Johnny Walker 1 maand onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TrippleT

Re: Johnny Walker 1 maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:32

Omdat het in de sport gedaan wordt, is het meteen goed? Dat vind ik niet. Ik vind dat de meeste paarden veel te vroeg gestart worden. Maar das iets voor een ander topic. Het feit dat ze 1 jaar op de wei heeft gestaan, wil niet zeggen dat je haar vervolgens binnen een half jaar (als ik het goed begrijp?) 'moet' starten? Maar goed, verder vind ik het een erggg leuk paardje. Mag je trots mee wezen denk ik zo! Geniet er van.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:07

Hij heeft de kans gehad om te groeien.. en met zijn 5 is hij oud genoeg om de sport in te gaan. zeker in de B dat is gewoon basis oefeningen..

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:07

Mijn verzorgpaard is lekker uitgegroeid. We zijn met 4 begonnen en ze is nu 7 en rijden pas wedstrijden en is echt geen leeftijds limiet om de 'sport' in te gaan. Je moet pas gaan als je paard er klaar voor is en eerder niet. Ik vind persoonlijk dat je paard er nog niet klaar voor is. En ik ga met de andere opmerkingen mee die al gezegd zijn. Lekker voorwaart neerwaarts.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:12

We zijn inmiddels 3 weken verder en ook het paard is bij een manege langs geweest waarvan meerdere dressuurruiters/instructeurs hebben gevraagd waarom ik hem nog niet heb uitgebracht omdat hij al zo leuk loopt.

Het is ook een paard dat zoveel leert en met de dag beter loopt.. geen doorsnee paard dat iedere keer maar weer van alles herhaald moet worden.. nee 2x voor hem en hij snapt de bedoeling.. Hij word lekker basis getraind. en niemand kan basseren op foto's of hij er klaar voor is.. en zeker niet van 3 weken oud ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:14

Afbeelding

Afbeelding

Meet johnny 1 week later na de foto's ;)

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:34

Dustinlover schreef:
Ik ben niet onbekend met paarden inrijden vandaar dat ik wel weet wat ik doe ;)

@ Marlou: Zadel ligt gewoon te ver naar voren en dat naar beneden rijden.. geloof het of niet je gaat zitten je neemt teugels opmaat en meneer loopt al nageeflijk. Er is een koper wezen kijken die in het nederlands team 4 span zit en prix st george rijd en ook die vond dat hij op de goede weg naar de wedstrijden zat..

Misschien neem je ze net iets te kort? Waardoor hij achter de loodlijn terecht komt.. Zoals op de laatste foto, hier heeft hij de kans niet om verder naar voor te gaan, de teugels zijn daar gewoonweg te kort voor.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:56

zeker verbetering, die laatste foto's
maar paardje loopt nog wel veel over de buitenschouder weg.
dit zag ik ook bij bijna alle foto's in de openingspost.
misschien wat meer buitenbeen erbij en iets meer begrenzen aan je buitenteugel.

succes met je wedstrijden

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:23

hij loopt misschien wat te diep en achterde loodlijn. Maar dit is helemaal niet erg voor een jong paard.
Nu hij zo nageeflijk loopt train je teminste wel zijn rug.!

Ik zeg ga zo door, je kan misschien altijd wel proberen zijn neusje eruit te rijden, door wat meer met je been te rijden en daardoor beetje van voor toestaan en met je zit zorgen dat hij niet harder gaat.!

super!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:18

hoi hoi
als eerst: leuk paard!
Probeer lekker veel overgangen met hem te rijden en hem goed aan je been te krijgen, dan wordt hij in je handen ook lichter.
En verder, probeer je binnenteugel los te houden en hem op de buitenteugel te rijden, want je hebt te veel druk op de binnenteugel..

veel succes! :D

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:19

ik vind het een mooi paard.. maar hij is nog maar 1 maand onder het zadel en ik zou zeggen doe het rustig aan. geef hem wat meer lucht van voren destemeer plezier heb je later van hem! veel succes

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:02

Nieuwste foto's komen meer in de buurt! Goed gedaan! Nou nog een tikje meer naar voren denken. In het lijf he. Heb maar een klein beetje het gevoel dat ie wat onder je wegloopt. Je kunt beter een paard later op moeten vangen, dan vooruit schoppen !

xLeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:25

Je vraagt wel veel voor 1 maand ohz.
maar hij mag wel iets lager lopen. Ik vind hem nu iets te veel krullen, ipv mooi nagevelijk lopen.

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:42

Op sommige foto`s zie je een beetje pianohandjes :o
Maar je zit inderdaad wat te ver met je bovenlichaam naar voren, probeer rechtop te blijven zitten.
Wat mij helpt is knikken in de ellebogen en je me wat langer maken, door mijn tenen naar binnen te draaien en hakken uit te drukken.
Ik weet niet of je dat al eens geprobeerd hebt, maar het is misschien wel de moeite waard.

Succes ermee meid !

