Bonte Blitzz (3jr) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roxyolly

Re: Bonte Blitzz (3jr) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:58

Ik heb iedere week prive les,
en daar buiten rij ik zelf 1 of 2x in de bak en voor de rest af en toe een buitenritje.

We zijn hard aan het oefenen, maar hij vind alles erg moeilijk hij begint met nageven en hand volgen maar we zijn er nog lang niet.

We zijn hard aan het oefenen en gaan vooruit!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:17

Heeey,
wat leuk om jullie tegen de komen op bokt(ik doe James, op maandag).
erg leuk paardje heb je, heel mooi! :D het ziet dr ook netjes uit hoor, die buitenfoto's zijn erg mooi :o

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:39

Hee roxx! goed bezig hoor ;)
kunnen ze op de manege nog wat van leren!
van wie krijg je eigenlijk les?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:16

Gewoon zo doorgaan en het komt helemaal goed! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd..
Lekker naar de ontspanning toerijden, veel met je zit en been rijden en dan zoekt hij het vanzelf wel op en kun je meer lengte in de hals vragen.

Van wat ik vanaf deze foto's kan zien ben je een erg fijne ruiter en geloof ik er niet in dat hij geen ruimte zou krijgen om te zakken oid!

Prachtig paardje zeg! :+:

mandyrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:07

Arabesk schreef:
Ik vind je paard er nog wel heel puberig uitzien, nog een beetje stengelig zeg maar. Ik zou minimaal nog een jaartje wachten met (intensief) rijden, het liefst eigenlijk nog twee jaar.

Je rijdt je paard ook een aantal keer achter de loodlijn, de groeischijven in de nekwervels zijn nog niet gesloten op deze leeftijd en daarom wordt ook afgeraden om het paard op deze leeftijd al zo te rijden.

ik ben het niet met je eens. het is prima voor een paard om op zo'n leeftijd intensief te rijden kijk maar naar de sportpaarden. O:)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:18

Jullie zijn een erg leuke combinatie vind ik!
Probeer je handen rechtop te houden, vaak liggen ze plat.
Verder zou ik proberen met meer lengte in de hals te rijden, maar dat zal vast goed komen als je iedere week les hebt! Ik zag dit bij mij met mn beestje toen ik haar net ingereden had ook weleens terug op fotos... En twee jaar later, ze is nu net 6, gebeurrt me dit eigenlijk nooit meer.
Succes ermee.

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:03

Wauww!
Wat een super mooi paard zeg! niet normaal..

Ik vind 'm heel goed lopen voor een 3 jarige.. maar probeer wel echt meer lengete in de hals te geven. is heel erg belangrijken, en als hij goed looopt kan zijn rug ook aansterken en zo op 5/6 jarige leeftijd mooi opgeheven te lopen.

Succes ermee!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:10

Wat een mooi ding! :j

Je paardje loopt soms alleen wat teveel in de krul, en voor pas een paar maand onder 't zadel
ziet 't er al vrij intensief uit. Neem gewoon de tijd en neem het over een jaar of 2 pas echt serieus,
met mijn bedoelingen op intensief rijden :j Mooie combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:27

mandyrakker schreef:
ik ben het niet met je eens. het is prima voor een paard om op zo'n leeftijd intensief te rijden kijk maar naar de sportpaarden. O:)

Meisje ga aub naar het young rider gedeelte.

Karlijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:53

Ziet er leuk uit denk aalleen aan je handen!