[AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:24

Ik houdt me verder netjes buiten de discussie dacht ik toch zo Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb geen zin namelijk om me erin te mengen, ik weet waar ik mee bezig ben, en ik wil gewoon lekker de vooruitgang van mijn paardje showen, en dat blijf ik ook lekker doen Lachen

Dankjewel verder Lachen

Ing__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:26

dat is ook prima toch Jolijn Lachen
Vindt alleen dat Neroo dan wel wat overdreven reageert door het meteen "gezeur" te noemen over "niet relevante" dingen.
Ieder mag zijn/haar inbreng brengen dacht ik zo Lachen

Maargoed, als je nog wat spekkies nodigt hebt voor paard, mijn paard kan er best wat missen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:26

Stuur maar op Ja

Inbreng mag, maar ik was het wel eens met dat het niet bepaald onderbouwd was, maar goed, later heeft ze tips gegeven!
Helaas voor haar ben ik daar allang mee bezig Nagelbijten / Gniffelen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:27

Wat een knap beest heb je daar zeg!
Als je zadel wat beter ligt, en je houding word wat netter ziet het er goed uit.
Persoonlijk zou ik bij een wat zwakker paard, 5x per week rijden en dan 15/20 min. Daar hebben ze namelijk veel meer aan dan maar 2x rijden en 1x longeren.
Vroeger deed ik dat ook zo.

Maar omdat je veel meer herhaling aanbied, worden de spieren ook sneller sterk, en belast je het lichaam minder, ook al denken sommige mensen meer..zolang je het elke dag kort en concequent houd, heb je veel meer positief resultaat.

Van klassiek weet ik niks, ik vind alleen dat je haar misschien wel ietsje flinker eraan mag rijden, het ziet er wat slaperig en sufjes uit.

Veel succes met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:28

Bedankt Lachen

Slaperig en sufjes is het totaal niet kan ik je vertellen Nagelbijten / Gniffelen
Ze loopt in het begin best wel over tempo, dus eerst juist rust en ontspanning erin. Dat is nu echt het belangrijkste voor mij!

5 keer in de week 20 minuten is helaas voor mij niet haalbaar Nagelbijten / Gniffelen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:31

Robijntjah schreef:
Bedankt Lachen

Slaperig en sufjes is het totaal niet kan ik je vertellen Nagelbijten / Gniffelen
Ze loopt in het begin best wel over tempo, dus eerst juist rust en ontspanning erin. Dat is nu echt het belangrijkste voor mij!

5 keer in de week 20 minuten is helaas voor mij niet haalbaar Nagelbijten / Gniffelen

Dat is jammer, want daarmee zou je haar achterhand en rug wel sterk mee kunnen verbeteren.
Ik heb ook niet het idee dat ze heel sloom is, maar ze is wat lang en nog niet zo vol natuurlijk.
Er mogen wat kilootjes aan. en als ze dan toch wat over het tempo loopt kan je haar wat meer doorvragen in de ontspanning, en dan dat ze niet te lang word in haar hals.

Ik weet helemaal niet of dat dingen zijn waar je met klassiek iets mee kan. Zoals ik al zei weet ik daar niks van.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:33

Robijntjah schreef:
Ik houdt me verder netjes buiten de discussie dacht ik toch zo Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb geen zin namelijk om me erin te mengen, ik weet waar ik mee bezig ben, en ik wil gewoon lekker de vooruitgang van mijn paardje showen, en dat blijf ik ook lekker doen Lachen

Dankjewel verder Lachen

Dat show je ook zeker hoor!
En zeker voor een paard dat zo kort onder het zadel is ziet het er gewoon lekker uit.
En het opbouwen van spieren en massa komt echt vanzelf wel, veel trainen en de tijd doet de rest.

