Nashua @ training [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:55

Frannik schreef:
ik denk als meneer steigert dat het idd nog wel is gevaarlijk kan zijn omdat miijn benen dan niet naar achter kunnen, dus dan val ik er achterover af ofzo,\weet niet of jullie hem ooit hebben zien steigeren }:0

Al was het een Shetlander van Ponypark Slagharen, dan nog zou ik er niet aan beginnen :=
Het is ook geen oplossing voor het probleem van rondslingerende benen, want dat komt van elders in je lijf vandaan, dus dáár moet je zo'n probleem aanpakken, niet op dat been gaan fixeren.

_Liza

Re: Nashua @ training [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:54

ik vind het er goed uitzien, maaar
omdat het HAW is vind ik je heel onrustig in je benen(alsof dat nog niet vaak genoeg gezegt is, maar oook in je bovenlijf,het ziet er uit dat hij heel erg ongemakkelijk zit, ik weet niet als dit klopt, maar ik weet ook niet als het waar is maar ik vind dat je heel erg hoe zeg je dat hopt in het zadel;p ik weet even niet hoe ik die anders moet zeggen, je zit gewoon niet zo stil teminste zo lijkt het,
maarja ik weet niet als iedereen daar mee eens is maar ik vind het gewoon zo lyken:p

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 09:04

Padoer schreef:
Ooooh Wauw! Wat gaaf zijn jullie samen!
Maar it's a long way to go om zo te kunnen rijden denk ik (A)
Veel lessen enz. of niet? Ik kan er tot nu toe alleen maar van dromen. (eigenwijze pony) :Z

Ik les pas 2 jaar ;) en ik rijd pas ong 7 jaar paard. Het is wel een lange weg, dat zowieso, vooral met zo'n staker als nashua. Ik heb elke week les en dat is inderdaad wel erg fijn! Daar leer je heel veel van.
en een paard/pony moet natuurlijk wel wat karakter hebben, want als er totaal niks inzit, wordt het ook lastig ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:38

je rijdt je paard erg netjes heb hem altijd leuk gevonden! maar het is zo jammer dat jou zit dan net even het plaatje minder mooi maakt,, je zou net een tikkie rechter mogen zitten,, je hebt een mooi paard dus dan mag je er zeker trots op zitten dan denk ik dat het knikje in je elleboog ook beter is, en misschien proberen een gaatje langer te gaan zitten misschien dat dat ook meewerkt succes!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:38

Toevallig een tip die ik hier op het forum heb gelezen ooit.. en ik weet dat ze dit bij horseball bij de manege hier in Emmeloord ook doen.. Heb het zelf nog nooit geprobeert.. ;)

michelle8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:07

let op je benen voorderest erg leuk paard!!!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:00

wat nog wel is wil helpen tegen je benen
is om ze stukkie meer naar achter te leggen & zodat je het ook echt voelt in je bovenbenen
of om je beugels onder het zadel te doen
dan bhebben je voeten minder bewegingsvrijheid :)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:45

Dat ziet er mooi uit hoor! Fijn om naar te kijken. Ik heb, omdat je verbeterpunten vraagt, extra goed gekeken. Wat me opviel is dat je aanleuning nog wel iets stiller/lichter mag naar mijn smaak. Ook drijf je in het begin erg veel aan, bij iedere pas bijna. Dat wordt later veel beter. Verder knik je iets in boven je linkerheup. En in de galop op de kijker af rechtsom is duidelijk te zien dat hij niet goed recht in zijn lijf is. Probeer om 2 handen wat naar binnen te plaatsen, zodat je de voorhand rechter voor de achterhand krijgt door de buitenteugel tegen de hals. Dus niet proberen dit met je binnenteugel op te lossen. Dus samengevat, meer met je zit rijden en hem rechter zien te krijgen in zijn lichaam. De oefeningen zagen er keurig uit. Maar nogmaals, ik loop alleen maar zo te zeuren omdat je er om gevraagd hebt hè :+