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:36

ik zou zo'n toppaard nooit verkopen als ik jou was! en ik zou niet weten hoe jullie erbij kunnen komen dat ze er te groot voor is ?
maargoed HAW commentaar: misschien wat rustiger aan doen met een maandje onder het zadel :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:52

Ik snap het probleem niet dat er gezegd wordt dat je veel van hem vraagt. Sommige paarden vragen zelf al veel van de ruiter, mijn merrie liep ook na 3 weken ook zo erbij omdat ze gewoon knetterhard vooruitging. Helemaal niet dat er dan door de ruiter gelijk misbruik van wordt gemaakt, je zult echt niet elke dag het uiterste vragen van een jong paard.
Maar aan de andere kant: Wanneer je de stap neemt om met een paard aan de slag gaat en het dier blijkt behoefte te hebben aan uitdaging: biedt deze dan ook! Blijf niet hangen op het 'pas op het is een jong paard-niveau' maar zoek samen naar een niveau waarbij je elkaar uit kunt dagen. Niet 7 dagen in de week knallen, maar wel kansen pakken en vooruit denken. Natuurlijk houd je rekening met het feit dat het paard nog groeit en moet ontwikkelen, maar net als bij kleine kinderen heb je vroeg- en laatbloeiers :)

Samenvatting: Ziet er goed uit, paard oog happy en los in zijn lichaam. Je zit zelf nog wat voor over, maar dat is verder niet storend voor het paard. Handen wat meer er op zou misschien het voor over zitten wat verminderen :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 15:41

Dankje Petulan, hier heb ik wat aan :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:06

super dat je paard zich uit zichzelf aanbied en nagevelijk vanuit het niks dat hoort toch ook zo te zijn... een paard voelt lichte druk in zijn mond dmv het bit/hoofdstel/neusriem dus zakt dat is een natuurlijke reactie op een natuurlijke druk... is super netjes van hem.. maar maak er wel gebruik van om hem hierin lang en lager vanuit zijn schoft te rijden dan kan hij stabieler worden en op eigen benen lopen terwijl jij het tempo gaat bepalen. Dus beide handjes licht contact houden en kijken of hij je hand volgt door verder naar beneden te zakken te verruimen vanuit zijn schoft ( waardoor zijn rug ook langer word) dan kan jij tempo gaan wisselen. Zo maak je hem sterker en rechter!

Succes met je knapperd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:42

dankje voor het commentaar.. de foto's zijn inmiddels alweer 1 maand oud... komen binnenkort misschien nieuwe als hij niet verkocht is..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:06

Gaat hij nu dan wel weer de verkoop in, of mis ik nu iets?

Ik zou zeggen ga zo door (nav de nieuwe foto's) en probeer iets meer actief te rijden. Ook mag op meerdendeel foto's je bovenlijf meer naar achter.

Succes samen verder

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:24

sashafierce schreef:
Patriciavt schreef:
Rowan ik erger me aan je opkrullende dekje :')

Voor een dier wat zo kort onder zadel is hoeft nog niet alles perfect te zijn. Toch zou ik wel nog iets meer lucht van voren geven zodat hij nog wat meer op zijn eigen benen gaat lopen en zijn achterhand nog wat activeerd. Zo van de foto geeft t nu het beeld dat hij behoorlijk op de voorhand loopt. Verder valt het me op dat je wat naar voren lijkt te vallen :)

Het is wel een heel erg leuk dier, en als je em nu al zo fijn vind dan kan dit misschien wel een hele leuke match voor je zijn!!

Jammer van de slechte (en scheve) kwaliteit van de foto's, dit maakt het geheel niet een mooi plaatje :o

Mee eens Laat hem eerste lekker lopen! en sorry hoor maar je blubberd er gewoon overeen je paardje is echt te klein , je kunt =niet zoveel vragen van zoon jong ding doen jij net kon fietsen namen je ouders je toen ook mee op een fiets cross?

Hier sluit ik me bij aan. En ik zou er misschien overna denken om hem toch te verkopen. Ondanks dat hij toch nog wat zal groeien, vind ik hem nogsteeds aan de kleine kant voor je. Denk dat je mooier zal staan op een groter paard.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:36

Hij gaat toch de verkoop in ja.. Ik wil mezelf echt op de handel gaan richten. En als ik straks iets meer geld heb wil ik er nog eentje aanhouden voor de wedstrijden.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:52

Ziet er goed uit voor een jonkie.Probeer dr op de te letten dat je niet naar voren "valt" en naar voren kijken maar dat kan soms moeilijk zijn ( doe het zelf ook) Hij loopt wat achter de loodlijn maar is niet zo dramatisch erg. Ik heb ook een 3-jarige en die liep vanaf dag 1 dat ik erop kroop al aan de teugel terwijl ik niets deed. Dit zijn gewoon meestal heel erg leergierige paarden. Ik ga hierover volledig met petulan mee.
Veel succes met hem, en de verkoop

groetjes