Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lovelygirly schreef:Bonita_Bon schreef:Wat ik almaar terug zie komen is 'zij wilde niet', 'zij kan dat niet' en 'zij moet luisteren' Luister zelf nou eens naar je paardje. Dan zie je dat ze echt heel onplezierig loopt op de manier waarop al die k*ttouwtjes vast zijn gezet. Ik vind het ook niet vreemd dat het paardje niet over de rug loopt, ze heeft kapot tuig, een zadel wat teveel op de schouder ligt, geen bespiering op de achterhand, een moeilijke bodem om op te lopen, bit wat te laag in de mond hangt en een koppige ruiter. Inmiddels ziet de ruiter godzijdank wel wat fouten in maar het allerbelangrijkste LES NEMEN word weggewuifd met de tekst 'daar heb ik geen geld voor'. Koop je wat minder make-up, stop met roken etc, als je iets echt wil is er een weg te vinden. Wil je het niet zo graag dat je er andere dingen voor op moet geven? stel dan ook niet zulke eisen aan je paardje die wel WIL maar niet KAN
Ik geef haar helemaal niet alleen de fouten.
Maargoed. Het is ook makkelijk om alles richting mij te schuiven.
IK HEB GELEERD DAT DE TOUWTJES ZO VAST GEMAAKT MOESTEN WORDEN.
Hoe kan ik dan in godsnaam weten dat het fout zit? Ik heb dit op priveles geleerd. Dan lijkt mij toch wel dat de lesgeefster het goed heeft.
Niet iedereen heeft een bak.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om uberhaupt naar een bak toe te komen.
Tja. geen bespiering.Ik heb nooit echt getraint. Dus dan vind ik het best logika.
Tja en over dat geld.
Jullie kunnen wel zeggen dan zet je dit en dat aan de kant.
Maar voor jullie is het waarschijnlijk makkelijker.
Ik rook NIET. haal AMPER make-up.
Maar ik heb gewoon kosten aan de scooter.
en die heb ik NODIG. om naar werk te komen.
En aan de telefoon.
Ik heb altijd gezegt dat ik niets liever wil dan les.
maar het kan nu gewoon niet.
MAAR ZOALS ER AL EERDER IN HET TOPIC STOND BEN IK AL AAN HET ZOEKEN NAAR EEN OPLOSSING OM IIG IN HET BEGIN 1 KEER IN DE 2 WEKEN LES TE NEMEN.
ImmieYv schreef:, eerst proberen rijkunstig op te lossen, veel succes!
Niet hatelijk bedoeld, maar het is een onkundige ruiter die nog geen goede les heeft gehad, en nu ook niet heeft.... Dus zelf kan ze rijkunstig weinig doen ben ik bang...... Het is roeien met de riemen die er zijn in dit topic-geval! 

Niets ten nadele van jou hoor! Maar dan ben je echt nog in de kinderschoenen en zou je je niet aan touwtjes moeten wagen. Je moest eerst gevoeld hebben en KUNNEN voelen wat je wil bereiken.

lovelygirly schreef:Ik heb de touwtjes pas een paar keer op gehad hoor.
Iig niet super vaak ofzo.
Maargoed.
Ze loopt gewoon te spannen.
En de overgangen gaan gewoon heel moeilijk bij haar.
En ze draaft te snel.
En dan heb ik niet het idee dat ze ontspannen is.
Ze loopt dan zeg maar niet hoe ik het zou willen.
Maar ik hou jullie op de hoogte.
Vandaag zou ik jullie een update geven over wat ik gedaan
heb en hoe het gegaan is.
Ik ga eerst een hele tijd longeren. Eerst zonder touwtjes.
En dan later zet ik even de touwtjes er aan.
En als uitlopen aan de longeerlijn zet ik ze er weer af.
EDIT:
Ik ben ook iemand die te veel dingen door elkaar heen doet.
Dan wil ik dit doen en dat doen en zus doen en zo doen.
En dat is voor het paard niet leuk.
Maar daar kan ik dus niks aan doen.
maar ga het vandaag op een rustige manier proberen te doen...

Kijk niet naar je paard, maar voor je als je paard lekker loopt krijg je dit toch zowieso automatisch door. Je been ligging vind ik wel goed tegen je paard wat voor een goed contact zorgt en je paard weet waar je te lopen als je goede hulpen geeft. Maar het zadel kantelt naar achter waar jij ook beter achterom slaat, maar hier kan jij helaas dus niks aan doen.
Veel cirkels vergroten en verkleinen, veel voltes, veel buigingen! En het 'aan de teugel rijden' zal ze dan wel automatisch opnemen. Ze zit vast aan haar linkerkant heb ik de indruk.

Imitador schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat een osteopaath bij dit paard zou kunnen vinden en wat jij (lovelygirly) zou vinden van grondwerk en longeren. Ik heb het idee dat het paardje niet helemaal fijn wil ontspannen omdat tuigage en ruiter haar belemmeren. Vanaf de grond kan de 'ruiter' zelf ook zien wat er fout gaat, leren kijken naar het plaatje dat je wil zien en daar naartoe werken. Samen met paardje oefeningen en spelletjes doen. Want ze komt op mij wel als lief en werkwillig over, supergeschikt voor grondwerk....?