Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:23

Wat een gigantisch gaaf dier!!

Ik zou graag wat meer ontspanning en rust willen zien, hij ziet er nogal loperig uit!

Ik begrijp heel goed waar je met S&T rijdt, een van mn friezen heeft een hangend rooster en is heel fijn op je been en zit hulpen maar echte teugelhulpen kan je niet geven dus die gebruik ik gewoon niet (rij dus voor 95% op mn benen, zit en stem).. Enige aanvullig gaat nog wel maar als ik der wil corrigeren zet ze der nek erop en dan zit je er echt op voor de sier.. Het is nogal een verschil of je op een groot barok paard zit of op een sensibel warmbloedje!

Ik zeg niet dat iedereen het moet doen, maar zeg dat ik je keuze begrijp en er zelf ook wel eens bewust voor kies (al is het voor mn eigen veiligheid omdat ik gewoon met dat paard langs de rijksweg moet!)

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 12:42

Romyv schreef:
Het is onzin dat wanneer je met S&T rijdt je alles oplost met je handen, je kan er namelijk voor kiezen of je de stang oppakt of niet.. Het is een stok achter de deur die je kan inzetten wanneer nodig.. (rij overigens niet altijd ermee..)

Precies!! En dat is dus precies mijn reden waarom ik voor dit middel heb gekozen! En wat jij zegt over langs de rijksweg, trainen doe ik normaal meestal alleen op de trens, maar buiten altijd de stang en trens erin ivm de veiligheid! Beetje jammer als je paard over de sloot springt terwijl íe toch eigenlijk niet zo ver kan springen, en dat met de stang kan voorkomen. Tja in zo'n geval gebruik ik ook zeker even een strenge hand. Moet ie maar normaal doen! Dressuurmatig is het anders en loopt ie opzich ook prima op een dubbelgebroken trens. Maar goed, hij is stang en trens inmiddels gewend dus waarom voor de foto's die er niet gewoon in he?!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:43

WOW! wat een supermooi dier!! Mag je trots op zijn!!

EDIT: heb nu even het hele topic doorgelezen.. Ik snap de reacties over beide kanten heel goed.. Maar wat je over anky zegt klopt niet.. Honza blaha gaat in de passage, piaffe enz. door de baan.. en dat alles zonder zadel en hoofdstel.. Dit zeg ik omdat ik het filmpje even heb bekeken hieronder mij.. Elk paard kan als een gek gek gaan doen.. Maar om nou bij elk paard een S&T te gaan gebruiken.. Paard van mn zus kan ook idioot doen, die is ook 10x braaf, maar toch, hij kan aan de ren gaan.. Zij rijd hem ook met een stang.. Als zij uit voorzorg, continu met S&T moet gaan rijden.. Ook hebben wij op de shires van Dapper hier op bokt gereden, ook buiten.. met een heel simpel duibbelgebroken trensje.. die paarden waren SUPER braaf.. Ja, ze kunnen aan de kletter gaan.. Maar als iedereen met die gedacht enou gelijk een S&T in moet doen..... Ik snap jou ook prima.. Over de S&T kan uren gediscussieerd worden, en dat wil je ook niet.. Verder vind ik jullie absoluut niet verkeerd om naar te kijken, probeer je onderbenen opzn plaats te houden,en denk om je handen.. Op sommige foto's mag je ze iets meer dragen.. Verder vind ik Ballouk een super paard! Succes verder!
Laatst bijgewerkt door Ambiiee op 09-12-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 17:19

Ambiiee schreef:
WOW! wat een supermooi dier!! Mag je trots op zijn!!

EDIT: heb nu even het hele topic doorgelezen.. Ik snap de reacties over beide kanten heel goed.. Maar wat je over anky zegt klopt niet.. Honza blaha gaat in de passage, piaffe enz. door de baan.. en dat alles zonder zadel en hoofdstel.. Dit zeg ik omdat ik het filmpje even heb bekeken hieronder mij.. Elk paard kan als een gek gek gaan doen.. Maar om nou bij elk paard een S&T te gaan gebruiken.. Paard van mn zus kan ook idioot doen, die is ook 10x braaf, maar toch, hij kan aan de ren gaan.. Zij rijd hem ook met een stang.. Als zij uit voorzorg, continu met S&T moet gaan rijden.. Ook hebben wij op de shires van Dapper hier op bokt gereden, ook buiten.. met een heel simpel duibbelgebroken trensje.. die paarden waren SUPER braaf.. Ja, ze kunnen aan de kletter gaan.. Maar als iedereen met die gedacht enou gelijk een S&T in moet doen..... Ik snap jou ook prima.. Over de S&T kan uren gediscussieerd worden, en dat wil je ook niet.. Verder vind ik jullie absoluut niet verkeerd om naar te kijken, probeer je onderbenen opzn plaats te houden,en denk om je handen.. Op sommige foto's mag je ze iets meer dragen.. Verder vind ik Ballouk een super paard! Succes verder!

