Zelitta (seleen x fabricius) @ les van Puck!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zelitta (seleen x fabricius) @ les van Puck!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:46

Absoluut niet sterk :+

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:44

Ze lijkt te hangen in je hand, maar dat kan ook lijken omdat ze zo op de voorhand valt. Zonde dat je zelf zo ontzettend naar voren valt, want juist jij kan dit door goed op je kont te blijven zitten netjes oplossen met alleen al je houding. Jíj moet die onafhankelijke zit hebben, op achter kunnen blijven zitten als zij naar voren valt zodat je haar hieruit kan helpen. Hup, been eraan en rijden. Ze moet zelf lopen, zij heeft 4 benen :D Ze is snel begrijp ik? Niet aan de voorkant oplossen, impuls mag je nooit afstraffen. Houdt een constante verbinding met haar mond, niet te los, niet te vast. Hand voorhouden.
Als je een wending ingaat, wenden en ontspannen. Niet vast blijven houden aan die binnenhand, dit heeft alleen maar als gevolg dat ze gaan kantelen of vastpakken. Je stuurt haar met een duidelijke hulp in en ontspant gelijk weer, niet losgooien.
Zodra ze weer zo naar voren valt, been eraan en als dat niet helpt, wend je haar af en ontspan je weer in je binnenhand.
Het is echt belangrijk dat ze op haar eigen benen blijft lopen!
Verder vind ik haar wat ingevallen, staat ze op het land? Gelukkig is het inderdaad al iets verbeterd in vergelijking met de vorige foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:57

Nikki, dit zijn foto's van ruim 2 maanden geleden ;)

Er komt een nieuw topic aan maar je tips zijn dus een beetje achterhaald omdat alle problemen van toen inmiddels al weer opgelost zijn :+

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:45

Ah oké, sorry ;) Alle problemen al opgelost? Zozo!
Misschien heb je er alsnog wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 08:42

Aan het meeste niet want we lopen nu tegen hele andere dingen aan :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:51

Strooper8 schreef:
Ziet er eigenlijk wel netjes uit hoor! Misschien kan je aan de longeerlijn wat oefenen met een bijzetteugeltje?

Dit paard kan al super netjes lopen, alleen is het met ruiter gewicht nog lastig. Dit is iig hoe het op mij overkomt als ik het van Jolijn hoor :) Ze beginnen vanaf een 0 punt waar eerst zij goed moet kunnen gaan zitten en het paard zijn balans kan vinden. Dan komt vanzelf het aan de teugel lopen :)

Ik vind dat ze hier al netjes de hand volgt Jolijn :j Ze moet nog iets beter over 4 benen lopen en ik denk dat je daarvoor soms iets voorwaartser moet rijden, hoewel dat eigk ook nog niet kan qua rennen ;)

Jullie komen er wel, goede instructie en alle geduld en tijd van de wereld :)