ubero Mey Z @work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:32

iedereen moet van alles leren met en rondom paarden. Als de ouders & Sam er zelf niet zo veel verstand van hebben kan ik me voorstellen dat jij bij zon lesgeefster uit komt. Ze weten niet beter... Ik vind niet dat je dat de TS kwalijk kan nemen, ik wist op mijn 13de ook geen zak en deed ook maar netjes wat me opgedragen werd. Gelukkig had ik WEL goede begeleiding.

Samj1 ik zou gewoon even rondkijken voor een andere lesgeefster, want hiermee wordt je paard niet fijner. Echt niet. Misschien als je een paar mensen die verschillend lesgeven hebt geprobeert dat je er heel anders tegen aan kijkt & je ouders ook..! Ik vind niet dat dit jou , je paard of je ouders aangerekent kan worden ( tenzij je ouders echte paardenmensen zijn) Maar vooral je lesgeefster!

En je heb inderdaad een heel leuk maar vooral BRAAF paard dat hij dit pikt :), ben dus zuinig op hem!

samj1

Re: ubero Mey Z @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:15

de lesgeefster is oké hoor die gogue heeft ze mij niet af of aan- geraden heb paard de hele tijd met losse teugel gereden zaterdag en dan het 2de uur met vastere teugel maar losse teugel was voor paard zijn evenwicht te laten zoeken hij ging nogal hangen op zijn bit dus nu had hij niets meer om op te hangen op advies van mijn lesgeefster gedaan

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:16

Een andere lesgever kan nooit eens kwaad, ookal is het maar voor één keer. Misschien zegt hij/zij net datgene wat jij nodig hebt en dan kun je daarop verder bouwen :)

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:19

heb al eens een andere geprobeerd maar die ging niet zo goed maar geloof me de lesgeefster is oké die foto's zijn ook niet echt op mijn niveau rij meestal beter het naar voor zitten komt door het feit dat hij momenten ging hangen op bit

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:21

huh ?? je rijd meestal beter dat begrijp ik niet helemaal??

De foto's zijn jou niveau niet huh? Dit word echt onduidelijk ben jij nu wel of niet diegene die op het paard zit??

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:22

Knul,( :o ) je rijd nu een jaar en ik vind het er wat dat betreft super uitzien hoor! Laat je niets wijs maken: we zijn allemaal ergens begonnen en ik vind je paard er echt niet zielig bijlopen, ook niet door de hulpteugel die je gebruikt... Zo'n klein meisje op zo'n groot paard komt natuurlijk nergens zonder wat hulp...Ga zo door! *D
Laatst bijgewerkt door zimbabwe op 27-10-09 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:27

Ik vind het een beetje raar dat je de mexicaanse neusriem hebt voor de sier, dit heeft een hele scherpe inwerking en al helemaal met zo'n strakke gogue. Neem alsjeblieft les! Je voeten zitten veel te ver in de beugels! Wel een leuk paard.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:29

eh.. vanity.. denk dat TS hier helemaal niet blij mee is... aangezien het een jongen is. ;)

vind dat je nu wel erg aan het terugkrabbelen bent. Wie heeft de gogue er dan om gedaan als het niet je instructrice was?
Verhaal wordt wel onduidelijk.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:29

vanitymay schreef:
Meis, je rijd nu een jaar en ik vind het er wat dat betreft super uitzien hoor! Laat je niets wijs maken: we zijn allemaal ergens begonnen en ik vind je paard er echt niet zielig bijlopen, ook niet door de hulpteugel die je gebruikt... Zo'n klein meisje op zo'n groot paard komt natuurlijk nergens zonder wat hulp...Ga zo door! *D

?????
wat is dat nou voor onzin? en het was toch een jongen?

ik ben het ermee eens dat ik op mijn 13e ook niet alles wist en ook veel fouten heb gemaakt, maar deze persoon wíl niets anders horen....

hij blijft alles beredeneren dus denkt zelf heel goed te weten wat hij doet ;) met zulke mensen ben ik snel klaar, die willen geen advies, want die blijven toch bij hun standpunt......
-lesgeefster is goed
-gogue zat toevallig één keer te strak (uitgerekend die foto's plaats je op bokt :Z )
-foto's zijn normaal stúkken beter dan deze toevallig (waar wil je dan kritiek op?!)