Bedankt voor je compliment, maar ik denk dat we het verder niet over de S&T meer gaan hebben. Ik weet wat ik doe en daarmee klaar. Je kan mijn paard ook ook niet met shires van een ander gaan vergelijken of met het paard van je zus. Het maakt me verder ook niet uit wat mensen van mijn S&T gebruik vinden, ik rijd er lekker mee. Ik zal voor de liefhebbers een topic openen in een ander forum om de S&T discussie verder te voeren, is dat mssn een idee?

En nog even over het bovenstaande filmpje.. sorry, maar geloven jullie dat dat paard compleet zonder optoming is beleerd????? ik niet, maar ook dat hoort in een anders topic thuis, dus ik ga hier niet over verder.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:20

Ik vind dat hij zijn achterhand mooi gebruikt, hij is mooi opwaards en heeft een goede balans. Natuurlijk krijg je veel commentaar of het gebruik van stang en trens op jouw niveau alleen vraag ik mij dan af; waarom mag zij dat niet en iemand op Z niveau wel. Het is de manier hoe je hem gebruikt. Zie liever dit als iemand die veelste grof met haar handen rijdt met een trensje erin!

Verder is je beenligging helemaal zo gek niet. Het is meer het beeld dat het zo laat lijken doordat je zadel wat verder naar achter ligt en jij wat te ver naar voren zit. De foto op je hyves is perfect! Kan er niks meer van maken. Je houd alleen je handen plat waardoor je ze sneller zal aanspannen, zodra je ze rechtop houdt en je polsen iets naar binnen draait zul je van je nek tot je polsen alles makkelijker ontspannen!

Verder lees ik veel commentaar over het zadel te ver naar achteren wat ik onzin vind. Je ziet dat zijn rug inderdaad lang genoeg is en op deze manier ligt ook zijn schouder mooi vrij. Aangezien de meeste mensen hun zadel te ver naar voren leggen (waardoor goed gebruik van het voorbeen voor het paard bijna onmogelijk is) lijkt het voor de meeste misschien zo. Beter zo als in zijn nek Knipoog

Je hebt hem echt super voor mekaar ben alleen benieuwd waarom je geen wedstrijden meer met hem rijdt! Lijkt me juist eentje die erg snel hogerop gereden kan worden. Het is echt een spetter! Lachen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:08

Wat een prachtig paard!

Ik vind je goed rijden hoor. S&T is eigen keuze en ik vind dat je er heel goed mee om kan, dus waarom niet? Verder ga ik hier ook niet op in.

Alleen op letten dat je tijdens het galopwerk goed in je zadel blijft zitten, nu ga je een beetje naar voor. Maar in draf vind ik je houding goed hoor. Ook je beenhouding stoort mij niet. Veel succes nog en verstandige beslissing om zo'n prachtig dier niet te gaan overbelasten zodat je er nog heel lang plezier aan kan beleven en dat het fijn blijft voor jullie allebei! Als iedere ruiter/amazone maar eens zo dacht over z'n eigen dier!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:53

Afbeelding

Nog een poging tot het plaatsen van deze foto. Als je hem kan zien, dit is dus het plaatje waar ik heel trots op ben, mijn beenligging is hier zoals hij moet zijn. Ik denk dat ik op de andere foto's een beetje uit mijn balans ben dat mijn been verder naar achter lijkt te liggen, of mssn lijkt het omdat het zadel verder naar achter ligt en de meeste foto's schuin van voren zijn genomen. Maar nogmaals, op dit plaatje ben ik heel trots, mijn schouder heup en hak zitten op 1 lijn, zoals het hoort en ik eigenlijk bijna nooit zie op foto's en wedstrijden. Dit is dus wat ik leer van mijn instructrice! Het enige wat ik hier zelf op aanmerk is dat mijn handen ongelijk zijn op deze foto, en dat mijn ellebogen nog wat verder bij mijn lichaam mogen Verdrietig

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:16

Wat een fantastisch paard zeg! Beetje vreemde kruising, komt dat wel vaker voor? Vind het er in ieder geval erg stoer uitzien Haha!
Verder totaal geen verstand/ervaring van stang/trens/wat dan ook, maar kan me voorstellen dan je met zo'n groot gevaarte wat controle wilt hebben, zoals Breghje ook zei Lachen

Ziet er echt geweldig uit! Ik zou foto's blijven maken Haha!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:59

Jeetje bijzonder paard hoor, wel mooi Lachen !
Het viel me direct op dat je singel/zadel best wel
erg naar achteren ligt, en je benen soms ook!
Probeer daar op te letten!
Verder heb je hem mooi lopen Haha! .

