Valiant (Democraat) @ super wedstrijddebuut!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn1985

Re: Valiant (Democraat) @ super wedstrijddebuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:22

Ziet er super uit.

Schouders naar achteren en vooruit kijken en het plaatje is compleet!

Succes met de wedstrijden, en zag dat je zei: eerst de B uit, dat komt helemaal goed! ;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:52

Wat ziet het er goed uit :D!
Nog even aan je houding werken, en dan is het plaatje compleet :D!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:04

Wow, gefeliciteerd Patricia!

Ik vind hem alleen op veel foto's zo op je hand hangen, rijd hem goed voorwaarts! Rem dit niet af met je houding, je zit zó naar voren, je moet op je kont zitten, niet op je muts :D
Schouders recht, borst vooruit en kijken waar je heen gaat! Val mag veel actiever, en meer gaan marcheren. Hij oogt wat slungelig op veel foto's, hij moet naar jouw hand komen als de tijd rijp is. Dus als hij fijn naar voren marcheert, jij goed op je kont kunt zitten en hem niet belemmert in zijn activiteit kan hij pas fijn nageeflijk lopen. Hij loopt nu vaak in het houdinkje, maar gebruikt zijn rugspieren en achterbenen onvoldoende.

Succes!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:09

Patricia volgens mij heb je genoeg aan al het commentaar wat eerder is gegeven. Ik denk dat je daar goed mee aan de gang kan!
mijn tip:geniet vooral lekker van je paardje, ga er ontspannen op zitten en doe alleen dingen die je leuk vind. Probeer te genieten van dat heerlijke paard van je, ook op concours!

Ik heb je topics een beetje gevolgd (ook via Petra/Terorita) en het verhaal in je profiel is zo penny :o dat ik vanaf toen al helemaal fan van je ben hihi

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:10

Patries, alweer een Democraatje gestart. Ziet er relaxed uit. Zit je misschien iets te lang? Dan is het ook moeilijker om echt te gaan zitten met je schouders naar achteren. Knap dat je al gestart bent hoor.
Wat me toevallig opviel, Valiant heeft een beetje opgelopen klieren achter zijn kaak, dan is het voor een paard lastiger om lekker te buigen. Heeft hij dat vaker? Is meestal een weerstand probleem.

Je rijdt hem goed bij elkaar hoor, dat voor zo'n groot paard! Als je lekker gaat zitten zal het er nog spectaculairder uit gaan zien, dan rijd je hem nog makkelijker actief weg.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 23:28

ikkiN schreef:
Wow, gefeliciteerd Patricia!

Ik vind hem alleen op veel foto's zo op je hand hangen, rijd hem goed voorwaarts! Rem dit niet af met je houding, je zit zó naar voren, je moet op je kont zitten, niet op je muts :D
Schouders recht, borst vooruit en kijken waar je heen gaat! Val mag veel actiever, en meer gaan marcheren. Hij oogt wat slungelig op veel foto's, hij moet naar jouw hand komen als de tijd rijp is. Dus als hij fijn naar voren marcheert, jij goed op je kont kunt zitten en hem niet belemmert in zijn activiteit kan hij pas fijn nageeflijk lopen. Hij loopt nu vaak in het houdinkje, maar gebruikt zijn rugspieren en achterbenen onvoldoende.

Succes!

Hij hangt niet in mijn handen, hij is juist fijn licht ;)
Ook de aanleuning is t probleem niet, hij zoekt mij fijn op. Ookal zit ik dan (nog) niet netjes rechtop, mijn handen kan ik wel stil voor me houden en dan loopt ie zo fijn door :j
Dat mijn rechterhand omhoog gaat komt door mijn schouderblessure, dit gaat onbewust (in zoverre, ik weet dat ik het doe maar heb het niet door :+ ) want ook op de linkerhand zie je mijn rechterhand omhoog gaan ;)
En voorwaards is absoluut t probleem niet :o
Denk dat ik wel weet waarom je dat denkt ;) Het is een groot paard en ik heb nog wat moeite hem écht bij elkaar te rijden. Hij blijft dan ook soms nog wat lang en dan lijkt het al snel of ie in mijn handen hangt. Het nog wat meer opgerichte hoeft nog niet in de B. Heel af en toe thuis onder begeleiding van mijn instructrice pakken we hem wat hoger maar voor nu is het vooral lekker werken naar lossigheid en lenigheid van dat grote paardenlichaam :D

Maar joh, we zijn pas 2 mnd echt actief weer aan het werk met nieuwe instructie! Dus ik heb heel geen klagen! En ookal is ie dan 'al' bijna 7, het is nog een purkie in zijn doen en laten! Paarden moeten tegenwoordig al zo jong mogelijk veel presteren, dat hoeft Val van mij niet met zijn grote lichaam. We zijn lekker rustig stapje voor stapje bezig en nu met lessen gaan we naar het L1 toewerken, omdat mijn instructrice vind dat de B voldoende bevestigd is. Een heleboel zit er al in, maar we gaan stapje voor stapje bevestigen ;)

@Silviabol; dank je wel :D Genieten doen we zeker! Het is jammer om te zien dat het met wedstrijden vaak alleen om 'de wedstrijd' gaan en het genieten wordt vergeten!

