Opaal (D-Day) @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Re: Opaal (D-Day) @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:28

Maar het is dus niet alleen haar paard, maar ook het paard voor haar moeder :)

Om dan ook nog maar een reactie te geven op de foto's; ik vind je houding netjes en zie niet dat je in haar mond trekt, maar mijn eerste indruk was dat het niet echt een fijn beeld is. Dit komt denk ik doordat je je handen hoog hebt (dit hoeft overigens helemaal niet slecht te zijn, maar springt bij mij wel in het oog) en je lichtelijk iets achterover lijkt te zitten. Kan ook door het doorzitten komen.
Enne.. mager? Ik ga denk ik even mijn bril opzetten. Alleen op foto 7 lijk ik iets te zien dat er wat aan mag, maar verder zie ik gewoon een goed paard.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:30

Wij hebben hier absoluut veel over nagedacht! Mijn moeder DURFT er niet meer op! mijn moeder heeft absoluut angst voor dit paard.
Ik vind het ook verschrikkelijk om haar terug te moeten doen maar wij gaan ons niet laten verongelukken! ik denk dat niemand dat wil...

Juangi, wij dachten niet dat ze mishandeld was. dat schrijf ik ook nergens... waarom worden er dingen aan mijn topic toegevoegd die ik niet heb gezegd? DAAR kan ik slecht tegen.
Ik vind het heel moeilijk en heel sneu en zielig voor het paardje maar de verkoopster heeft niet het recht dingen te verzwijgen voor ons tot na de koop.

Ookal zou ze bij mij braaf blijven durft mijn moeder er nog niet op.

Op heerendonk staat ze indd goed, maar het is niet de bedoeling dat ons paard de eigenaar van stal door de modder sleurt en tegen iemand op steigerd wanneer deze de stal in wil om die uit te mesten... Dat zou ze daar nooit hebben gedaan.
Wij zouden het paard onbetrouwbaar hebben gemaakt...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:32

Ik heb het topic even doorgelezen. Er wordt inderdaad heftig gereageerd. Ik ga niet reageren op je rijkunsten. Ik vind het dier erg niet gezond uitzien. In het midden gelaten of dat lichamelijk of geestelijk is. Ze is overduidelijk te mager in bespriering en in vlees. Op basis van jouw reacties wil ik je alleen waarschuwen dat je op moet passen dat je je frustratie over de verkoper, niet op je paard afreageerd. Volgens mij heeft dit dier haar portie al gehad...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:34

dus jij vind het geen dierenmishandeling......een zweep in twee stukken slaan op een paard.....hoe noem je dat dan? uiting van liefde?
Dat doe je alleen als een paard gericht naar je trapt....niet met rijden....
En naar z'on eigenaar breng je hem terug?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:36

geerke schreef:
dus jij vind het geen dierenmishandeling......een zweep in twee stukken slaan op een paard.....hoe noem je dat dan? uiting van liefde?

WAAR in vredesnaam zie JIJ staan dat ik dat heb gezegd?

NOGMAALS: WAAROM WORDEN ER DINGEN IN MIJN TOPIC GEZEGD DIE IK VERTELD ZOU HEBBEN, WAT NIET ZO IS?????? daar ben ik eens HEEEEEEEEEEEEEL erg benieuwd naar!!!!!!!!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:37

Vicky_88 schreef:
randie schreef:
Ik schrik ook een beetje van de foto's niet zo zeer door jouw rijden maar hoe sprietig dit paard is..!
ik denk als er wat spier op komt en wat massa dat het een heel leuk paard kan worden, ja er zit
veel werk aan maar zover ik kan zien heeft ze wel een goede basis gang? Waarom doe je haar terug
alle paarden zijn wel een explosief? Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel je er voor betaald hebt, maar
mits het dier helemaal medisch in orde is denk ik dat je uiteindelijk hier veel voldoening uit kan halen :)

edit: Ik zie dat je haar te koop hebt? En hier zeg je dat ze terug gaat?

Klopt.
Ik heb de vorige eigenaar gebeld en verteld hoe ze zich gedraagde. hier wilde ze niks van weten, bij hun was ze kei braaf.
Nu heb ik haar gisteren weer gebeld (nadat Opaal weer was geexplodeerd). het was ons probleem, niet dat van haar. Ze moest er absoluut niks van weten. en heeft zonder pardon de verbinding verbroken.
Ik moest (is mij letterlijk verteld in het 1e telefoongesprek) haar van de brok afhalen als ze ''streken'' had (dit hebben we natuurlijk NIET gedaan!!!!!) en als dat niet hielp moesten we het water maar afsluiten. toen vroeg ik of mevrouw wel lekker bij der hoofd was!!!! dat is pure dierenmishandeling.
Ons is een braaf paard beloofd waarmee mijn moeder naar buiten kon zonder problemen, echter bleek (uit het 1e telefoongesprek) dat ze eerst heel flink aangepakt moest worden, die vrouw heeft er zelfs een zweep op stuk (letterlijk in 2 stukken) geslagen.
Echter hebben we het nu anders aangepakt. we hebben haar een mail gestuurd waarin wij vragen om de koop ongedaan te maken. (dwaling). als zij hier niet per direct mee akkoord gaat, gaan wij juridische stappen ondernemen.
Haal het verkoop topic ook uit mijn onderschrift en laat er een slotje op zetten (was ik sowieso al van plan).
Opaal laat zich ook heel fijn bewerken dus dat is het punt niet. het is puur dat zij ons een braaf paard in omgang EN rijden heeft beloofd en wij dit niet hebben ondervonden (sommige momenten wel, sommige niet.) Ze heeft een ruiter nodig die haar aan durft te pakken wanneer dit nodig is en dat is ONS NIET verteld. en mijn moeder kan dit niet (durft dit ook niet). Heb dus geen onwaarheden in de advertentie staan!

