Kelly_ann schreef:Leuke dingen doen is natuurlijk piet perse rijden, wat maakt rijden nou zo speciaal?
Voor míj niets, is er niets speciaals aan. Lekker samen een bergwandeling maken is voor mij net zo bevredigend.
Rijden voegt alleen een stuk mobiliteit toe: ik kom wat sneller wat verder. Ook springt mijn paard hoger en verder.
Het is ook een beperking want ik kan te paard niet klimmen en te handen-en-voeten wel, dus kan te paard, zelfs amen wandelend, niet overal komen waar ik alleen wel kan komen.
Het is ook een zorg, want je wéét dat je met jouw lijf op de rug zit en dat is op den duur schadelijk.
De extra belevingen zijn realiteit voor je en déél van 'paardrijden' maar het verandert niets aan wat het rijden op zich ís; extra mobiliteit, je vervoeren te paard. Letterlijk vérder komen
Beiden moeten het WILLEN en KUNNEN doen, dit kan voor velen een of ander emotioneel proces zijn, inclusief vertrouwen en harmonie etc, voor mij is het in eerste instantie intellectueel wat later emotioneel wordt.
Moet wel eerlijk zeggen dat Wino wel aanstekelijk enthousiast is. Dus chagarijnig van hem afkomen is bijna onmogelijk. Andersom gaat dat trouwens netzo hoor.