Bjorn bijna zadelmak! (fjordje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:42

Ik neem aan dat je graag reactie wil? dus positief en negatie,oftewijl verbeterpunten. Ik vind je er heel netjes opzitten, als een paard nog niet zo evenwichtig rijd heb je gewoon weleens dat hij je wat uit evenwicht brengt.Dat heeft ook deels te maken met je teugels , als je probeert aan de teugel te laten rijden gaan ze eerst behoorlijk op jou steunen. Zelf zou ik ook eerst zorgen dat hij lekker ontspannen loopt , dan gaat het hoofd vanzelf naar beneden. Ik vind dit nog wat heftig voor een jong paard,en verder ..lekker blijven oefenen,ziet er erg leuk uit!!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:03

Ik vind het er slordig uit zien..
Pony loopt naar mijn mening opgekropt, totaal niet ontspannen en 't lijkt (door de stand v/d mondhoeken) dat jij hem erg in zijn mond zit.

Daarnaast vind ik het zonde om nu al met sporen te rijden, ik denk dat je op een gegeven moment dan niet meer zonder kan, omdat hij dan gewend is scherpere hulpen te krijgen. En ik heb daar ervaring mee, zelf niet gebruikt, maar fouten van anderen recht moeten trekken.

Ik wens je heel veel succes. :)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:30

Poenarie schreef:
Pony loopt naar mijn mening opgekropt, totaal niet ontspannen en 't lijkt (door de stand v/d mondhoeken) dat jij hem erg in zijn mond zit.

Daarnaast vind ik het zonde om nu al met sporen te rijden, ik denk dat je op een gegeven moment dan niet meer zonder kan, omdat hij dan gewend is scherpere hulpen te krijgen. En ik heb daar ervaring mee, zelf niet gebruikt, maar fouten van anderen recht moeten trekken.

Helemaal mee eens :).
Zal maar snel je sporen af doen. Tis echt niet fijn om op een pony te rijden
die alleen maar sporen gewend is. Maar toch:
leuke pony & je zit er mooi op!
Ga zo door (zonder sporen tenzij je d'r een goeie reden voor hebt.) :+!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:43

Poenarie schreef:

Ook mee eens. Ik heb al gelezen dat TS niet gecharmeerd is van dit commentaar, maar het zijn gewoon de feiten. Het zou haar sieren als ze er iets meer voor open stond.

Vier vind ik zelf eigenlijk nog te jong, ik rij paarden pas in met 4,5. Maar dat is weer een andere discussie.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:04

Nou bijna zadelmak wil ik het niet noemen :D
Eerder net zadelmakke pony die verder wordt doorgereden ofzo ;)

je zit er netjes op, spoortje is bij goed gebruik geen probleem worden ze zelfs beter van voor het been(ja ook jonge paardjes, en nee die stompen daar niet vanaf)
zou alleen wel wat meer lengte willen zien in zijn hals, vooral op de draf foto's wordt hij wat kort in de hals.
Iets meer lengte en wat meer op eigen benen en dus met minder steun van de hand vind ik zelf fijner, zeker bij een jong diertje, dan leren ze meer op eigen benen lopen en dat is bij zo'n jonkie het belangrijkste ding.

En de galop komt vanzelf wel, veel korte stukjes galop meepakken en na een paar goede fijne pasjes zelf terug naar draf rijden voor hij het moeilijk krijgt, dan leer je hem op een vrij makkelijke manier een goede galop aan :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:15

Arabesk schreef:
Poenarie schreef:

Ook mee eens. Ik heb al gelezen dat TS niet gecharmeerd is van dit commentaar, maar het zijn gewoon de feiten. Het zou haar sieren als ze er iets meer voor open stond.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.

Verder vind ik dat je hem ontzettend kort rijdt (foto 5 en 6 vooral, er zit gewoon bijna geen nek meer op). Waarom houd je hem zo kort, voel je hem wel nageven? Zo los ziet het er namelijk niet uit dat hij dat doet.
Wijken vind ik overdreven, zeker met inrijden. Dat komt later wel, probeer hem eerst eens goed ontspannen te laten lopen door hem lang te maken in stap. Dat is en blijft de basis. Als hij nageeft wat uitschuiven, beetje voor beetje want zoals nu overhaast je alles (en dat is veel voor zo'n jong dier).