@fargo; ik denk idd ook dat als mijn houding beter wordt, het rijden met Val er fijner uit gaat zien! Als het goed is wordt ik binnenkort aan mijn schouder geopereerd en ik hoop daarmee dat ik wat meer kan ontspannen (als ik nu mijn schouder naar achteren doe dan schiet de hele zaak in de kramp..)
Bedankt voor de tip over zijn klieren! Ik zat zelf al te denken om wat bij te gaan geven, hij zit nl ook nog redelijk in zijn vacht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:44

Dat is fijn dat je aan je schouder wordt geholpen, kan me voorstellen dat je nu jezelf soms in de weg zit. En dan wordt echt recht zitten gewoon een stuk moeilijker.
Als je iets wil geven voor de weerstand: echinacea van Bloem is heel goed om je paard te ondersteunen.

http://www.beslist.nl/gezond_mooi/d0000 ... 100ml.html

Mijn vorige paard had in voor en najaar vaak weerstandsproblemen en toen ben ik ooit op advies van een homeopaat voor paarden met echinae begonnen. Deze variant is gewoon bij de Drogist te krijgen vaak in combi verpakking 2 voor de prijs van 1.
Je geeft de druppels op een boterham of op een knackebrot, paarden vinden het over het algemeen heerlijk. Paarden met opgezette klieren en/of kaken hebben het een beetje moeilijk met de koude temperaturen enzo. Met de ondersteuning zie je vaak in paar dagen verbetering. 2 keer per dag 30 of 40 druppels op een boterham ofzo en hij is zo weer kiplekker. Hij heeft het vast ook zwaar met de verharing en daar help je hem dan ook meteen mee.

Ben heel benieuwd naar de foto's nadat je geopereerd bent en weer mag rijden ;-) Dit was in ieder geval een super begin!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:28

Dank je wel, zal er morgen gelijk eens even naar kijken!!!

Schouder duurt nog wel even, wordt sowiezo na me instructieweek en das in juni. En geen idee hoelang je ervan moet revalideren (sowiezo 6 weken omdat de schroeven zolang moeten blijven zitten) en dan komt er nog een behoorlijk ingrijpende operatie bij zo rond aug.. Dus ik denk dat het even duurt voor ik dan weer echt te paard zit ;)
Maargoed, het gaat iig gebeuren en daar ben ik al heel blij mee :D

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:30

Ziet er super mooi uit!
Paar dingetjes:
- naar voren kijken
- rug recht maken

Maar t ziet er nu al super uit!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:06

:j Fijn dat het zo goed gaat, ik doelde alleen niet op oprichting, maar hij mag wat meer loslaten in de hals, ik vind dat ie nog erg in het houdinkje loopt en niet lekker loslaat.
Maar ik weet zeker dat als je van die blessure afkomt en lekker kan gaan zitten dit zich vanzelf weer oplost als je lekker actief blijft rijden :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 13:10

Dank je wel Nikki! Daar werken we zeker naartoe!! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:18

Hey meis! Dat zeg je niet eens dat je gestart bent! Dan had ik even komen kijken naar jullie.
Maar goed hoor! Gefeliciteerd!
Ik heb met Syl 29 maart mijn debuut gewoon op stal, mij benieuwen hoe het gaat, nu gaat het niet zo lekker, maar met ups en downs, dus maar hopen dat hij dan een up heeft haha.
Wanneer heb je je volgende wedstrijd?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:14

Het is inderdaad een leuk paard en fijn dat het goed gaat :j

Je houding is nu al genoeg over gezegt .
Het lijkt me echt een ontzettend moeilijk paard om bij elkaar te rijden(?) hij is ook vrij lang tijdens deze foto's.
Ik zou hem echt wat korter oppakken en hem ermeer proberen aan te rijden.
Zou hem ook niet zo lang laten tijdens het los rijden, teugels veel korter oppakken & actief gaan rijden.

Hij loopt echt in zijn eigen houding en vind het volgends mij allemaal wel lekker zo :D

Maar dat komt vast wel goed met lessen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:41

Beetje laat,want ja, ik spreek je nooit meer in het BTF topic :(:) ;(
Lekkere Val :+:
Echt wel een top debuut inderdaad!
Enne, schouders naar achter, borst vooruit, trots zitten, je hebt een lekker dier onder je kont (en mooi zadel enzo :P )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:53

Je mag best een beetje trotser zijn hoor, je hebt een gaaf paard, hij pakt heel goed aan!
Dus rechtop, rug recht en borst naar voren, laat maar zien dat je een meisje/vrouw bent! En ontspan, je verkrampt helemaal in je schouders en dan kun je niet fijn rijden.
Probeer eens wat oefeningen aan de longeerlijn, knoop de teugels omhoog en laat iemand anders hem longeren alsof jij er niet op zit dan kun jij je concentreren op je zit. Doe dan ook wat ontspanningsoefeningen; armen recht opzij, omhoog en horizontaal zwaaien, probeer de staart en oren aan te raken zonder dat je op je paard steunt.
Als je dat oefent zul je je wat zekerder gaan voelen en ontspannener kunnen rijden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 18:26

@anneliesdj: Ik kan mijn schouder niet ontspannen vanwege een blessure :o
Zitlessen ga ik wel nemen, die staat al gepland :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:25

Ow, dan houd het snel op idd. Maar heb je daar ook last van dan?