muispluis schreef:@ geerke ; ik kan je verzekeren dt Aloë voor haar 8e niet versleten is..
@ daijano: bedankt voor de info, komt het van een betrouwbare bron? wie adviseert dit? ben wel benieuwd nooit van gehoord, ook van mensen op stal niet of van instructeur! dit is ook niet echt springen, dit is eigenlijk meer huppeltjes maken. dat zie je ook duidelijk op de foto's.
Dat vind ik knap, dat je kan VERZEKEREN dat je paard de komende 4 jaar geen slijtage-verschijnselen gaat laten zien. Familie van Jomanda?
Afijn, ik vind 90 cm voor een 3 bijna 4 jarige ook te veel. En waarom vooral? Als je dan toch met hindernissen in de weer wilt, leg een in-uitje neer van 30 cm, goed voor de rug, controle en vertrouwen. Bovendien is het een leuke afwisseling. Maar dat is mijn mening.
Ik zeg niet dat dit paard straks geblesseerd is, ik kan namelijk in tegenstelling tot de ts niet in de toekomst kijken. maar waarom zo'n haast? Je paardje gaat (hopelijk) nog heel lang mee..
En voor degenen die roepen, jij doet het zo, DUS jij hebt er geen verstand van (o.a sporter) dat is wel heel simpel gedacht. Iemand doet het anders dan jij en DUS hebben ze er geen verstand van. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat iedereen hier in meerdere of mindere mate verstand heeft van jonge paarden en dat als uitgangspunt nemen... maakt de boel veel gezelliger... Ik zou graag standpunten willen horen waarom je wel de hoogte in wil gaan met een jong paard. Want 90 cm vind ik de hoogte in. Zet maar eens een 90 cm oxer neer in een manege, 9 van de tien paarden weigerd of raakt de balk. Het is geen simpeltje...
Qua foto's vind ik het een leuk diertje waar je nog veel plezier mee kunt beleven, doe voorzichtig met haar...