Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Re: Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:30

Onzettend leuk paard!
Je zit nu met een holle onderrug (dus je billen naar achteren en je buik naar voren), dat heeft niets met je huidige zadel te maken, maar alles met je zit. Leer een "bolle" onderrug aan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:32

Bloos!

omg is ie drachtig ofzo

Kijk aub uit met dat paard hij is zoo moddervet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:39

tita schreef:
Bloos!

omg is ie drachtig ofzo

Verward

Volgens mij heb JIJ het topic
niet goed doorgelezen Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:39

nee ik kijk de foto's en kom tot de conclusie dat dit paard veel te vet is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:40

tita schreef:
nee ik kijk de foto's en kom tot de conclusie dat dit paard veel te vet is.

En als je dus had verder gelezen, wist je
dat de eigenaresse er op dit moment heel druk
mee bezig is om hem te laten afvallen Knipoog !!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:42

ja en dat ie dik wordt van lucht zover was ik wel maar ik schrok gewoon van de foto's is ook een zwaar overbebouwd paard (wel stoer en mooi) en toch te vet

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:51

tita schreef:
ja en dat ie dik wordt van lucht zover was ik wel maar ik schrok gewoon van de foto's is ook een zwaar overbebouwd paard (wel stoer en mooi) en toch te vet

Pfffffff................ het is een prachtig paard, en heeft net een tikkie te lang buiten gestaan in een volle weide.
Meiske is er lekker mee a.d. slag, en met het winterseizoen voor de deur is dat extra gewicht er snel genoeg af.
Komt helemaal goed Haha! Haha! Haha!
Ik vind het een schoonheid; jaloers ben ik zelfs wel een beetje!!!!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:01

pfff volgens mij waren we er al lang achter dat ie dik is Clown en mede daardoor zit de eigenaresse gewoon anders, want als je in profiel kijkt zit ze veel netter

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:06

In het profiel zit TS ook overal met een holle onderrug... maar ik denk eerlijk gezegd dat dat haar bouw is.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:20

tita schreef:
Bloos!

omg is ie drachtig ofzo

MEEN je dat nou! Jeeeetje, dat had ik écht niet gedacht! Superbedankt voor deze waardevolle informatie, daar kan ik echt wat mee!

Slapen

Bedankt Ninx, haha, ben inderdaad hardstikke blij met hem, en dus ook druk bezig inderdaad Ja

capraibex: ja, klopt, ik loop en sta ook altijd met een holle rug. Ik kan bijvoorbeeld niet op de grond/bed liggen, en dan zorgen dat mijn héle rug de grond/bed raakt.. Foutje bij productie, zeg maar Knipoog

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:30

Myukii schreef:
[
capraibex: ja, klopt, ik loop en sta ook altijd met een holle rug. Ik kan bijvoorbeeld niet op de grond/bed liggen, en dan zorgen dat mijn héle rug de grond/bed raakt.. Foutje bij productie, zeg maar Knipoog

Ik heb dat ook en met oefeningen van de chiropractor is het al stukke beter.
Probeer maar eens:
plat op je rug liggen op de grond of op bed en dan 1 knie naar je buik trekken en ff vasthouden (20 sec)
dat herhaal je met je andere been
tot ongeveer 3x per been
Dat dan 1x als je opstaat en 1x als je gaat slapen, kost je 2 min maar als je geluk hebt helpt het binnen een maand echt.

Succes.

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:07

jodi schreef:
_Celien schreef:
ik zou hem toch even wat krachtvoer geven, ik heb genoeg gezien dat de paarden futloos worden naarmate ze aan het werk gaan. De benodigde energie kunnen ze op langer termijn niet meer uit gras of hooi halen en hebben ze extra nodig, probeer het diet te varieren en ze proposeren!! Desnoods om de dag een halve kilo

Wil je z'n dood Verward Komt hij zo futloos over op jou?

