Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:40

Nouja, ik hoop dat het tot ze door gedrongen is dat ze echt te groot zijn. Want blijkbaar durven ze daar geen reactie op te geven.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:40

Typisch bokt weer ;) Echt waar ik niet tegen kan is om zo grof kritiek te geven, niemand is perfect van normale kritiek kan ze alleen maar leren. ( op uitzonderingen na van een aantal bokkers die wel normaal reageren :) )

Jullie zijn sowieso wel te groot. Ga longeren, buitenritjes aan de hand, vrijheidsdressur ed doen, zo versterk je de band en worden de pony's alleen maar leuker :)

Wel goed dat jullie een cap op hebben :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:41

Aangezien het HAW is :P benen stilhouden! het meisje op de witte pony, is énorm aan het drijven met dr hakken .. dat hoor je met je kuiten te doen.. en je benen verder stilhouden ;)

Ik denk dat het voor jullie ook leuk is, als jullie vrjiheidsdressuur gaan doen! Gebruik de zoekfunctie eens op bokt, en kijk er eens naar.. :)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:44

we gaan een zadel kopen...

Ja we gaan idd vrijheidsdressuur doen..we zijn er al mee bezig! De witte pony kan al de jambette en de bruine bijna!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:45

Everytime schreef:
Typisch bokt weer ;) Echt waar ik niet tegen kan is om zo grof kritiek te geven, niemand is perfect van normale kritiek kan ze alleen maar leren. ( op uitzonderingen na van een aantal bokkers die wel normaal reageren :) )

Jullie zijn sowieso wel te groot. Ga longeren, buitenritjes aan de hand, vrijheidsdressur ed doen, zo versterk je de band en worden de pony's alleen maar leuker :)

idd

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:46

maxipaxixx schreef:
we gaan een zadel kopen...

Ja we gaan idd vrijheidsdressuur doen..we zijn er al mee bezig! De witte pony kan al de jambette en de bruine bijna!

dus niet stoppen met rijden? dat lijkt me niet zo'n goed idee als je niet wil dat bokt weer over je heen valt ;)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:47

Everytime schreef:

Misschien reageren we "grof". Maar heb jij het filmpje van de bruine pony gezien? Daar zit het meisje na 10-15 sec nog met haar handen achter haar bovenbenen en trekt de pony abrupt om.

Dus niet typisch bokt. Dit kán gewoon niet. En zegt naar mijn mening ook heel wat over de eigenaar van deze beestjes.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:47

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:49

het klinkt misschien bot maar bokt is niet alles in de paardenwereld! we gaan een zadel kopen en kijken hoe het gaat anders verkopen we de zadels en stoppen we ermee! maar we geven niet op voor dat we iets hebben geprobeert!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:52

Zonder zadel zijn jullie veel te groot, en met zadel dus ook.
Alsjeblieft, geef daar het geld niet aan uit.
Je doet de pony's er geen plezier mee.

Beleer ze voor de kar oid, dat is ook leuk, en beter voor de shets!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:53

maxipaxixx schreef:
het klinkt misschien bot maar bokt is niet alles in de paardenwereld! we gaan een zadel kopen en kijken hoe het gaat anders verkopen we de zadels en stoppen we ermee! maar we geven niet op voor dat we iets hebben geprobeert!

Dat vind ik echt egoistisch van jullie. Sorry dat ik het zeg. Denk eens aan de paarden en niet aan jullie zelf.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:54

en jullie vinden het wel geweldig om weer een topic te zien over zorro met het veel te grote meisje volgens jullie...ga dan ook bij haar zeuren en niet bij mij!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:58

maxipaxixx schreef:
en jullie vinden het wel geweldig om weer een topic te zien over zorro met het veel te grote meisje volgens jullie...ga dan ook bij haar zeuren en niet bij mij!

Zorro heeft geen ruiter die op de rug bonkt!
Ze is verantwoord bezig met les, en ja, ze is qua lengte,voor het oog misschien wat groot maar ze zit het paardje duidelijk NIET in de weg....

Je moet geen appels met peren vergelijken!

Liannevh

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sashafierce

maxipaxixx schreef:

Ik ken het topic verder niet, dus kan daar ook niet over oordelen. Maar ga alsjeblieft niet met je vingertje naar iemand anders wijzen. De manier hoe jij deze shet rijd, haalt mij het bloed onder de nagels vandaan. En dat dringt gewoon niet tot je door, dat die manier niet werkt.

