Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ariebombarie schreef:kijk eens naar dat bekkie van em.... ik zie het al open staan bij alleen nog maar het instappen...
Booooo schreef:VivaLaVida : Zoeits had ik dus ook al.. Dus als mijn paard het niet wil moet ik het niet meer doen? Beetje onzin..
Dank je wel voor je commentaar, ik zal volgende keer inderdaad een grondbalk neerleggen.
(maar houd dan rekening met haar leeftijd en respecteer haar grenzen die ze aangeeft!!! ) Citaat:sorry dat ik het zeg, maar ik vind het geheel er niet fijn uit zien en ik vind de ruiter ook te zwaar tonen voor de pony.
Booooo schreef:Bizzybijtje: Ik heb de teugels inderdaad wat kort, dit komt omdat hij er anders heel hard langs rent.. Binnenbeen eraan houden werkt dan niet meer..
Norski: Klopt, ik had ook niet verwacht dat ze de andere kant op zou rennen dus zit nog in de verlichte zitDe zweep gebruik ik niet, die leg ik voor de sprong alleen op zijn schouder dat tie minder naar binnen valt..
En als jij harder moet trekken dan een pony van 600 kilo... Dat zal niet lukken vrees ik. 

Gipsylover schreef:Tjaaa, wat moet ik er van denken.
Ik vind het er niet zo fijn uitzien, zet je hindernis in het midden, goed aanrijden , duidelijk zijn.
Sporen af, waarom rijd je met sporen? Op B niveau zijn die absoluut niet nodig.
Ik vind het persoonlijk onverantwoord dat je zonder cap rijd, zeker bij springen wat jullie beide volgensmij met deze combi nog niet gewend zijn. Haar achterhand is ook nog niet sterk genoeg om hoger te gaan, leg wat drafbalken neer en ga daar eerst aan werken, neem les! Verder is een grondbalk geen overbodige luxe, dat is veel handiger ook voor je pony!
En inderdaad wat Bizzybijtje zegt, als je je teugels kort houd gaat ze trekken, lijkt me niet de meest ideale oplossing!

deniece schreef:Ariebombarie schreef:kijk eens naar dat bekkie van em.... ik zie het al open staan bij alleen nog maar het instappen...
Dat hoeft niet te zeggen dat ze trekt, neem maar een kijkje in mijn topic in mn onderschrift, typisch voorbeeld van ontspannen rijden, maar paardlief heeft wél haar mond open
Booooo schreef:VivaLaVida : Zoeits had ik dus ook al.. Dus als mijn paard het niet wil moet ik het niet meer doen? Beetje onzin..
Dank je wel voor je commentaar, ik zal volgende keer inderdaad een grondbalk neerleggen.
Eigenljk geef je hier dus toe dat ze springen niet leuk vind, jíj bent degene die springen leuk vind. Dat je paard naar een dierenarts moet en niet wil ja dat is heel wat anders. Heb je er wel bij stilgestaan dat ze springen niet leuk kan vinden doordat het haar pijn doet, bijvoorbeeld in haar rug? Je hebt geen goede springhouding en ik kan me voorstellen dat je dan te hard in het zadel klapt als je neerkomt. Ze heeft al een weke rug, dat plus jou 'geklapper' moet pijnlijk zijn.. Ook heeft ze een te zwakke achterhand om deze hoogte fijn te kunnen springen.. Dus lager die hindernissen, serieus gaan dressuren en balkjes lopen.. dat is mijn mening, wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten![]()
En je cap, die laat je toch lekker af als je dat verantwoord vind![]()
Verder wel leuk dat je deze oude dame beweging geeft(maar houd dan rekening met haar leeftijd en respecteer haar grenzen die ze aangeeft!!! )