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:59

kamille schreef:
Dat ziet er mooi uit hoor! Fijn om naar te kijken. Ik heb, omdat je verbeterpunten vraagt, extra goed gekeken. Wat me opviel is dat je aanleuning nog wel iets stiller/lichter mag naar mijn smaak. Ook drijf je in het begin erg veel aan, bij iedere pas bijna. Dat wordt later veel beter. Verder knik je iets in boven je linkerheup. En in de galop op de kijker af rechtsom is duidelijk te zien dat hij niet goed recht in zijn lijf is. Probeer om 2 handen wat naar binnen te plaatsen, zodat je de voorhand rechter voor de achterhand krijgt door de buitenteugel tegen de hals. Dus niet proberen dit met je binnenteugel op te lossen. Dus samengevat, meer met je zit rijden en hem rechter zien te krijgen in zijn lichaam. De oefeningen zagen er keurig uit. Maar nogmaals, ik loop alleen maar zo te zeuren omdat je er om gevraagd hebt hè :+

hahaha, mag ik je nu dan een zeurpiet noemen :+
Nee grapje natuurlijk :)

Dat met die galop doe ik eigenlijk al precies zoals je zegt, dus met de buitenteugel tegen de hals, vaak vang ik hem dan daar een beetje op, waardoor hij zich recht maakt, ik doe dit eigenlijk nooit met mijn binnenteugel, want hoe meer stelling ik vraag, hoe meer zijn schouder naar buiten gaat.
Ik zit inderdaad nog wat te rommelen voor, dat moet nog wat stiller, i'm working on it ;) (heb vooral moeite in de linkerschouderbinnenwaarts, omdat hij dan niet helemaal lekker aan rechts komt, dan houd ik links teveel vast en gaat hij ietsjes teveel op en neer in de aanleuning.)
Ik heb niet het idee dat ik in het begin zoveel aandrijf, maar ik zit gewoon echt zo ontzettend uhm.. te wiebelen :P
En in het begin kom ik heel stoer binnen, waardoor ik nog meer wiebel, en dan daarna wordt het iets minder stoer waardoor ik iets minder wiebel, denk ik he :P weet het niet zeker haha.
Morgen mijn proef op de film, ben benieuwd of meneertje zich lekker laat zien!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:03

Gaat helemaal goedkomen na al deze tips ;)!
Bij deze veel succes alvast!!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:30

Frannik schreef:
Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om hem uberhaubt laag en rond te kunnen rijden. Ik heb er 2 jaar over gedaan om hem te laten stofzuigen. Dus het was inderdaad een lange weg, maar ik heb nu wel een heerlijk beest, met af en toe zijn momenten, maar dan zegt mijn instructrice altijd, Denise, het is Nashua, en daar heeft ze volkomen gelijk in.

Met jou kan ik handen schudden! Tristan heeft ook een flink verleden met daar overheen een ernstige hals blessure (bijna dwarsleasie) waardoor hij in het begin toen ik hem ging rijden niet kon en ook zeker niet wilde loslaten in de bovenlijn. Hij ging alleen niet in de staak, maar juist gruwelijk af (en dan ook echt hard, bit vast, kop in de lucht, nul komma nul controle nog).
En jou laatste zin, 'het is Nashua', je wilt niet weten hoe vaak er bij ons gezegd wordt 'Tja, het is Tris' _O-. Ik moet gewoon af en toe nog compromis met hem sluiten, en er zijn dagen bij dat ik echt denk van 'kom op nou jongens, waar gáááát dit over _-:( ' maar de dagen dat het wél lukt geven zo'n kick!!

Vind het beeld er prettig uitzien, je houdt fijn de controle zo in je training! Om proeftechnisch nog hoger te kunnen scoren zou je kunnen proberen je proeven in gedachten en tot op de seconde te rijden. Ik kan mijn ogen dichtdoen en de hele proef rijden en visualiseren, incl. waar ik op moet letten (A binnenkomen, buitenschouder opvangen, achterhand begrenzen, ietsje oprijden tot X, doorsluiten, halthouden, opletten met bijsluiten linksachter, in halthouden gewicht fractie op achterbeen zetten en weg, C rechts, aan binnenbeen zetten, hoek door drukken, fractie terugzetten, diagonaal op, oprijden, nog een keer bijschakelen op X, dóórrijden, opvangen, hoek door drukken, rechterschouder begrenzen, doorsluiten, A halt, linksachter bijsluiten, etc etc etc). De eerste paar keren dat je het doet zul je zien dat je met 2 minuten klaar bent :Y) , daarom is het ook zo'n goede concentratie oefening, want een proef duurt toch echt 6 tot 7 minuten!

