SamSter schreef:Oke het is mij nu weer wat duidelijker!
Ze heeft eigenlijk geen oefeningen waarbij ze het niet doet heel simpel met een lange teugel stappen en ze kan al ontploffen. Daarom was ik ook heel erg blij dat ze zich gister best heel goed heeft gedragen tijdens het longeren. Als ze los in de bak staat gaat ze ok helemaal uit dr stekker, K gooi dr ook vaker los zodat ze het meeste van dr energie dr zelf al uitgooi zonder dat ik dr opzit.
Ze is idd al heel lang schreef bij de vorige eigenaren ook al en die lieten dr altijd zo lopen en hingen dr een slof omheen.Denk dat het voor haar ook moeilijk is omdat ze altijd gewoon schreef mocht lopen en bij mij ineens niet meer en daar raakt ze altijd gefrusteerd van lijkt het wel.
Ik ga nog steeds met plezier naar dr toe maar zodra het tijd word om te rijden of met dr aan de slag te gaan zakt de moed me in de schoenen. Alles is leuk met dr en ze heeft echt dr momenten dat ze echt super is enzo en dan een dag later is ze helemaal anders.
Heb veel geprobeert , Snoepjes geven als ze braaf is , lief praten tegen dr, vloeken , slaan , Van alles eigenlijk en de ene keer lijkt het of ze op het lief doen reageerd en de andere keer reageert ze beter op streng doen tegen dr .
K vraag me dan ook vaak af of ik nou heel lief voor de moet doen als een maatje of dat ik altijd maar gemeen tegen dr moet doen.
Je paard heeft maar een milliseconde nodig om te weten dat jij het ook niet meer weet.
Voor een paard is het simpel: onzekerheid = gevaarlijk, en dus nemen ze het over.
Ik zou haar toch echt naar een stal laten brengen, en vanaf daar verder werken.
Ik ben trouwens een grote fan van longeren, en met een paard die echt zwaar in het werk staat, duurt een intensieve longetraining met ruim in en uitstappen niet langer dan 45 minuten, en das echt heel uitzonderlijk. Ik laat ze makkelijk 10 min instappen, 15 min loswerken en kwartier uitstappen, 'serieus' werken is echt maar een heel klein stukje dan hoor. Zorg ervoor dat je een doel voor ogen hebt en bouw je training op en af, want doelloos een uur longeren is echt van geen waarde.
Ik zou trouwens een stal zoeken waar het paard wel buiten kan...