadel.
Nog een vraagje over dat vrijheids dressuur.
Is dat een soort van free styling? Want k wil heel graag een cursus freestyling gaan doen,heb dus ook al van heel veel mense gehoord dat je met deze cursus echt nog een betere band met je paard kunt krijgen als dat je die al hebt. Merk jij dat ook met jouw haffie?
gizmo1986 schreef:semmyyy schreef:Ik snap je dan meteen dat je je haffie daarom niet kwijt wil omdat hij wel gewoon een karakter van goud heeft.IK kon het snappe als hij in de omgang ook niet lief was en gemeen was dan werd het met rijden ook een ander verhaal.
Maar het kan ook zijn dat je haffie jou gewoon een beetje uit aan het proberen is om te kijken hoever hij kan gaan bij jou.Want als die bij andere wel super braaf is en geen poot verkeerd zet dan is die echt wel goud eerlijk ook onder het zadel.
Nog een vraagje over dat vrijheids dressuur.
Is dat een soort van free styling? Want k wil heel graag een cursus freestyling gaan doen,heb dus ook al van heel veel mense gehoord dat je met deze cursus echt nog een betere band met je paard kunt krijgen als dat je die al hebt. Merk jij dat ook met jouw haffie?
Ja vrijheidsdressuur is super leuk om te doen, is idd een soort freestyling.
je gaat gewoon eerst aan de gang met de basis, netjes aan het halster lopen enz.
en dan kun je kunstjes gaan leren, die van mij kent nu:
voetjes geven ( aan alle 4 benen) niet om uit te krabben, maar dat hij ze optilt en een paar seconden opgetilt houd.
parkeren (dan zeg je ho en blijf, en dan moet ie blijven staan, en dan moet je weg kunnen lopen, bv een rondje om hem heen, en dan blijft ie staan.
kusjes geven.
jambette, op de grond en onder het zadel.
keren, dan draait ie een rondje om je heen.
zo zijn er dus allemaal dingen die je hem kunt leren, op stem en lichaamshulpen.
dan leert ie dus goed naar je luisteren en als je paard het leuk vind dan is het ook super voor de afwisseling.
mijn haffie vind het echt super leuk, en hij is best slim en leert ook de dingen vrij snel.
ik heb een boek gekocht van vrijheidsdressuur:
http://www.vrijheidsdressuur.info/
een bokker ( Hannah_Menno) hier op bokt heeft zelf een site gemaakt, met de basisdingen (grondwerk) en de kunstjes, hoe je ze kunt leren enz:
http://www.everyoneweb.com/NALANTA/
Lijkt me erg leuk om te doen.Maar ik wil echt het freestylen zeg maar.Maar wel super van die kunstjes dat lijkt me ook leuk hihi