Ik had nog wel een opmerking gemaakt over je beugels: ik het het gevoel dat je net iets te lang zit (maar dat kun je zelf beter beoordelen), maar heb je wel eens een gaatje korter geprobeerd? Ik had zelf ook de neiging om iets te lang te zitten, en sinds iemand me daarop wees, zit ik een stuk prettiger, en kan ik makkelijker mijn hakken uitdrukken (als ik erom denk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:35

Helaas hebben wij geen licht bij de bak, en heb ik niet de tijd om haar voor het donker iedere dag te rijden!

Doorvragen is in deze stroming iig idd not done Lachen

Kilootjes eraan ben ik hard mee bezig Lachen

Dankjewel iig voor je opbouwende kritiek Schijnheilig

MyrtheNH: Ik had mijn beugels al een gaatje korter gemaakt, maar zal ze morgen nog 1tje korter doen, even proberen! Alleen de kans zit er dik in dat het niet gaat met mijn enkel Nagelbijten / Gniffelen
Bedankt verder!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:48

Nog een kleine aanvulling: ik vind het erg prettig om te zien dat Robijn niet in de krul wordt getrokken, maar gewoon alle gelegenheid krijgt om zelf de hand op te zoeken. Ze zoekt het nog wel wat ver naar voren maar ze zoekt het in ieder geval wel.

Ik zie te vaak naar mijn zin topics met paarden die nog maar net onder het zadel zijn al helemaal in de krul of net op het randje van de loodlijn lopen, en persoonlijk vind ik dat geen fijn gezicht. Ik zie echt veel liever dit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:50

Dankjewel! Ze moet idd zelf de hand op gaan zoeken, en mee naar voren gaan nemen! en dan in een later stadium kan ik haar daarmee gaan begleiden in een andere/betere houding, enzovoorts enzovoorts Clown

Het is te laat om het allemaal uit te leggen Nagelbijten / Gniffelen

Iig heel erg bedankt Haha!

Dani ook bedankt Haha!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:30

je hebt een leuk paard, maar als je zelf les geeft zou je toch moeten weten hoe balangrijik een goed passend zadel is.. Knipoog

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:57

Leuk setje,
Leuke combi samen.
kritiek: Misschien proberen iets rechter te zitten.
Verder heel lleuk!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:58

Wat een gezeur van sommige mensen ...

Wat ik zie is een leuk, vrolijk paard met erop een ruiter die fijn rijd. De houding is niet optimaal (door het zadel) maar ik vind de verbinding naar de mond fijn (soms iets te los, maargoed)! Ik zie liever een paard dat zo loopt dan 1 die helemaal in de krul getrokken wordt (met slof eraan en flink de sporen erin)

Het enige commentaar wat ik heb, maar dat is al gegeven is dat ik de achterhand heel iel vindt. Gelukkig ben je hier al mee bezig! Ook een leuk setje trouwens Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:49

unicumW schreef:
je hebt een leuk paard, maar als je zelf les geeft zou je toch moeten weten hoe balangrijik een goed passend zadel is.. Knipoog

Gelukkig weet ik dat ook en staat een afspraak met de zadelmaker Knipoog

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:23

is dit echt een kruising fries x kwpn?
vind hem echt heel leuk, Vingers aflikken maar zie er erg weinig van een fries in terug

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:39

Jolijn, ik show even een foto van je Robijn hoor Tong uitsteken

Afbeelding

Zie je hier geen fries in? Clown Haha!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:48

Ga toch even reageren. Ik zelf ben ook instructrice, en ja ook ik pas heel erg op met wat ik post hoeft niet pietluttig perfect, maar wel te zien waar ik voor sta... Er worden door oa Wilgirl wel degelijk goede tips gegeven. Met name het feit dat het beestje nog heel groen is en wel wat meer voer kan gebruiken. Als instructrice zou je dan ook moet weten dat je noooooooit uitgeleerd bent.

Ook zal je kritiser op jezelf mogen zijn trots of niet. Je hoeft het niet altijd eens te zijn met iemand maar je kan er altijd naar kijken!

