Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Terwijl hij super is op een enkel gebroken bitje.mick75 schreef:Geloof me trouwens, mijn paard gaat jaarlijks keurig naar de tandarts, word regelmatig nagekeken en is kerngezond. Ik weet niet alles van haar verleden af dus kan niet zeggen of er een reden is waarom ze niet van druk op haar neus en achter haar oren houd, weet alleen dat ze het niet fijn vind en constant probeert dergelijke druk te ontwijken. Ook een aai over haar neus vind ze niet prettig. Terwijl anderen daar juist dol op zijn.
lailapri schreef:Zo kan het ook zijn met de kaak en kauwspieren, wordt hier wel naar gekeken?
lailapri schreef:De vraag is dus waarom vind ze die druk niet fijn. Zou dit niet juist een punt zijn waarbij jij naar de mening van je paard moet luisteren, een dergelijk heftige reactie kan verschillende dingen aan de grondslag hebben, maar is het eerlijk deze niet te zoeken en je paard met het probleem te laten lopen?
Als je paard bang is voor trekkers ga je daar mee oefenen. Als het bokt onder zadel ga je zadel, rug, etc nakijken. Waarom dit niet tot op de grond uitzoeken.