Dit probleem had ik dus 1,5 jaar geleden ook!!
Ik had ook een super lief en brave pony.
Ook vooral recreatief mee gereden, en een beetje dressuurmatig.
Springen ook wel, maar hij kon niet super hoog ofzo.
En ik werd ook wel iets te groot voor hem, maar voor de recreatie kon het nog wel makkelijk.
Maar ik heb er toen voor gekozen om ook een springpaard te kopen, omdat ik ook gewoon net zo als jou van springen hou.
Ik heb dus een jong springpaard gekocht, maar het was nog niet op concoursen uitgebracht. Maar hij was echt super braaf in de bak en hij zag er ook echt super mooi uit!
Dus ik heb besloten om hem te kopen, en mijn eigen pony dus te verkopen
Daar heb ik nu echt heel erg veel spijt van, ik mis hem namelijk nog elke dag!!
Terwijl hij al langer dan 1 jaar weg is.
Het zit namelijk zo bij mij:
Mijn pony was gewoon super lief, ik kon alles met hem alleen doen, zoals buitenritten etc.
Met een sportpaard kan dat minder goed, die zit vaak vol energie, en die mijne is ook gewoon veel ondeugender als mijn vorige pony.
Ik kwam namelijk op wedstrijd voor de eerste keer met mijn paard, en hij begon gelijk te steigeren, en hij sprong dus helemaal geen 1 hindernis! terwijl hij thuis alles altijd springt. In zulke tijden: dat je paard dus zeg maar niet wil springen, denk je veel terug aan je vorige pony, want hij deed alles, zo denk ik nu nog steeds: waarom had ik hem niet gehouden? Hij was echt mijn maatje, en je kon alles met hem doen.
Dus als ik jou was zou ik gewoon je pony/paard houden die je nu hebt!
Natuurlijk kun je het ook goed treffen dat je een goed sportpaard hebt gekocht, maar stel dat hij bijv. na een tijdje heel vervelend gaat doen bij jou? Dan mis je echt heel erg je vorige pony/paard.
Dus ik zeg: KIES VOOR JE MAATJE!!! Dat is echt zooo veel belangrijker(heb ik wel gemerkt)!! Je bent nog jong! Stel dat je pony over een aantal jaren overlijdt, dan kun je altijd nog voor je passie gaan toch??
Als ik het terug kon draaien, dan zou ik gewoon mijn vorige pony houden, want ik mis hem vreselijk en ik weet ook niet waar hij is.
Succes ermee!! Hopelijk neem je de juiste beslissing

En krijg je er geen spijt van, net als ik
.. ligt eraan hoe je er mee omgaat en wat karakter is ...
ook niet echt het grootste springtalent wat je je voor kunt stellen (al kan die van mij het wel goed voor een fries).
.