Ik heb het gewoon echt te doen met deze shet.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:01

Sorry hoor maar jullie zitten duidelijk de pony's in de weg... duidlijk eerst lessen nemen dan snap je (hopelijk) dat je je pony/paard moet aanvoelen. Eeen paard doet niets voor niets iets. Dus ik zou als pony zijnde ook jullie eraf gooien veels te groot en je kan ook niet van die pony's verwachten dat ze netjes ontspannen en over de rug lopen. ;) Tip : Neem lessen en ga gezellig lol maken met de ponytjes zonder erop te zitten.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:03

ga ik(maxipaxixx) zeker doen! :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:12

Dus jullie gaan op een andere manier deze twee leuke shetlandertjes van beweging voorzien??

Ik heb ook ooit shetlanders verzorgt, ik was 10 jaar (t/m m'n 13e) en heb er nog nóóit opgezeten. Ik wist gewoon dat een shetlander te klein is om op te rijden. Dus ging ik ze longeren en allerlei andere leuke dingen aan de hand met ze doen. En dat vinden ze ook echt wel leuk!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:13

Meisjes, jullie zijn veel te groot. Jullie kunnen niet fatsoenlijk been geven, als jullie dat doen schoppen jullie in de liezen! Daarnaast zijn jullie veel te zwaar! Een paard mag maximaal 12 tot 20 % van zijn gewicht dragen. Een shetlander zou zo'n 20 - 30 kilo mogen dragen! Als jullie doorrijden krijg het paard last van zijn rug, dan gaat het beestje alleen maar hoger bokken! Bokken betekend pijn of ongemak, luister daarnaar!

Zet een advertentie op marktplaats of hang een briefje op in de supermarkt, zoek een verzorgpony waar je gewoon op kunt rijden. Zo is een vriendin van mij ooit aan 6 verzorgfjorden gekomen, die gewoon gereden kunnen worden. Shetlanders zijn nu eenmaal klein en eigenlijk alleen geschikt voor kleine kinderen, doe andere dingen met ze, maar wees eerlijk tegenover jezelf en ga er niet meer op rijden. Een zadel in jullie maat past ook niet meer op een shetlander, shetlanders hebben nu eenmaal een kort ruggetje. Als het zadel te ver naar achteren ligt drukt het op de lendenen, wat echt zeer doet!

Wat ik wel trouwens een vermelding waard vind is het feit dat jullie beiden een cap dragen. +:)+ TOP!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:15

Sjukke schreef:
Dus jullie gaan op een andere manier deze twee leuke shetlandertjes van beweging voorzien??

Ik heb ook ooit shetlanders verzorgt, ik was 10 jaar (t/m m'n 13e) en heb er nog nóóit opgezeten. Ik wist gewoon dat een shetlander te klein is om op te rijden. Dus ging ik ze longeren en allerlei andere leuke dingen aan de hand met ze doen. En dat vinden ze ook echt wel leuk!

ik ga idd (maxipaxixx) dingen aan de hand doen!. :(:) *D
Ik rijd altijd met cap, mensen denken dat ze niet hard kunnen vallen van een shet maar dat is onzin! :Y)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:18

Hier is BOKT weer!

Ze zijn idd veels te groot! maar moeten we dat nou zo vaak zeggen en er steeds nog heftiger op in gaan?? ;)

We hebben hier met jonge meisjes te maken, als ze nog steeds in de penny fase zitten luisteren ze toch niet! :j rijden is veel leuker! en als het van de eigenaar mag dan blijven ze het toch wel doen. hoe graag we ook zouden willen om deze pony`s te redden van een versleten rug. |o

groetjes Dhani :list:

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:19

Ik denk dat 't wel duidelijk is dat jullie te groot zijn, 'k heb even wat dingen gezocht die je kunt gebruiken voor VD,
Hier even 1 site waarin staat geschreven hoe je het aan ze leert:
http://www.vrijheidsdressuur.com/
en de site waardoor je meer te weten kunt komen over VD:
http://www.paardentips.com/artikelen/be ... ssuur.html
Je kunt ook nog naar de Bibliotheek gaan en boeken huren, leer je veel van en 't is nog leuk ook :j
Veel succes !

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:19

kim18a schreef:
ik ga idd (maxipaxixx) dingen aan de hand doen!. :(:) *D
Ik rijd altijd met cap, mensen denken dat ze niet hard kunnen vallen van een shet maar dat is onzin! :Y)

Dat is fijn om te lezen :j Je maakt in ieder geval de juiste keuze.
En voor heel veel tips en ideeën of vragen over werken aan de hand kun je natuurlijk ook bij Bokt terecht ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:20

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Tevens mag je ook geen foto's plaatsen op RT-HAW van een andere ruiter.