.Een klik hebben betekent voor mij niet, dat ik nooit eens strijd heb met een paard, maar dat je er juist allebei beter uitkomt. Een klik hebben betekent voor mij ook weten waar je met elkaar op aan kunt, weten wat je van elkaar kunt verwachten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Imago01 schreef:Een klik is in mijn ogen zeker geen liefde op het eerste gezicht (sterker nog, daarmee kun je juist bedrogen uitkomen!!!).
Een klik is een soort band die je meteen al voelt, een wederzijdse aantrekkingskracht. Het paard reageert op een dusdanige manier op jou dat je weet dat het dus van twee kanten komt.
Een klik is het begin van meer. Eerst moet je met een dier klikken om dat later te kunnen gaan verdiepen in een (hechte) band met elkaar.
Op mijn huidige paard was ik echt niet direct verliefd; sterker nog, ik vind het maar een lelijk gedrocht en na járen bleek dat onze relatie dieper ging dan ik ooit voor mogelijk had gehouden (ik had iets TE nuchter erover gedacht). Voor meer info: lees mijn profiel dan maar, dan snap je het wel…
Ik geef ook manegelessen en met een bepaalde pony heb ik echt wel een klik. Nog leuker is: deze klik kwam vanuit het initiatief van de manegepony. En nu weet ik: ‘ik heb wel wat met hem’…En de pony staat er al een tijdje maar voorheen had ik niet het gevoel bij hem als dat ik nu bij hem heb. Grappig is dat!
In mijn ogen kun je dus met meerdere paarden/pony’s een klik hebben. Alleen een ‘band’ dat komt erna en is iets wat je uitbouwt, een verdieping van de klik…Een klik is dus het prille begin in mijn ogen!