Ijslander Brunka voor het eerst @ work op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ponybokjes

Re: Ijslander Brunka voor het eerst @ work op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:18

Ier_ schreef:
Ik denk dat als jij je paard zoveel in de weg zit met je handen; namelijk door de teugels te strak te hebben het paard alleen maar meer in de stress zit. Mijn tip zou zijn; gooi je teugels een stuk losser en leer het paard op eigen benen lopen...

Mag ik vragen waarom je voor een onbeleerd paard zit als je ''geen held met paarden bent die er vandoor gaan en je sowieso al maanden niet meer had gereden.'' Dan vraag ik me af; had je dan niet beter voor een wat ouder en beleerd paard kunnen gaan?

Vind het rijden geen fijn beeld geven; ik hoop dat je je teugels wat meer los kunt (leren) laten zodat het paard ook de ruimte heeft om te lopen.

Laatste foto vind ik wel gaaf; leuke Ijsco is het.

Hier sluit ik me bij aan!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: Ijslander Brunka voor het eerst @ work op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:22

Tinka schreef:
Ik heb een mailtje terug gehad van de vorige eigenaresse. Brunka is helemaal binnenste buiten gekeerd bij een dierenkliniek, ook heeft ze meerdere malen fysiotherapie gehad. Zij heeft heel veel ervaing met het rijden van ijslanders. Ook heeft ze 6 maanden bij Yoni Blom gestaan. Hun waren allebei tot de conclusie gekomen dat het misschien wel nooit goed zou komen met rijden op Brunka, haar oma was ook niet te berijden.
Het is dus geen lichamelijk probleem, maar het zit tussen haar oren. Wat ze bij mij doet, deed ze bij haar ook.
Ik hoop dat ik met goed begeleiding er toch nog een leuk rijpaard van kan maken.

Ah, ik sta ook bij de familie Blom. Mijn merrie is door Yoni gefokt en het is echt een top plek. Lachen
Heb je les?