Hier staat het..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:38

Vicky_88 schreef:
randie schreef:
Ik schrik ook een beetje van de foto's niet zo zeer door jouw rijden maar hoe sprietig dit paard is..!
ik denk als er wat spier op komt en wat massa dat het een heel leuk paard kan worden, ja er zit
veel werk aan maar zover ik kan zien heeft ze wel een goede basis gang? Waarom doe je haar terug
alle paarden zijn wel een explosief? Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel je er voor betaald hebt, maar
mits het dier helemaal medisch in orde is denk ik dat je uiteindelijk hier veel voldoening uit kan halen :)

edit: Ik zie dat je haar te koop hebt? En hier zeg je dat ze terug gaat?

Klopt.
Ik heb de vorige eigenaar gebeld en verteld hoe ze zich gedraagde. hier wilde ze niks van weten, bij hun was ze kei braaf.
Nu heb ik haar gisteren weer gebeld (nadat Opaal weer was geexplodeerd). het was ons probleem, niet dat van haar. Ze moest er absoluut niks van weten. en heeft zonder pardon de verbinding verbroken.
Ik moest (is mij letterlijk verteld in het 1e telefoongesprek) haar van de brok afhalen als ze ''streken'' had (dit hebben we natuurlijk NIET gedaan!!!!!) en als dat niet hielp moesten we het water maar afsluiten. toen vroeg ik of mevrouw wel lekker bij der hoofd was!!!! dat is pure dierenmishandeling.
Ons is een braaf paard beloofd waarmee mijn moeder naar buiten kon zonder problemen, echter bleek (uit het 1e telefoongesprek) dat ze eerst heel flink aangepakt moest worden, die vrouw heeft er zelfs een zweep op stuk (letterlijk in 2 stukken) geslagen.
Echter hebben we het nu anders aangepakt. we hebben haar een mail gestuurd waarin wij vragen om de koop ongedaan te maken. (dwaling). als zij hier niet per direct mee akkoord gaat, gaan wij juridische stappen ondernemen.
Haal het verkoop topic ook uit mijn onderschrift en laat er een slotje op zetten (was ik sowieso al van plan).
Opaal laat zich ook heel fijn bewerken dus dat is het punt niet. het is puur dat zij ons een braaf paard in omgang EN rijden heeft beloofd en wij dit niet hebben ondervonden (sommige momenten wel, sommige niet.) Ze heeft een ruiter nodig die haar aan durft te pakken wanneer dit nodig is en dat is ONS NIET verteld. en mijn moeder kan dit niet (durft dit ook niet). Heb dus geen onwaarheden in de advertentie staan!

misschien moet ik leren lezen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:39

oh..sorry lotte....we waren gelijk...

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:44

Vicky_88 schreef:
geerke schreef:

WAAR in vredesnaam zie JIJ staan dat ik dat heb gezegd?

NOGMAALS: WAAROM WORDEN ER DINGEN IN MIJN TOPIC GEZEGD DIE IK VERTELD ZOU HEBBEN, WAT NIET ZO IS?????? daar ben ik eens HEEEEEEEEEEEEEL erg benieuwd naar!!!!!!!!

Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer..
dat je zegt dat niet gezegd te hebben, maar het er toch echt staat
en dan nu niet meer reageerd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

tja.....en toen was het stil.....

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:48

Ze is niet meer online :) Ze zal naast Bokt ook nog wel een gewoon leven hebben, dus gewoon even afwachten.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:48

Dat zal idd ja! :)
Maar omdat ze een hele tijd wel meteen reageerde en nu niet..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:50

natuurlijk heeft ze een leven naast bokt....heb ik ook....alleen als je in een discussie verwikkeld bent en mensen verwijt dat ze dingen verzinnen....terwijl je die toch echt zelf opschrijft...dan weet ik het ook niet meer...

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:52

Dit is natuurlijk heel erg offtopic! Ik vind deze topic ook echt nergens naar toe leiden! ???

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:53

Nee idd..
Maar nu wil ik toch wel even de reactie afwachten :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:55

hoezo off-topic.....ts plaatst foto's en zodra het commentaar haar niet zint er vandoor?
open dan geen topic zou ik zeggen...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:59

Dit paard is dus een "miskoop" als ik het goed begrijp
Triest voor het paard die dus weer moet verhuizen
Maar wel een begrijpelijke keuze als je moeder er niet meer opdurft
Veel van dit soort paarden komen bij handelaren tercht
Hopelijk heeft het dier geluk en vinden jullie een nieuwe lieve eigenaar die echt voor het dier wil gaan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:01

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Het is niet toegestaan foto's van andere ruiters/amzones te plaatsen, bovendien mist het nivo in de openingspost.