Fjord Mickey@ Work +Blooperfotos!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmert

Re: Fjord Mickey@ Work +Blooperfotos!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 08:47

sorry dat ik het zeg, maar ik vind het geheel er niet fijn uit zien en ik vind de ruiter ook te zwaar tonen voor de pony.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:02

ik vind een grondbalk geen overbodige luxe!!!
bovendien ben ik nooit een voorstander van een hindernis opsluiten... je hebt aan de ene kant het hek en aan de andere kant ook een hindernis, op deze manier word het voor je pony niet fijner om op de hindernis af te gaan.
ik zal je hindernis gewoon eens op het midden zetten, zonder atributen aan de zijkant, gewoon met wat drafbalken er voor. Dan kun je proberen hem rustig vanuit draf te laten springen, op die manier word het leuker en makkelijker voor jullie beide.

nog beter zou zijn; eerst gewoon drafbalken oefenen.
als hij daar uiteindelijk rustig en recht overheen draaft, kun je eens proberen om van de laatste balken een klein kruisje te maken...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:30

Ariebombarie schreef:
kijk eens naar dat bekkie van em.... ik zie het al open staan bij alleen nog maar het instappen... :o

Dat hoeft niet te zeggen dat ze trekt, neem maar een kijkje in mijn topic in mn onderschrift, typisch voorbeeld van ontspannen rijden, maar paardlief heeft wél haar mond open ;)

Booooo schreef:
VivaLaVida : Zoeits had ik dus ook al.. Dus als mijn paard het niet wil moet ik het niet meer doen? Beetje onzin.. :=

Dank je wel voor je commentaar, ik zal volgende keer inderdaad een grondbalk neerleggen.

Eigenljk geef je hier dus toe dat ze springen niet leuk vind, jíj bent degene die springen leuk vind. Dat je paard naar een dierenarts moet en niet wil ja dat is heel wat anders. Heb je er wel bij stilgestaan dat ze springen niet leuk kan vinden doordat het haar pijn doet, bijvoorbeeld in haar rug? Je hebt geen goede springhouding en ik kan me voorstellen dat je dan te hard in het zadel klapt als je neerkomt. Ze heeft al een weke rug, dat plus jou 'geklapper' moet pijnlijk zijn.. Ook heeft ze een te zwakke achterhand om deze hoogte fijn te kunnen springen.. Dus lager die hindernissen, serieus gaan dressuren en balkjes lopen.. dat is mijn mening, wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten ;)

En je cap, die laat je toch lekker af als je dat verantwoord vind :+

Verder wel leuk dat je deze oude dame beweging geeft :) (maar houd dan rekening met haar leeftijd en respecteer haar grenzen die ze aangeeft!!! )

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:11

Citaat:
sorry dat ik het zeg, maar ik vind het geheel er niet fijn uit zien en ik vind de ruiter ook te zwaar tonen voor de pony.

Dit vind ik echt onzin! Het is een fjord, geen shetlander!

En ze ziet er ook goed uit voor een 18 jarige.
Vind het alleen niet vriendelijk uitzien, hoe je haar rijd.
Waarom rij je met sporen en zweep?
En waar is je cap? Ook al is je pony al 18 en denk je dat ze super braaf is, ze kan ook onder het springen vallen en dan val jij ook! Mja, dat is je eigen keuze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:13

Booooo schreef:
Bizzybijtje: Ik heb de teugels inderdaad wat kort, dit komt omdat hij er anders heel hard langs rent.. Binnenbeen eraan houden werkt dan niet meer..

Norski: Klopt, ik had ook niet verwacht dat ze de andere kant op zou rennen dus zit nog in de verlichte zit := De zweep gebruik ik niet, die leg ik voor de sprong alleen op zijn schouder dat tie minder naar binnen valt..

Als je je teugels zo kort houd gaat je pony alleen maar terug trekken hoor :) En als jij harder moet trekken dan een pony van 600 kilo... Dat zal niet lukken vrees ik.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:15

Hee bo :)
Leuke foto's. Je houding is misschien niet helemaal geweldig, maar heb je ook op shire zien rijden en toen zag het er gewoon heel goed uit!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:16

Tjaaa, wat moet ik er van denken.
Ik vind het er niet zo fijn uitzien, zet je hindernis in het midden, goed aanrijden , duidelijk zijn.
Sporen af, waarom rijd je met sporen? Op B niveau zijn die absoluut niet nodig. ;)
Ik vind het persoonlijk onverantwoord dat je zonder cap rijd, zeker bij springen wat jullie beide volgensmij met deze combi nog niet gewend zijn. Haar achterhand is ook nog niet sterk genoeg om hoger te gaan, leg wat drafbalken neer en ga daar eerst aan werken, neem les! Verder is een grondbalk geen overbodige luxe, dat is veel handiger ook voor je pony!