enneuh een 2e uur gereden?? achter elkaar? les?

hangen op het bit? hoe zou dat nog kunnen met zoveel strakke snoertjes om......
dit is gewoon weer een paard wat over een paar jaar afgeschreven is door zulke hulpmiddeltjes...

er worden adviezen gegeven, er worden raadzame dingen gezegd, maar alles wordt goedgepraat of weerlegd... zoek het dan lekker zelf uit... jammer dat zo'n (nu nog) braaf dier daar weer onder moet lijden... maargoed de niet brave worden natuurlijk gelijk als 'onhandelbaar' bestempeld

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:09

kijk ik ben een jongen is een braaf paard had geen andere foto's die op iets deftig trokken paard hangt ook op bit met losserre gogue
mexicaanse neusriem werkt niet scherper in als een gewone kijk maar na op internet meestal zit ik rechter dit is mijn 2de paard al de andere is verkocht wegens dat hij al artrose had van toen we hem kochte (opgelicht dus) die was ook niet zo braaf die hadden ze gespoten die steigerde heb ik leren bereiden en ik rijd mijn paard niet naar de knoppen gogue is tijdelijk ik rij nog maar een jaar hoor

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:10

en ik was die dag nogal onzeker omdat paard redelijk hevig stonde vandaar de houding van naar voren kruipen

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:20

Wat is het nu eigenlijk?Je zat naar voor omdat paard op z'n bit hing of je zat naar voor omdat paard hevig was en jij onzeker?

Je zet je foto's op RT-HAW .Je weet dus op voorhand dat je commentaar gaat krijgen en je vraagt ook tips e.a. .
Maar als we je goedbedoelde tips geven of welgemeend commentaar dan weerleg je alles met één of andere uitleg of smoes...

Ik ga nog één tip geven...Hier zijn veel mensen die veel meer ervaring hebben dan jij en die ook al veel betere ruiters zijn dan jij.
Steek al die goede raad die ze geven in je kop en denk na over het hoe en waarom van die commentaar en leer ervan...Daar ga je veel verder mee geraken...

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:30

jha voor hem voorlopig onderin te houden nogmaals is tijdelijk
Afbeelding
dat is met losse teugel
Afbeelding
Afbeelding

ziezo dat waren ze hij loopt met gestrekte hals op de foto's we hebben stap draf en galop gedaan die dag

en ik kan ook nog foto's neerzetten van mij en mij vorige paard indien jullie dat willen

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:42

dus als ik het goed begrijp:
-rijd je nog maar 1 jaar en is dit al je 2 de paard.
-Op de foto's zit je voorover omdat hij nogal hevig stond. Of omdat hij op het bit hing zoals je eerder zei (wat is het nu?)
-normaal rij je beter dan op de foto's
-Rij je 2 uur na mekaar,wat eigenlijk kompleet zinloos is (mijn mening..)
-heb je die gogue omdat je paard daar zogezegd relaxter van word (zeker als ie zo strak hangt :) )

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:43

Even een testje i.v.m. jou lesgeefster.
Heeft je lesgeefster het al eens gehad over rechtrichten, ontspanning, je houding en zit, achterhand?
Kan je mij eens uitleggen hoe jij je paard 'tot ontspanning brengt' of 'rond rijdt'?
En de vraag: Waarom moet volgens jou een paard rond lopen of waarom doet een paard dat?

Dan weet ik ook wat de motieven van je lesgeefster zijn. :+
Verder ben ik heel benieuwd naar nieuwe foto's.

Even een opmerking: Het is niet de bedoeling jou te beledigen.Bokt komt nu erg scherp op je over. Waarschijnlijk heb je dingen aangeleerd die soms schadelijk kunnen zijn voor je paard. Jammer genoeg komt dat tegenwoordig erg vaak voor. En jammer genoeg wordt het verkeerd aangeleerd door (jawel!) een gediplomeerde lesgeefster. Toen ik dertien was, dacht ik daar ook nog niet over na.

