Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alabaster schreef:Dus staat hij wel open voor samen werking met.
Citaat:Heb afgelopen zaterdag nog navraag gedaan bij Antoine zelf tijdens de ledendag van paard en recht.
De beide onderzoeken (het onderzoek dat TS bedoeld en het onderzoek waar ik het in een eerdere post over had) zijn vroegtijdig afgebroken omdat de testpaarden binnen 20 minuten stuk voor stuk weer rad liepen. Aangezien de medici dat niet kunnen verklaren zijn de onderzoeken gestaakt en hoor je er niemand over.
Nieuw topic over AdB en wederom zie je de zelfde mensen reageren.
Alabaster schreef:Heb afgelopen zaterdag nog navraag gedaan bij Antoine zelf tijdens de ledendag van paard en recht.
De beide onderzoeken (het onderzoek dat TS bedoeld en het onderzoek waar ik het in een eerdere post over had) zijn vroegtijdig afgebroken omdat de testpaarden binnen 20 minuten stuk voor stuk weer rad liepen. Aangezien de medici dat niet kunnen verklaren zijn de onderzoeken gestaakt en hoor je er niemand over.
oneiros schreef:Ik heb dat onderzoek (waar in de EOs naar geefereerd wordt) gedaan samen met een jaargenoot van mij. Dit is een afstudeeronderzoek geweest en geen promotieonderzoek. Door de geringe ondersteuning vanuit de WUR is er nooit duidelijk iets naar voren gekomen, wat heel jammer is, want ik geloof zeker dat we duidelijke effecten hadden kunnen meten en aantonen. Daarom is er nooit iets over gepubliceerd en zijn er nooit resultaten naar buiten gebracht.
Alabaster schreef:Dus staat hij wel open voor samen werking met. Er komen gelukkig ook steeds meer dierenartsen die doorverwijzen naar Antoine, maar dan wel als ze eerst hun zakken gevuld hebbenAntoine durft zelfs een no cure no pay voor te stellen is dat dan commercieel?
Lagency schreef:@ Bets: Wat ik van jou niet snap is dat jij om een of andere reden ook bij hem bent gaan trainen en op dat moment overtuigd van zijn methode was.
En nu kraak jij bij het minste geringste topic's over Adb zijn manier van trainen af en is hij comercieel enzo...
Terwijl jezelf ook bij in de leer bent geweest en daar je eigen manier van trainen heb ontwikkeld en daar nu ook je geld mee verdient.![]()
Adb heeft het rechtrichten ook niet uitgevonden. Maar deze man is daar een groot voorstander van en promoot dit over paardenland.
Dat hij daar zijn geld mee verdient lijkt mij logisch. Gelukkig is hij wel zo comercieel dat het voor vele mensen te betalen is en geeft daarbij ook nog een geld terug garantie.
Er moet toch altijd iemand zijn waar een vinger naar gewijzen kan worden en of dat nou Antoine is of Anky.
Ook vindt ik het raar dat mensen die de man zelf nog nooit gezien hebben of zich verdiept hebben in zijn werk een oordeel hebben over zijn methode en het eens zijn met een ander die er een negatieve ervaring mee hebt.
Equimotion schreef:Ik vind het altijd vrij schokkend om te lezen dat mensen AdB een eye-opener vinden. Wat heb je dan in hemelsnaam voor instructie gehad tot op dat moment?
Het meest vreemde vind ik nog dat "rechtrichten" ineens als een soort toverwoord opduikt en als volledig rijtechnisch doel op zich wordt beschouwd door velen. Dat rechtrichten meer over de gelijkzijdige ontwikkeling van je paard gaat, en dat het volledig verweven is in het Skala wordt voor het gemak maar even vergeten.
AdB boekt veel resultaat bij slecht gediagnosticeerde paarden. HKO is een verzamelnaam voor problemen in een bepaald gebied, er kunnen dus verschillende oorzaken voor zijn. In veel gevallen is er geen sluitende diagnose gesteld.
Dat je van slecht paardrijden je paard de vernieling in helpt, en van goed paardrijden je je paard in z'n lijf kunt verbeteren is een waarheid zo oud als de wereld natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het dierenmishandeling om op een kreupel paard te gaan zitten, maar dat is een mening. AdB zou van mij meer waardering krijgen als hij openstond voor samenwerking met dierenartsen, en effectieve pijnbestrijding.
Lagency schreef:Bets: Dat Hko niet erfelijk is daar geloof ik ook niet in nee.
Maar paarden die door de arts worden afgeschreven voor de dood na vele kosten komen dan pas vaak in aanraking met adb. Dan blijkt er toch nog hoop te zijn maar achteraf heeft dat ook veel geld gekost en de methode gefaald.
Ik begrijp dus ook heel goed dat je daarin teleurgelsteld bent maar niet ieder paard is met de methode vrij van pijn/gebreken en vindt ik daar mag je zelf dan ook niks van verwachten zeker als het als laatste redmiddel wordt gezien.
Verder vindt ik het fijn voor je dat je weer plezier in het rijden hebt.
Maar iedere instructeur heeft een doel om na toe te werken en als dat dan niet om diverse redenen er niet uitkomt is dat idd jammer maar niet volledig te wijten aan de instructie lijkt me.