En inderdaad wat Bizzybijtje zegt, als je je teugels kort houd gaat ze trekken, lijkt me niet de meest ideale oplossing!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:28

okee kleine reactie van mij

Cap mag ik niet over zeuren ik heb er niet eens 1.
Ik vind haar er goed uitzien voor haar 18 jaar en op de zomerfoto
ziet ze er goed uit en lijkt haar rug ook minder doorgezakt.
Zoek de rust in het springen,, niet hoog dan maar laag.
train haar achterhand door balkjes te lopen en lekker beetje
dressuur te gaan rijden masak haar achterhand actiever. :)

De reactie dat de ruiter te zwaar is voor het paard nou sorry ik heb zwaardere mensen op die beestjes gezien.

succes komt wel goed met jullie

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:34

Gipsylover schreef:
Tjaaa, wat moet ik er van denken.
Ik vind het er niet zo fijn uitzien, zet je hindernis in het midden, goed aanrijden , duidelijk zijn.
Sporen af, waarom rijd je met sporen? Op B niveau zijn die absoluut niet nodig. ;)
Ik vind het persoonlijk onverantwoord dat je zonder cap rijd, zeker bij springen wat jullie beide volgensmij met deze combi nog niet gewend zijn. Haar achterhand is ook nog niet sterk genoeg om hoger te gaan, leg wat drafbalken neer en ga daar eerst aan werken, neem les! Verder is een grondbalk geen overbodige luxe, dat is veel handiger ook voor je pony!

En inderdaad wat Bizzybijtje zegt, als je je teugels kort houd gaat ze trekken, lijkt me niet de meest ideale oplossing!

Ik ga hierin mee :j
Waarom nu al sporen nodig eigenlijk?
Ik ken iemand die precies het hetzelfdedeed en nu is ze l en heeft ze al kanonnen nodig :=
Voor de rest ziet ze er leuk uit voor een 18jarige :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:52

deniece schreef:
Ariebombarie schreef:
kijk eens naar dat bekkie van em.... ik zie het al open staan bij alleen nog maar het instappen... :o

Dat hoeft niet te zeggen dat ze trekt, neem maar een kijkje in mijn topic in mn onderschrift, typisch voorbeeld van ontspannen rijden, maar paardlief heeft wél haar mond open ;)

Booooo schreef:
VivaLaVida : Zoeits had ik dus ook al.. Dus als mijn paard het niet wil moet ik het niet meer doen? Beetje onzin.. :=

Dank je wel voor je commentaar, ik zal volgende keer inderdaad een grondbalk neerleggen.

Eigenljk geef je hier dus toe dat ze springen niet leuk vind, jíj bent degene die springen leuk vind. Dat je paard naar een dierenarts moet en niet wil ja dat is heel wat anders. Heb je er wel bij stilgestaan dat ze springen niet leuk kan vinden doordat het haar pijn doet, bijvoorbeeld in haar rug? Je hebt geen goede springhouding en ik kan me voorstellen dat je dan te hard in het zadel klapt als je neerkomt. Ze heeft al een weke rug, dat plus jou 'geklapper' moet pijnlijk zijn.. Ook heeft ze een te zwakke achterhand om deze hoogte fijn te kunnen springen.. Dus lager die hindernissen, serieus gaan dressuren en balkjes lopen.. dat is mijn mening, wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten ;)

En je cap, die laat je toch lekker af als je dat verantwoord vind :+

Verder wel leuk dat je deze oude dame beweging geeft :) (maar houd dan rekening met haar leeftijd en respecteer haar grenzen die ze aangeeft!!! )

helemaal mee eens! :j

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:56

Je hebt totaal geen balans , werk daar eerst aan voordat je gaat springen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:10

het spijt me, maar ik vind t er echt ruw uitzien! Je paard trekt z'n mond open en lijkt er helemaal geen plezier in te hebben, Hoe kan je ervan genieten als alleen jij lol hebt?
Je moet samen lol hebben! ( zo werkt iig tussen mij en mijn paard wel ). Tuurlijk is het niet zo dat mijn paardje allween maar doet wat ze leuk vind en moet ze ook wel eens ergens doorheen, maar als ik mijn paard zo zou zien reageren als jouw paard doet dan zou ik onmiddelijk stoppen!!
Ik krijg t idee bij deze foto's dat je absoluut geen respect hebt voor je pony en alleen maar lang leve de lol dnekt, en zo werkt t niet! Je werkt met een levend wezen!!

Verder vind ik je houding ook een puntje om aan te werken, cap vind ik eigen keus daar ga ik niet over zeuren
Ik zou ook ff je bit nakijken want volgens mij heeft je pony daar echt wel moeite mee!

Succes verder :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:29

Commentaar over cap en sporen, daar heb ik al een reactie op gegeven ;)
Plezier hebben we beiden, ga hier niet meer verder op in :D

Kimmert: Te zwaar :=

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:36

ik heb je vaker zien rijden boo en dat ziet er netjes uit..
je hebt veel lol met deze pony en je bent echt niet zwaar!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:53

Ik zet dit topic op slot, de openingspost voldoet niet aan de eisen van RT-HAW, je geeft niet aan waar je aan werk of waar je graag commentaar op zou willen.

Daarnaast wil ik nog even opmerken dat de TS op RT-HAW het recht heeft te reageren op het gegeven commentaar. Niet alles is altijd op de foto's te zien, en de TS kan dus een uitleg geven op het gegeven commentaar. Daarnaast is het aan de TS om wat met het gegeven commentaar te doen, dat is geen keiharde eis om een topic op RT-HAW te zijn. Zolang je maar open staat voor commentaar.