Mijn tip: probeer eens iets verder te kijken dan je manege. Lees eens iets over klassieke dressuur,...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:51

Voor zover je het kan zien zijn je beugels ook te lang

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:28

Misschien kan je beter eerst zitles nemen ofzo, denk dat het al een hoop scheelt als je knap gaat zitten.
Je weet volgens mij zelf niet waarom je die gogue erom hebt hangen (en ook nog foutief zoals al eerder vermeld in dit topic), en het is geen excuus dat je pas een jaar rijdt. Je moet geen hulpteugels gebruiken als je er niet mee om kan gaan, ook niet voor tijdelijk ;)
En idd lezen, lezen, lezen. Probeer te gaan begrijpen hoe een paard in elkaar zit en dan ga je ook inzien dat je paard nu de kans niet krijgt om zijn lichaam te gebruiken omdat je hem tegenwerkt aan alle kanten.
Het is niet kwaad bedoeld, al komt het misschien wat rot over soms. Maar heel bokt heeft het beste voor met paarden en dit soort gebruik van hulpteugels wordt daarom niet gewaardeerd ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:35

Als ik jou was zette ik geen foto's meer neer,het wordt nl steeds duidelijker. nl dat de manier waarop jij les krijgt niet goed is.
En wat ik nou zo jammer vind is dat iedereen hier op dit topic het je duidelijk probeert te maken wat er allemaal fout gaat en het komt gewoon niet aan bij je.
je hebt een leuk paard maar hoe je m rijdt is werkelijk niet goed,je houding is niet hoe het hoort,je zit niet in balans dat kan iedereen zien;je valt naar voren en je trekt je been op.
je paard loopt met zijn rug weggedrukt om zo het gebups op zijn rug te ontwijken en we zetten er een hulp teugeltje aan en niet te zuinig nee gewoon goed strak!
Elke keer reageer je met een ander excuus of een ja maar,stop daar nou eens mee en ga eens goed alles nalezen en zet dan je grijze massa{lees hersens} eens aan het werk en ga overleggen met je ouders,misschien laat je het topic eens aan hen lezen?
zoek een instrukteur die je leert zitten in balans en je paard leert rijden zonder trukage en hulp[martel]teugels.
Niemand zit je af te kraken maar iedereen wil je goed advies geven en ik vind het behoorlijk storend dat je alle argumenten en adviezen in de wind slaat en wegwuifd,zo komt het tenminste op mij over.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 01:56

Ik snap sowieso niet waarom iemand die pas 1jaar rijd, meteen een eigen paard wil hebben. Leer eerst eens zelf fantsoenlijk rijden onder GOEDE begleiding. Dit paard word uiteindelijk de dupe van jouw onkunde.

Ga terug aan de longe en neem zitlessen, zodat je een goede onafhankelijke zit hebt. En gooi die hulpteugel er meteen af.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:16

heb hem vandaag zonder gogue gereden op advies van lesgeefster ga hem de komende dagen ook zonder gogue blijven rijden hij werd na een tijdje nageefelijk maakte mooie overgangen ik had toch gezegt dat de gogue tijdelijk was en man als jullie dit opbouwende kritiek noemen dan wil ik niet weten wat afbouwende kritiek voor jullie is en ps ik ben geen nederlander maar een belg

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:12

Dan is er toch nog hoop... :-)

Plaats zeker nog eens foto's binnenkort van je paardje zonder gogue...
Dan kunnen er tips gegeven worden zonder dat het over die gogue gaat...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:20

En zo nu en dan een punt of een komma zou geen overbodige luxe zijn.
Sluit me bij Knollentuin en Viceversa aan.
Misschien had je beter eerst nog wat langer manegeles kunnen nemen en dan een leuk verzorgpaard, zodat je wat beter beslagen ten ijs had kunnen gaan.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:59

samj1 schreef:
ps ik ben geen nederlander maar een belg

Belg of Nederlander wat maakt dat hier nu uit?

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat je eerst wat meer moet oefenen gewoon op je houding ed, imv je paard te rijden met gogue. Als jouw houding goed komt, zal je dat direct merken in de houding van je paard. Dan zal hij zich ook zowizo vlugger nagefelijker opstellen. Blijf oefenen en sta ook open voor kritiek :) Als het niet goed is, is het zo, maar leer er ook uit. Als je er niets positiefs uit wilt halen, tja sorry jongen, maar dan ga je niet ver komen...

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 23:29

heb weer een les genomen vandaag zonder gogue ga de gogue voor altyd in de kast laten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:30

Goedzo :) En ook geen andere gingen dingen dan uit de kast halen he :P