Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xvanity22 schreef:Hee, heb het topic een beetje door gelezen en ik vind dat mensen een beetje dramatisch reagerenDat ze medelijden hebben met de pony BLABLABLA.
Wat opvalt is dat de teugels heel strak staan en zo lijkt alsof je de pony naar beneden "trekt" maar is het niet het geval dat je steun zoekt aan de teugels omdat je zonder zadel rijd? Dit doe ik iig welen dit ziet er dan gelijk heel erg uit. Mijn tip is dus gewoon met het zadeltje rijden of misschien een andere zadel van de manege? En waarom zou je Jasper niet mogen longeren als ik vragen mag?
![]()
Nog veel succes met hem en lekker blijven lessen dan komt het vast wel goed.
Jasperintha schreef:Love_Sanne schreef:Hoe bedoel je dat? Dat je teugels 'gewoon' uit je handen glijden of dat hij z'n hoofd in de lucht gooit?
dat mijn teugels uit mijn handen glijden
As_LoveYou schreef:Ten eerste kan je hem niet redelijk nageefelijk rijden als jij er zo op zit te stuiteren in draf. Ook heb je onregelmatig contact met zijn mond.
eerst moet je er ontspanning in zien te krijgen, maar ik ben bang dat dat zonder zadel er niet in gaat zitten..
succes ermee!
em_papillon schreef:Het ziet er gewoon uit als iemand die aan het oefenen is met nageeflijkheid. Sommige reageren echt uitermate overdreven, dat je je paard pijn doet is heel naar om te horen als je dat totaal niet doet of totaal niet met opzet doet. Niemand wil immers zijn lieve beest pijn doen, toch?Maar zonder zadel rijden kan heel goed zijn om met nagefelijkheid te oefenen, alleen moet je wel eerst netjes gewoon kunnen blijven zitten en tempocontrole en alles OK hebben, dan de rest
vooral hele stille hand en zodra die nageeft direct meegeven. Ik denk dat je paard ook langzaam omlaag komt of dat niet? Zoja, al meegeven zodra hij probeert zijn neusje omlaag te brengen. Dan gaat hij misschien leren dat hij niet zo diep hoeft
Succes!
__Robijn__ schreef:Ik snap niet waarom mensen altijd zo gefocused zijn op dat nagefelijk rijden.. lekker belangrijk. Leer hem eerst is ontspannen vanuit achter rijden. Niet aan de voorkant trekken, je hebt nu gewoon een valse knip en totaal geen ontspanning.......... laat dat hoofd, dat komt vanzelf als jij m goed van achter naar voren rijd.
_Tamara schreef:Hoi!
Ten eerste vind ik dat sommigen wel erg overdreven reageren.
Ik zou Jaspers zadel er wel op doen, totdat er een beter zadel komt. Het zadel is niet te klein, maar je beugels zijn te kort. En ik las ergens in dit topic dat het zadel bijna uit elkaar valt, maar ik zou dat zadel er wel op leggen totdat je een beter zadel voor Jasper hebt.
Ga lekker met 'm bezig, rijd veel overgangen/tempowisselingen. Zodat hij aan je been komt en hij zijn achterhand meer gaat gebruiken. Als dat gebeurt (en je kan het ook doen als het nog niet is) ga je lekker figuren rijden (natuurlijk moet je altijd wel met figuren bezig zijn) en vooral voltes. Je duwt hem met je binnenbeen naar buiten (naar de hoefslag), je opent de volte. Hierbij laat je 'm inbuigen door zijn lijf en hals. Als hij dan los begint te laten (hij wordt los op je hand) sluit je de volte, je maakt de volte weer kleiner. Jasper hoeft nog niet helemaal los te zijn als je de volte gaat sluiten, want hij wordt waarschijnlijk ook losser van het openen en sluiten van de volte.
En let ook op je eigen houding, mooi rechtop zitten en niet zo kijken naar het mooie kopje van Jasper!
Heel veel succes ermee!