Simba de tank @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:47

Wow wat een leukerd zeg :D
Ben het eens met catalyst1, als jij denkt of weet dat hij niet te houden is op een trensje, doe het dan ook niet. Jij kent je paard het beste! En we willen natuurlijk ook niet dat er ongelukken komen omdat bokt zegt dat je op een trens moet rijden! Ik vind het er leuk tuizien en je bent volgens mij hartstikke trots en blij met je paard, daar gaat het om. De tip van de stang en trens is wel erg handig! Dan als hij lekker is, en niet zo zwaar kan je de stang losser laten als beloning. Gaat hij weer onder je vandaan, dan pak je de stang als straf.

Veel plezier met dat hele leuke paardje van je! :D

(en jongens... kom op zeg! ik kijk even naar een paar berichten, en gaat het nou echt over anky en shetlanders? blijf even ontopic, voor de Ts is dit natuurlijk heel vervelend. Als je het er echt niet mee eens bent kan je ook haar pm'en. Dan wordt dit topic niet zo'n zooi!)

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:14

[/quote]
Ja, mensen die niet kundig genoeg zijn (zoals de TS) om met stang te rijden en dat dan toch doen vind ik 'dierenbeulen' (om maar even in jouw taalgebruik mee te gaan) :)
En Anky etc. alle andere 'top' ruiters ben ik ook niet enthausiast over.

Dat pony'tje heeft er heus wel een probleem mee, alleen die ondergaat het. Denk je dat dat beest er vrolijk van wordt? :) Ik snap het wel, je bent pas 13. Kommaar terug voor een discussie als je ouder en wijzer bent, en je research gedaan hebt. ;)

Zijn dat je enige bitloze opties? ;) Ik rijd niet met een hackamore en ook niet met een halster. Halsters zijn niet gemaakt om mee te rijden en en Hackamore is inderdaad ook zielig.
Ik rijd het liefst met een voesthoofdstel of een neckrope. :)[/quote]

pardon, waarom zou jij op deze fotos opmaken dat de ruiter niet kundig genoeg is.
heel toevallig ben ik degene die op het andere trekpaard rijd op de fotos, maaike kan goed rijden maar simba is lang niet gereden, ingereden met stang en maaike moet nog ongelofelijk aan hem wennen. stang is ook niet maaike's keuze dat wil de eigenaar zo. En toevallig heeft maaike vandaag geprobeert om eens rustig aan nog eens op trens te rijden en ik kan je vertellen het is een onbestuurbare tank geqworden. je moest zo ongelofelijk trekken om hem rustig te houden en dan zie ik hem toch liever rustig op een stangetje lopen i.p.v hij onbestuurbaar word en het dus gevaarlijk kan worden.

als jij elk paard zogoed bitloos kan rijden kom simba maar eens rijden ik ben benieuwd. :Y)

catalyst1

Re: Simba de tank @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:23

Nog maar een westernweetje: met losse teugel rijden , of ervoor zorgen dat een paard weer licht in de mond is, is iets waar je naar toe moet werken,zeker als een paard met stang is ingereden. Een keer oppakken is dus prima!! zolang je ook maar weer loslaat. Ook met stang mag je dus rustig oppakken,dat is 10 keer beter dan er een trens inhangen en een uur eraan moeten hangen.Je vraagt totdat je paard geeft, en dan meteen loslaten zopdat je paard leert dat er een beloning volgt.Ook ik rij met mijn paarden met een stang, maar net zo makkelijk met een neckrope.Maar met Simba ga ik dat echt niet doen. Als er iemand is die die uitdaging aandurft, dan kom ik graag kijken!!.
TS, werk lekker aan de basis,hou het plezier erin en laat bokt lekker bokt wezen. Ik zie graag foto's van je over een half jaar,ik weet zeker dat het plaatje er dan heel anders uitziet!

Geryon

Re: Simba de tank @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:10

Dus als ik het goed begrijp moet ze dus met een los teugeltje rijden en dan wanneer hij ondder haar weg wilt rennen mag ze hem eventjes oppakken? Ik snapte het niet helemaal!:P Maar dat vind ik eigenlijk wel een goede techniek. Is het dan zo dat hij dan lichter in de mond word over een tijdje? En dat ze dan naar een wat lichter bit kan gaan rijden? Of is dat de bedoeling niet? Sorry hoor, ben een beetje nieuwsgierig!:P Maar daar kan ik ook wat van leren, soms is mijn paardje ook enorm hard in de mond, het is een NRPS, maar ik weet niet of dit ook bij hem helpt. Hij is wel fijn om te rijden hoor, maar hij heeft soms een periode dat ie ook heel sterk is! Maar die heb ik heeeeeel lang niet meer gehad en ik denk dat ik die voorlopig ook nog niet krijg, maar ik dacht gewoon alvast verder:P

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:58

Heel leuk paard.. :D

Maar een trekpaard eigenwijs?
En je hem überhaupt weleens met een trens gereden?
Het lijkt me niet dat een stang tegen 'eigenwijzigheid' werkt, maar goed dat zal ik dan wel mis hebben..