Robijn (kwpn x fries) uit de dip @ superwork!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:01

Wauw Jolijn, wát een vooruitgang ineens! :oo
Ik zie nu echt een vrijwel volledig ontspannen paard, dat het leuk vindt om te werken en niet meer zo snel schrikt.
Wat zijn jullie vooruitgegaan zeg! Ik kan dus vooral zeggen, ga zo door. :)

Wat het commentaar betreft, tsja.
Je mag inderdaad je handen meer gaan dragen, maar ik vind het niet meer ogen alsof je ze vastzet.
Dat is echt al ontzettend verbeterd, evenals je gehele houding meid. :)

Anoniem

Re: Robijn (kwpn x fries) uit de dip @ superwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:01

:o

Bedankt :o

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:03

Ik ben jaloers! :D

Hoe groot is Robijn eigenlijk en hoe lang ben jij?
Vind haar namelijk een mooie maat hebben, maar dat kan nogal vertekenen natuurlijk. :)
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 19-02-09 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:04

Nouja, ik heb gewoon doorgezet en echt niets bijzonders gedaan hoor! Ze heeft gewoon een verleden en vertrouwt me nu pas echt!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:46

Wat een omslag zeg van robijntjah..
Blijf het vreemd vinden van de ene op andere dag zo schrikachtig en vlug en nu is het ook weer ineens over...
In ieder geval het grooste deel dan :P

Maarja, zou zeggen geniet er lekker van. Zo is het echt een heerlijk beestje om naar te kijken :)
Rijtechnisch: Niet mee naar voren hangen.. Wanneer zij ontspant en haar hoofdje lekker laag houd, doe jij eigenlijk hetzelfde.. En dat ontspannen is natuurlijk hartsikke goed, maar mee naar voren hoeft dan weer niet. Probeer hierin gewoon rechtop te blijven zitten, zodat ook niet ineens te veel gewicht naar de voorhand verplaatst word.

Verder tenen naar binnen.
En in stap zit je weer erg ontspannen, hierin mag je wat 'arroganter' gaan zitten. Schouders naar achter borst vooruit.. En hoe mooi robijn ook is, recht vooruit kijken ;)

Maarja, zijn waarschijnlijk allemaal punten die je al weet ;)

Bij de weg: Vind foto 10 een heel mooi beeld geven !! Ze zou iets meer neusje eruit mogen, maar ze loopt hier zo lekker laag met mooi ruggebruik en achter komt ook goed mee !!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:07

Hee Jolijn! Wat een stel leuke foto's, en je hebt een leuk paard!

Goed om te zien dat je je paard lekker lang en laag laat lopen maar ik zie eerlijk gezegd ook een aantal dingetjes waar ik ook last van heb (denk ik). Het beeld komt me wel een beetje gehaast over. Dat is ook de reden waarom het paard (waarschijnlijk) niet blijvend met z'n neus over de grond doorloopt ( :+ ). Ik denk dat je wat meer kunt oefenen met pasje naar voren en pasje terug rijden, voltes openen en sluiten en iets méér grip op je paard proberen te krijgen. Ik heb soms een beetje het idee dat Robijn met jou loopt in plaats dat jij Robijn aan 't werk zet. Door die oefeningen te doen gaat 't paard iets meer opletten en gaat zich (als het goed is) daarna ook lang maken, maar dan iets controleerbaarder. Dan heb jij meer grip en val je niet meer zo snel voorover. Ik bedoel, dan wordt je paard misschien iets minder "rennerig". (Hoop dat ik 't duidelijk heb uitgelegd) :)

Jullie kunnen het, jullie zijn een lekker stel, succes! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:16

Ze is al absoluut niet meer rennerig :=

Ze is nog voorwaarts, maar wel aan mijn been, 2 weken terug had ik je absoluut gelijk gegeven, maar nu niet meer :o

Bedankt voor de tips, ben idd net begonnen met wat meer te gaan rijden omdat ze pas 2 weken zo loopt. de laatste week bezig met wat meer voltes en ook wat kleiner idd!

Wegrijden nog niet echt mee bezig geweest omdat ze dan gelijk weer in de stress schiet en dan ben ik alles weer kwijt!