Youri @ rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Youri @ rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:57

Ik vind dit beeld niet zo fijn.
Het paard heeft duidelijk ergens last van, misschien even een idee om een tandarts/zadelmaker te laten komen?

Verder vind ik dat je er best wel wat meer aan mag rijden.
Het paard loopt nogal te sterrenkijken.

Los dit niet op met strenge handen maar rijdt erg veel overgangen en probeer een beetje te "spelen" met je handen.
Vind dit beeld iig niet ontspannen en zeker niet zoals het hoort.

Jou houding vind ik nog wel mee vallen, zoals je zelf aangaf mag je best wat meer rechtop zitten maar het is niet heel storend Knipoog

En zoals de persoon boven mij zegt, ga niet met hulpmiddelen rijden, ze heten niet voor niets HULPmiddelen dus ga eerst zelf even proberen om het op te lossen Knipoog

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:30

MyHorseGirl schreef:
Leuk paard zeg! Kan erg leuk lopen!

Ik vind het erg goed van jou/jullie dat je ermee naar buiten gaat. Volgens mij is dat ook veel leuker voor zo'n jong paard dan al in de krul getrokken worden en zn rondjes lopen in de bak.

Zwaar zielig, kom op zeg, paarden kunnen wel ergens tegen!

Tegen het hoofd omhoog gooien, ik zou met een martingaal gaan rijden, en dan natuurlijk niet té strak, maar dan gewoon kijken hoe ze reageert?

hmm.. hier ben ik het niet helemaal mee eens.
tuurlijk is het niet goed en leuk voor een paard als het op jonge leeftijd al elke dag de bak in moet en de krul in wordt getrokken (zoals jij dat noemt).
maar altijd op deze manier buiten rijden lijkt me ook niet verstandig. Je hebt een leuk paardje hoor, maar hij lijkt mij totaal niet ontspannen(misschien ook moment opnames?). martingaal is wel een goed idee, maar ik zou toch ook af en toe de bak in, zodat hij verder de basis wel leert. veel succes met hem!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:37

Misschien is het een idee om bitloos te proberen? Ik heb het idee dat je paard last heeft van het bit.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:35

misschien een idee om een gaatje korter te gaan zitten, zo raak je minder snel uit balans en zal je je paard wat minder storen. Op 1 lichtrij foto zijn je benen helemaal gestrekt en zit je uit balans. Dan ga je vanzelf steun zoeken aan de teugels en dan belemmer je je paard. Hierdoor kan je zulke reacties krijgen.

Succes er nog mee Lachen

hadjewat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:02

Alicia2u schreef:
Misschien is het een idee om bitloos te proberen? Ik heb het idee dat je paard last heeft van het bit.

idd lijkt me ook het beste voor het paardje

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:39

heej als je nou een dikker bit probeert.
ik heb dat zelf met mijn paard en hij reageerd daar heel goed op.
succes