Paardrijden verleer je niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:15

Ik heb in Januarie en Februarie mijn paard niet kunnen longeren en/of rijden omdat ik een slijmbeurs ontstekking had, daarna heb ik 2 weken kunnen rijden toen werd hij ernstig ziek. Heb nu weer 2 maanden niet kunnen rijden ging er maandag voor het eerst weer op, mijn zit was een drama en ik had het idee dat ik me overend hield door voorover te hangen. Ook was het gevoel weg en verschrikkelijk veel spierpijn. Nu gaat het wel weer wat beter maar ik moet ook nog even aan mijn nieuwe zadel wennen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:22

verleren doe je het niet, 't is alleen terug even wennen en alles terug fijn afstellen.
ik heb een stop gehad van meer dan 6 jaar en heb alleen na 5 jaar 1x een lesje meegevolgd op vakantie en daar zeiden ze me dat het duidelijk te zien was dat ik veel gereden had. Alleen ging ik voor het minste vooroverzitten, daar heb ik toen ik terug begon te rijden op verzorgpaarden wel hard op moeten letten en nog steeds, maar dat was vroeger ook m'n zwakken punt, dus... ik kon het nog altijd :)

tobyy_mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:07

zelf denk ik niet dat je het zo snel verleerd...:+
Maar ik denk wel weer dat je moet wennen voor het gevoel 'op een paard rijden'.
Succes!

Daiss87

Re: Paardrijden verleer je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 02:46

Nou dat je het verleerd dat lijkt me niet, je zal waarschijnlijk de eerste keer wel weer ff spierpijn hebben:D

Spetterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:52

Spetterxx schreef:
Neeej paardrijden kan je niet verleren.
mijn tante had al geen 20 jaar meer gereden en die heeft laatst toen ze bij ons was gewoon weer een les met ons mee gereden. mijn moeder die heeft nu ook al 10 jaar niet meer gereden en die zit nu met een paar maanden weer op het paard, maar ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel heel erg goed gaat. het is net fietsen je kan het niet verleren.
maar trouwens nog succes

xxliefs

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:00

Na een jaar zal je het zeker niet verleerd zijn. Ik had op gegeven moment 10 jaar niet gereden en dat was wel wat lastiger. De eerste keer had ik echt geen enkel gevoel meer voor wat ik moest doen en de spieren die je normaal gebruikt functioneerden ook niet meer waardoor ik als een vaatdoek op het paard zat :D
Maar na een paar keer kwam het allemaal weer langzaam terug.

luna3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:05

Ik ben ooit 3 jaar gestopt i.v.m. het werk, na van job veranderd te zijn terug herbegonnen en het ging nog prima. Wel veel spierpijn, maar dat gaat na een keer of drie rijden wel weer over. Alleen ook iets minder zeker van mijn stuk.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:30

FriesWytske schreef:
Je verleert het niet. Het zal in het begin alleen weer even wennen zijn. En als je goede begeleiding krijgt dan komt het vrij snel weer terug.

Idd,ik heb een pauze gehad van ongv.4 jaar,het is daarna alleen nog maar wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:32

nee, dat verleer je niet. Paardrijden doe je ook wel een beetje op gevoel :) Net als fietsen een beetje. Maar wennen zal het zeker zijn!

Apple

Re: Paardrijden verleer je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:01

Dit is een oud topic :-)