Wat betreft je wiebelbenen, ik heb ze op het ene paard wel en op de andere veel minder, de merrie die ik hiervoor reed kon ik ze gewoon niet stil op houden :n. Natuurlijk zie je ze liever stil, maar ik vind het zo storend nog niet!

Heel veel succes verder met 'm!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:32

Heeft het paard al hoger gelopen?
want het ziet er echt netjes uit !
in he tbegin bij een stukje, ik weet niet meer waar zat je wat scheef, verder wat te ver na achteren en zou je na mijn idee je handen wat meer mogen dragen/ knik in elleboog, edit, zie nu dat het vertekent doordat je wat achterover zit
maar ik zeg niet teveel want ,op dat niveau ben ik nog lange niet :D

en ook voor mij is het de eerste keer dat ik een filmpje helemaal afkijk! mede door het commentaar van je lesgever wat het leuk maakt om na te kijken :)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:16

Remember schreef:
Frannik schreef:
Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om hem uberhaubt laag en rond te kunnen rijden. Ik heb er 2 jaar over gedaan om hem te laten stofzuigen. Dus het was inderdaad een lange weg, maar ik heb nu wel een heerlijk beest, met af en toe zijn momenten, maar dan zegt mijn instructrice altijd, Denise, het is Nashua, en daar heeft ze volkomen gelijk in.

Met jou kan ik handen schudden! Tristan heeft ook een flink verleden met daar overheen een ernstige hals blessure (bijna dwarsleasie) waardoor hij in het begin toen ik hem ging rijden niet kon en ook zeker niet wilde loslaten in de bovenlijn. Hij ging alleen niet in de staak, maar juist gruwelijk af (en dan ook echt hard, bit vast, kop in de lucht, nul komma nul controle nog).
En jou laatste zin, 'het is Nashua', je wilt niet weten hoe vaak er bij ons gezegd wordt 'Tja, het is Tris' _O-. Ik moet gewoon af en toe nog compromis met hem sluiten, en er zijn dagen bij dat ik echt denk van 'kom op nou jongens, waar gáááát dit over _-:( ' maar de dagen dat het wél lukt geven zo'n kick!!

Vind het beeld er prettig uitzien, je houdt fijn de controle zo in je training! Om proeftechnisch nog hoger te kunnen scoren zou je kunnen proberen je proeven in gedachten en tot op de seconde te rijden. Ik kan mijn ogen dichtdoen en de hele proef rijden en visualiseren, incl. waar ik op moet letten (A binnenkomen, buitenschouder opvangen, achterhand begrenzen, ietsje oprijden tot X, doorsluiten, halthouden, opletten met bijsluiten linksachter, in halthouden gewicht fractie op achterbeen zetten en weg, C rechts, aan binnenbeen zetten, hoek door drukken, fractie terugzetten, diagonaal op, oprijden, nog een keer bijschakelen op X, dóórrijden, opvangen, hoek door drukken, rechterschouder begrenzen, doorsluiten, A halt, linksachter bijsluiten, etc etc etc). De eerste paar keren dat je het doet zul je zien dat je met 2 minuten klaar bent :Y) , daarom is het ook zo'n goede concentratie oefening, want een proef duurt toch echt 6 tot 7 minuten!

Wat betreft je wiebelbenen, ik heb ze op het ene paard wel en op de andere veel minder, de merrie die ik hiervoor reed kon ik ze gewoon niet stil op houden :n. Natuurlijk zie je ze liever stil, maar ik vind het zo storend nog niet!

Heel veel succes verder met 'm!

wat een fijne tip zeg! Dat ga ik zeker eens proberen. Schrijf ik het wel van tevoren even op, dan onthoud ik het misschien beter.
Brabantse gingen super, hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=1IFISgjOFeo