Nashua @ rustige training (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 12:04

bedankt voor je reactie. Ik heb ook het idee dat ik met anky vergeleken word. tuurlijk loopt mijn paard niet perfect, maar dan zou ik ipv 65% wel 100% rijden toch, dus ik vind het ook allemaal erg overdreven.

Ik heb een onwijs moeilijk paard, wat heeel heel heel erg snel op zijn teentjes getrapt is.
zoals ik eerder al aangaf, wanneer ik te snel of te groot inkom met een hulp, gaat Nashua staan, bokken, wegrennen enz. Dus het is puur afstemmen op mijn paard, samenwerken met mijn paard etc. Ik laat hem in zijn waarde, en reageert hij een keer te fel, dat kan gebeuren. Ik denk dat het een veel belangrijker gegeven is dat mijn paard eindelijk staakloos is, terwijl mij verteld werd dat dat niet mogelijk was, dan dat ik mijn voeten optrek, maar goed..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:32

Allereerst..erg leuk paard!

Ik heb je filmpje bekeken, ik ben niet zo van de foto's...mijn mening is dat je aan de hand van een foto geen goed oordeel kunt geven.

Je proef vond ik er erg fijn en vriendelijk uitzien. waak ervoor dat je niet teveel impulsverlies krijgt in je appuyement.
Lengtebuiging in de schouderbinnenwaarts links mocht meer zijn, en in de schouderbinnenwaarts rechts heeft hij teveel stelling en buiging in de hals. (voor zover ik goed kan oordelen vanuit deze hoek)
In de uitgestrekte draf zou ik hem graag iets meer bergop willen zien.
In de keertwending zorgen dat je, je actieve (binnenbeen) er goed bijhoud om het spilbeen stappende te houden.
Je 1e eenvoudige wissel mocht wat vloeiender en meer op het achterbeen, de wissel bij A van de linker naar de rechtergalop is bij mij in de ring zeker een 8 waard, een 9 als hij net wat meer op het achterbeen zou zijn.
Middengalop mag wel wat meer en meer doorrijden naar de letter, beter de overgang tussen middengalop en terugkomen laten zien.
Het afgroetjes...tja..dat weet je denk zelf wel ;)

Bij mij in de ring zou deze proef ruim winstpuntwaardig zijn, de puntjes die ik noem zijn over het algemeen voldoendes en kunnen door deze te verbeteren makkelijk een 7 of een 8 kunnen worden. Wat ik duidelijk een 5 of onvoldoende waard vind zijn de sb 1e keertwending en het afgroeten.
En je houding...daar ga ik niets over zeggen dat weet je zelf goed genoeg ;)

Succes met je paard! ;)

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:53

probeer voor je uit te kijken ipv naar beneden,
en recht op zitten, verder ziet het er mooi uit hoor :D

e_horse

Re: Nashua @ rustige training (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:20

Ik zie je al in het eerste stukje van het filmpje erg aan de mond van het paard zitten. Het ziet er niet fijn uit daardoor. Wel loopt je paardje lekker ontspannen in het filmpje. Eerste foto vind ik er ook niet zo fijn uitzien, de rest ziet er beter uit :-)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:34

Ik vind het er goed uit zien het filmpje helemaal!
Ik weet hoe moeilijk het is om met zon paard te rijden heb er zelf ook een.
Als hij het er niet mee eens is staat ie op zijn achterbenen.
Het gaat nu steeds beter als je hem maar in zijn waarde laat.
Ik vind het knap dat je zo ver bent gekomen.
Die houding komt wel.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 12:28

judithh schreef:
Allereerst..erg leuk paard!

Ik heb je filmpje bekeken, ik ben niet zo van de foto's...mijn mening is dat je aan de hand van een foto geen goed oordeel kunt geven.

