Frannik schreef:Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om hem uberhaubt laag en rond te kunnen rijden. Ik heb er 2 jaar over gedaan om hem te laten stofzuigen. Dus het was inderdaad een lange weg, maar ik heb nu wel een heerlijk beest, met af en toe zijn momenten, maar dan zegt mijn instructrice altijd, Denise, het is Nashua, en daar heeft ze volkomen gelijk in.
Met jou kan ik handen schudden! Tristan heeft ook een flink verleden met daar overheen een ernstige hals blessure (bijna dwarsleasie) waardoor hij in het begin toen ik hem ging rijden niet kon en ook zeker niet wilde loslaten in de bovenlijn. Hij ging alleen niet in de staak, maar juist gruwelijk af (en dan ook echt hard, bit vast, kop in de lucht, nul komma nul controle nog).
En jou laatste zin, 'het is Nashua', je wilt niet weten hoe vaak er bij ons gezegd wordt 'Tja, het is Tris'

. Ik moet gewoon af en toe nog compromis met hem sluiten, en er zijn dagen bij dat ik echt denk van 'kom op nou jongens, waar gáááát dit over

' maar de dagen dat het wél lukt geven zo'n kick!!
Vind het beeld er prettig uitzien, je houdt fijn de controle zo in je training! Om proeftechnisch nog hoger te kunnen scoren zou je kunnen proberen je proeven in gedachten en tot op de seconde te rijden. Ik kan mijn ogen dichtdoen en de hele proef rijden en visualiseren, incl. waar ik op moet letten (A binnenkomen, buitenschouder opvangen, achterhand begrenzen, ietsje oprijden tot X, doorsluiten, halthouden, opletten met bijsluiten linksachter, in halthouden gewicht fractie op achterbeen zetten en weg, C rechts, aan binnenbeen zetten, hoek door drukken, fractie terugzetten, diagonaal op, oprijden, nog een keer bijschakelen op X, dóórrijden, opvangen, hoek door drukken, rechterschouder begrenzen, doorsluiten, A halt, linksachter bijsluiten, etc etc etc). De eerste paar keren dat je het doet zul je zien dat je met 2 minuten klaar bent

, daarom is het ook zo'n goede concentratie oefening, want een proef duurt toch echt 6 tot 7 minuten!
Wat betreft je wiebelbenen, ik heb ze op het ene paard wel en op de andere veel minder, de merrie die ik hiervoor reed kon ik ze gewoon niet stil op houden

. Natuurlijk zie je ze liever stil, maar ik vind het zo storend nog niet!
Heel veel succes verder met 'm!