Niemand is perfect, maar het is mens eigen om commentaar niet te willen accepteren, al is het maar om een ander geen gelijk te hoeven geven. Paardje is leuk, lijkt lol in zijn werk te hebben behoud dat. Verder stuikelde ik zelf even over je opmerking: "vanuit de romp rug rijden." Zet daar aub even het woordje "achterhand" voor. Lijkt mij de basis, zal beter worden maar jou taak is om sterker te maken. Als dat inhoud dat je vaker tijd aan het dier moet besteden so be it.

Veel succes ben benieuwd naar de volgende foto sessie, maar werk voor jezelf aub wel aan het verwerken van tips en goed bedoelde commetaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:42

Deze foto's laten ook zien waar ik voor sta! Voor mij en mijn klanten iig genoeg Lachen

Ik bedoelde dus richten vanuit de romp en rug!

En zoals ik al gezegd had, staat ze al lang op meer voer Knipoog

Meer krijg ik er niet in, ze eet gewoon NIET meer!

Plus dat ze al veeel meer krijgt dan andere paarden van haar formaat en leeftijd en voor het werk dat ze verricht Knipoog

Zoals ik ook al gezegd had, ga ik er zeker mee aan de slag!

Alleen met de tips van Wildgirl was ik dus allang bezig Knipoog

En lol in het werk en ontspanning staat bij mij voorop Knipoog

UnicumW: Hahaha, dat verbaasd me, kijk maar eens naar de foto die Bubsj net plaatst Clown

xavier1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:58

hallo,

jou paard is heel mooi en loopt goed.

Groetjes... Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:28

Hahaha dankjewel Pling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:37

Moderatoropmerking:
Kunnen we het hier wel gezellig houden en respectvol discussiëren in plaats van het persoonlijk op de man spelen? Lachen
En kunnen we dan ook maar meteen de regels van HAW in acht nemen? Het wel of geen visitekaartje zijn voor de TS heeft niet bepaald iets met rijtechnisch commentaar te maken. Daar wordt de combinatie niet beter van. Geef liever gerichtere aanwijzingen hoe ze een probleem op kan lossen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:39

Dankjewel Neonlight Lachen

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:49

Heb niet het hele verhaal gelezen dus sorry als ik hetzelfde commentaar geef!

Ik vind dat je het netjes doet en het lekker rustig aanpakt. Zie dit zoveel liever dan een paard die met 2 maanden al naar beneden wordt gereden. Vind het heel belangrijk dat de basis er goed in zit en dat ze op eigen benen lopen. Wat ik deed toen mijn paardje net onder het zadel was, was in de galop in verlichte zit zitten. Zodat hij eerst lekker op eigen benen kon galloperen, zonder ook nog gewicht van de ruiter die meeveert met de beweging, want dit is in het begin best lastig voor ze. Het heeft bij mijn paardje erg goed geholpen dus tis nooit mis om te proberen!

Vind dat je kruising wel heel leuk uit is gevallen! Ben benieuwd naar je foto's over een paar maanden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:50

Dankjewel voor de tip Lachen

Buiten doe ik dit idd ook, in de bak wat minder, omdat als ik mijn aandacht er niet goed bijhoudt, we met zijn 2-en omgaan Clown

Moet wel minder aan mijn binnenteugel zitten Bloos

Bedankt voor het compliment ook Pling

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 02:09

Robijntjah schreef:
Doorvragen is in deze stroming iig idd not done Lachen

Welke stroming bedoel je precies?
Ik denk dat je naast de contactteugel toch ook wel een "begeleidendeteugel" nodig hebt, die je later wanneer je de combi zit en teugelhulp bevestigd hebt af kunt bouwen naar enkel de zithulp. Dier moet wel snappen wat je van dr wilt, en dat kan best lastig zijn als je nog maar net een ruiter op je rug hebt Lachen