een klik hebben wat is dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:32

Een klik hebben is voor mij dat de keren dat ik geen zin heb om te gaan, lang niet opwegen tegen de keren dat ik wel veel zin heb om te gaan :) .
Een klik hebben betekent voor mij niet, dat ik nooit eens strijd heb met een paard, maar dat je er juist allebei beter uitkomt. Een klik hebben betekent voor mij ook weten waar je met elkaar op aan kunt, weten wat je van elkaar kunt verwachten.

__Nathalie__

Re: een klik hebben wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:50

Een klik hebben is een gevoel dat lastig te omschrijven is want je moet het voelen of gevoeld hebben. Het klikt of het klikt niet en dat merk je gelijk al wel als je opstapt.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:43

ik denk dat dat vooral een mening is. er zijn ook zat mensen die vinden dat ze een klik hebben met hun paard. maar als er dan iemand anders op zit en er is totaal geen verschil, tja, dan noem ik het eerder gewoon een super braaf paard. de klik is vooral het gevoel wat je zelf hebt als je bij je paard bent. en je merkt vanzelf of je paard ook een klik met jou heeft, maar het gaat meestal bij een paard gewoon om de band die je opbouwd en het vertrouwen wat je in elkaar krijgt. en dit duurt bij het ene paard langer dan bij het andere. maar na een tijdje (best lange tijd..) merk je waarschijnlijk wel het verschil als je zelf je paard poetst/ uit de wei haald oid of dat iemand anders het doet. vaak is het zo dat als jij het dan doet en je hébt een goede band met je paard/ klik zal ie veel meer op je letten, contact zoeken etc. hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag?
ohja! ik vergeet nog: je hebt een klik met je paard als je je bij hem/ haar op je gemak voelt en als je merkt dat dit gevoel wederzijds is.

PS. ik ben het ook wel met Nathalie eens. want een klik heb je meteen, en de band en het vertrouwen, dat moet groeien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:47

een klik is voor mij dat het paard en ik begrijpen wat we tegen elkaar zeggen........

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:57

een klik is als je met je paard kan lezen en schrijfen (niet letterlijk....) je elkaar kunt verdragen en gek op elkaar bent :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:08

Een klik hebben met een paard is dat je, je op je gemaakt voelt, en goed met het paard over weg kan.
En geen klik dan kan je niet met het paard over weg en voel je, jezelf niet opgemakt.

Zo denk ik er over.

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:53

Imago01 schreef:
Een klik is in mijn ogen zeker geen liefde op het eerste gezicht (sterker nog, daarmee kun je juist bedrogen uitkomen!!!).
Een klik is een soort band die je meteen al voelt, een wederzijdse aantrekkingskracht. Het paard reageert op een dusdanige manier op jou dat je weet dat het dus van twee kanten komt.

Een klik is het begin van meer. Eerst moet je met een dier klikken om dat later te kunnen gaan verdiepen in een (hechte) band met elkaar.

Op mijn huidige paard was ik echt niet direct verliefd; sterker nog, ik vind het maar een lelijk gedrocht en na járen bleek dat onze relatie dieper ging dan ik ooit voor mogelijk had gehouden (ik had iets TE nuchter erover gedacht). Voor meer info: lees mijn profiel dan maar, dan snap je het wel…

Ik geef ook manegelessen en met een bepaalde pony heb ik echt wel een klik. Nog leuker is: deze klik kwam vanuit het initiatief van de manegepony. En nu weet ik: ‘ik heb wel wat met hem’…En de pony staat er al een tijdje maar voorheen had ik niet het gevoel bij hem als dat ik nu bij hem heb. Grappig is dat!

In mijn ogen kun je dus met meerdere paarden/pony’s een klik hebben. Alleen een ‘band’ dat komt erna en is iets wat je uitbouwt, een verdieping van de klik…Een klik is dus het prille begin in mijn ogen!

Jaa hier ben ik het zeker mee eens! Een klik is inderdaad iets van twee kanten. Zal ik ook maar mijn mooie klik moment vertellen;). Ik ging in 2006 op een stal in oostenrijk werken. Ik werd door de stallen geleid en toen stond ik daar, voor de box van Erose. Twee grote donkere eigenwijze paarden ogen kijken me aan, en ik had meteen het gevoel als of ik dat paard al jaren kende. Ik begon met rustig longeren om zijn conditie op te bouwen en omdat hij, zo zij de eigenaar, geen makkelijk paard was met nog wel wat streken. Vervolgens ging ik voor het eerst op Erose rijden en het ging echt zo goed, ik had ook echt het gevoel dat Erose het ook leuk vond. Nooit een stap verkeerd gedaan bij mij, altijd zo braaf gelopen. Hahaha, ik herinner me nog dat ik zijn benen stond af te spuiten na het rijden en ik voorlangs onder zijn hoofd door loop zeg maar, ik denk dat hij jeuk had, en hij doet precies zijn hoofd naar beneden. TOK! zo keihard tegen mijn hoofd ik zag echt even sterretjes en Erose geloof ik ook.

Ik ben het er echter niet mee eens dat als je geen klik hebt met een paard je meteen niet met een paard overweg kan. Een klik is gewoon een speciale band die vanaf het eerste moment er eigenlijk meteen al was.