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:49

Wat ik uit een eerder berichtje begrijpover de stang los hangt of niet.. is dat haar stang er wel aan zit, volgens jou, dus ze rijd er continu dus mee.. Het is verder haar eigen keus, maar heb nou nog nooit gehoord van mensen die een s&t gaan gebruiken voor het geval dat.. als iedereen dat maar gelijk moet gaan doen, word er amper nog een paard op een normaal bit gereden.. Elk paard kan idioot doen, zelfs een meisje van 4 op een shetje, shetjes kunnen er vandoor gaan, nou dat m,eisje van 4 haalt de kracht er ook niet weg hoor.. Dus moet ze dan ook gelijk maar s&t in doen?
Ik vind het absoluut geen naar gezicht, dat jij m zo rijd.. maar je reden er achter vindik een beetje ver gezocht.. Verder wil ik je topic niet verzieken, ga lekker door met trainen, jullie zijn een leuk stel samen! verder, van welk merk is je hoofdstel?
groetjes!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:17

Mensen ik zou zeggen lees eerst even het hele topic voordat je een reactie plaatst, ik blijf niet in herhaling vallen....

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:47

Ziet er leuk uit zeg! Mooi paard Haha!. S&T Stoort mij niet maar zorg dat je in de galop je handen niet te laag 'vastzet'. (klein beetje maar hoor!) En met het wijken zorg dat je je binnenhand ook soms weer ontspant. Verder erg netjes! (ja je benen maar dat heb je al tig keer gehoord Knipoog ). Succes verder!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 07:57

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.
Het is namelijk niet toegestaan om steeds het commentaar van een ander te herhalen. Vergeet ook de onderbouwing van je commentaar niet (het waarom je dit vindt) en zorg dat je met respect naar elkaar reageert.

Verder hoeven er geen reacties meer te komen over de optoming van deze combinatie. Hier is al genoeg over gediscussierd en blijkbaar niet netjes kan gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:09

ik moest even kijken hoe zo een kruising er nu uitziet Lachen

nou helemaal prima dus!!! Lachen Lachen

hij zou van mij wat meer activering van achteren mogen hebben, maar dat wordt lastig want hij is vrij lang Lachen

Verder vind ik dat je heel netjes zit Lachen

Bij het wijken moet je proberen de schouder meer bij je te houden Lachen door je buitenhand wat lager te houden.

Ziet er verder prima uit hoor.....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:29

Moderatoropmerking:
En wéér berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.
Vergeet de onderbouwing van je commentaar niet (het waarom je dit vindt) en zorg dat je met respect naar elkaar reageert.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:54

Wat een plaatje om te zien. Prachtig dier. En aangezien de combi kan ik me voorstellen dat hij niet makkelijk is. Ik vindt de ST helemaal niet storend.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:41

Dan maar nog een keer..
Ik vind dat jullie een erg leuke combinatie zijn en het zier er netjes uit. Bij het wijken lijkt het alsof je iets te veel stelling hebt maar kan ook moment opname zijn.

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:02

Wow! Wat een prachtig paard!
Vooral zn witte benen!

Over het bit ga ik niks zeggen, dat moet je zelf weten. Ik ben er niet tegen!
Maar idd wat meer ontspanning.
Voor de rest ziet het er super uit!

dr_phil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:10

Ik vind S&T er altijd chique uitzien. Ik denk dat de mensen die hier reageren met het argument dat S&T niet kan omdat je geen wedstrijden rijdt, of om een andere reden, eigenlijk stikjaloers zijn.
Want als ik naar jouw foto's kijk dan ziet het er super uit en was je waarschijnlijk al lang Z geweest en mocht je "legaal" met stang en trens rijden.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:21

Wat een gaaf beest zeg! Mooie kruizing Lovers
Probeer je been niet te ver naar achter te leggen.
Leuke foto's ook!

Met wat voor camera zijn de foto's gemaakt? PM Lachen

Tessa_Jacoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:28

leuk paard !
echt heel mooi.
wel rare kruising maar echt een super mooi paard.
en het rijden ziet er ook super mooi uit Haha! Pling

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:00

Probeer alleen met de gallop wat meer achterover te blijven zitten.

Wat betreft Stang en Trens, ik geloof jou. Ik heb hem met deze shoot in het echt gezien (ik was met de haf) en echt mijn complimenten, 't zag er echt fantastisch uit! Knipoog En mijn zadel ligt ook altijd wat naar achter i.p.v. naar voor hoor Lachen

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:51

Wat een prachtig showpaard om te zien, heerlijke grote teddybeer en hij kan ook nog lopen Lachen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:10

Leentje_ schreef:
leuk dier Lachen
beetje op je beenhouding letten

vanwaar de S&T?

idd leuk dier, haar benen lijken veel naar achter te liggen omdat ze soms wat voorover valt.

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:42

Woow egt een super mooi paard zeg !
op die foto die net is geplaatst is je been houding
gewoon heel mooi.
ik zou ook wel zo een paard willen
rare kruising trouwens