Je proef vond ik er erg fijn en vriendelijk uitzien. waak ervoor dat je niet teveel impulsverlies krijgt in je appuyement.
Lengtebuiging in de schouderbinnenwaarts links mocht meer zijn, en in de schouderbinnenwaarts rechts heeft hij teveel stelling en buiging in de hals. (voor zover ik goed kan oordelen vanuit deze hoek)
In de uitgestrekte draf zou ik hem graag iets meer bergop willen zien.
In de keertwending zorgen dat je, je actieve (binnenbeen) er goed bijhoud om het spilbeen stappende te houden.
Je 1e eenvoudige wissel mocht wat vloeiender en meer op het achterbeen, de wissel bij A van de linker naar de rechtergalop is bij mij in de ring zeker een 8 waard, een 9 als hij net wat meer op het achterbeen zou zijn.
Middengalop mag wel wat meer en meer doorrijden naar de letter, beter de overgang tussen middengalop en terugkomen laten zien.
Het afgroetjes...tja..dat weet je denk zelf wel ;)

Bij mij in de ring zou deze proef ruim winstpuntwaardig zijn, de puntjes die ik noem zijn over het algemeen voldoendes en kunnen door deze te verbeteren makkelijk een 7 of een 8 kunnen worden. Wat ik duidelijk een 5 of onvoldoende waard vind zijn de sb 1e keertwending en het afgroeten.
En je houding...daar ga ik niets over zeggen dat weet je zelf goed genoeg ;)

Succes met je paard! ;)

bedankt! Daar heb ik teminste wat aan ;)
Dit was mijn alle eerste Z1 proef en ik moest zo ontzettend wennen aan de grote ring haha! Sb heb ik zelf heel erg veel moeite mee, ik vraag snel teveel stelling waardoor de schouder blijft hangen. Het verzamelen krijg ik met de dag meer door, de wissels worden daardoor ook steeds mooier, soms ben ik te laat met mijn been of geef ik te weinig been, dat is puur nog afstemmen.
Die keertwending laat ie inderdaad staan, Dan geef ik teveel buitenbeen waardoor ik ga 'hangen' en mijn binnenbeen vergeet.
haha dat afgroeten :Y) hij kwam achter het been en ging gewoon ineens stilstaan. Het 'knopje' van de uitgestrekte draf kan ik maar niet vinden. Ik ga snel te hard waardoor hij voorover valt! Dat gaat ook wel steeds beter, ik probeer steeds vaker kleine stukjes te schakelen en daar word hij wel sterker van! In de middengalop heb ik er last van dat hij scheef gaat, ik vind het moeilijk om hem daar recht te houden, en dan houd ik hem teveel tegen. Ik moet hem inderdaad op het laatst nog even wat doortrekken!
In ieder geval bedankt voor dit commentaar!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:04

Gefeliciteerd met je winstpunt :)
Ik vind het negatieve commentaar niet terecht, voor een Z1 combinatie ziet het er goed uit. Ik zie heeeel vaak veel mindere combinaties ;).
En over dat op de voorhand komen in middendraf, daar had mijn paard ook altijd wel een handje van omdat het geen spectaculaire draver is. Maar veel schakelen, en blijven 'rijden' in de middendraf. Niet teveel op de hand laten komen, en veel weg en terug rijden. Het wordt vanzelf wel beter, ik rij nu ook 7ens in het ZZ-L ;).
Dus trek je niet teveel aan van sommige reacties hier, en ga zo door, je hebt een hartstikke fijn paard! Veel succes!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:06

LETS schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunt :)
Ik vind het negatieve commentaar niet terecht, voor een Z1 combinatie ziet het er goed uit. Ik zie heeeel vaak veel mindere combinaties ;).
En over dat op de voorhand komen in middendraf, daar had mijn paard ook altijd wel een handje van omdat het geen spectaculaire draver is. Maar veel schakelen, en blijven 'rijden' in de middendraf. Niet teveel op de hand laten komen, en veel weg en terug rijden. Het wordt vanzelf wel beter, ik rij nu ook 7ens in het ZZ-L ;).
Dus trek je niet teveel aan van sommige reacties hier, en ga zo door, je hebt een hartstikke fijn paard! Veel succes!

Hij heeft juist wel een spectaculaire draf, dat is er het rare er aan. Maar die uitgestrekte draf krijg ik er dan weer net niet uit, maar goed! We gaan flink trainen, en dan komt dat allemaal goed! Bedankt voor je reactie :)

dashje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:52

je schreef dat ie vanaf zn 5 al op stang en trens loopt.

heeft ie al op niveau gelopen?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:01

dashje25 schreef:
je schreef dat ie vanaf zn 5 al op stang en trens loopt.

heeft ie al op niveau gelopen?

Ja hij heeft ZZ zwaar gelopen, maar wel veel te vroeg..

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:15

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:26

niet Z waardig kom op dit is echt wel Z waardig
ik vind het er fijn uitzien
nog beetje meer op je houding letten en dat gaat op van de zomer op de BK zet zo goed als in het M2!!
owja mooi paard