Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
winnie03 schreef:Deze filmpjes zijn van drie weken geleden.,, Vlak daarna hebben we een behoorlijke smak gemaakt omdat ze het op een lopen heeft gezet.. Op dit moment doen we veel grondwerk, kijken of we haar de stapmolen het voordeel van de twijfel kunnen laten geven.. Over een paar dagen ga ik er wellicht weer op en dan gaan we eens kijken hoe het dan gesteld is met de rust..
Bedankt allemaal..
en heb ook veel problemen met hem gehad, ik ken jou paard niet maar weet wel wat bij mij heeft geholpen. Bij hem was het puur vertrouwen opbouwen, ik heb ook een paar maanden niet gereden en alleen veel grondwerken en longeren enz. mijnes ging er ook als een speer vandoor voor elk blaadje, maar na deze periode had hij zoveel vertrouwen in mij, en ik in hem dat we het rijden rustig weer hebben opgepakt, in het begin niks vragen alleen weer aan elkaar wennen en van daaruit voorzichtig elke keer weer wat meer gaan vragen. We zijn nu zover dat hij nergens meer van onder de in druk is en de rust zelve, maar daar is eerst wel een berg vertrouwen voor nodig bij allebei. aphrodietje schreef:Zat net nog eens de filmpjes te bekijken maar dan met geluid aan. Je instructrische zegt steeds de dingen die je juist niet moet doen... Ik zou heel hard opzoek gaan naar een ander die kijkt naar het paard en de combinatie en niet naar wat in het theorieboekje zou kunnen staan....

Maar probeer daar van voor meer los te laten, en drijven. Naar voren! Daar moet je aan denken. Desnoods een keer een tikje op zijn kont, dan gaat hij wel naar voren. Ook vind ik in de galop dat je haar nog teveel tegen houdt. Ze mag best iets harder hoor. Ik vind schakelen niet zo goede methode. Je kunt beter gewoon een tempo draven met een stille hand, en afleiden door veel figuren te rijden. en wat stelling. Probeer met het lichtrijden niet te ver uit het zadel te komen. En als ze te hard gaat, niet aan de teugels trekken, want dan gaat ze vluchten voor de druk. Maar gewoon heel erg aan stap denken, daardoor ga je vanzelf wel wat zwaarder zitten.
Met die galop ook, laat haar gewoon ff doorlopen en niet meteen terug willen zoals je instructrice zegt... Ik denk dat je echt een andere instructrice moet nemen anders kan je het ook niet verbeteren.