Je moet niet kijken hoeveel een paard weegt maar wat het dier nodig heeft. Een idieet is logisch, maar hij moet ook de benodigde energie verkrijgen dit dieet te voltooien. In mensen taal, een persoon dat afvalt gaat een dieet volgen. Bij dit dieet krijgt de persoon even goed de benodigde vetten, koohlydraten en vezels binnen. Wanneer het persoon zijn bewegingscapaciteit vergroot wordt de voeding daar op aangepast. Niet zo zeer aan de hoeveelheid van het eten, maar ook aan de samenstelling van het voedsel. Wanneer een paard dus van de weide komt en aan het werk gaat moet er dus gekeken wordt in hoeverre deze overstap terug veert op zijn voeding, hij hoort dus voeding te krijgen waaruit het de benodigde ENERGIE kan halen die hij gedurende het trainen nodig heeft. En niet kluk weg een paard op een dieet zetten extra laten bewegen en klaar. Want zoals jij vast weten gaat zelf een paard over op de reserves en word het dier alleen maar dikker. Hierbij komt ook nog eens dat een paard een aantal kauw bewegingen per dag maakt en hieruit zijn eet voldoening haalt.
Je moet dus eerst voor jezelf gaan onderzoeken wat het nut is van waar je mee bezig bent, ook zijn dit geen dingen die je zelf moet bedenken, maar aan de hand van advies van iemand die hier mee uit de voeten kan.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:56

Ik ben echt ontzettend benieuwd hoe hij er over een paar maanden uitziet, hou je ons op de hoogte Knipoog

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:44

Ziet er goed uit!
echt een leuk combi samen!
Als hij afvalt vindt ik dat hij best op mijn paard lijkt!!
ben benieuwed!
veel plezier met hem Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:41

Bedankt allemaal!

Hij is nu al een hoop afgevallen, krijgt nu gewoon normale arbeid, 3x per week 3 kwartier tot een één in de bak dressuur, 2x per week één tot twee uur buitenrit, 1x in de week grondwerk (en tussendoor over de hele week verspreid ook) en 1 dag vrij.
Lijkt mij een normaal schema, toch? Ik ben alleen bang dat hij nu te snel gaat afvallen, hij is nl. echt al een héle hoop kwijt. Even opletten dus Lachen

En natuurlijk houd ik bokt op de hoogte van onze grote strijd tegen de kilo's, haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:10

gefeliciteerd!
maar een anda × kwpn?
ik vind t meer kwpn kruising knol ( srry,andalusiers zijn nou enmaal barok maar sierlijk,dat zie ikhier nbiet)

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:39

Ik denk als hij wat afgevallen is, dat je wel degelijk ziet dat er andalusier inzit Haha!
Ik vind het echt een super leuk paard! Kan je net wat kilootjes opsturen voor mijn paardje Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:52

Alsnog gefeliciteerd met je eigen paard, het is een heel mooi dier. Ik ga met bovenstaande mee, alleen op hooi zou ik hem niet zetten, een paard heeft ook vitamines en mineralen nodig, en dat zit maar beperkt in hooi. Die kilo's zijn er niet zomaar bijgekomen, dus moet je er ook de tijd voor nemen om dat af te bouwen.
Je rijdt bitloos, maar op de foto's kan in niet ontdekken wat voor soort bitloos hoofdstel je hebt: waar rij je mee?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:59

Wat een leuk paard zeg! En ja, ben wel benieuwd als zijn kilotjes eraf zijn hoe hij er dan uit gaat zien Haha!

Ben overigens enorm fan van Miss sundance en Charlie Brown, op die laatste heb ik al heel wat leuke plaatjes gezien met jou! Knipoog

Iig, veel plezier met je eigen paard Haha! Je gaat het super doen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:06

vilouma schreef:
gefeliciteerd!
maar een anda × kwpn?
ik vind t meer kwpn kruising knol ( srry,andalusiers zijn nou enmaal barok maar sierlijk,dat zie ikhier nbiet)

Bedankt Huilen van het lachen

Cassidy: Het is een meroth neusriem! Erg fijn, werkt als dr. Cook, maar dan met kruisriempjes onder de kin, in plaats van onder de kaak! Alleen de release zou voor mij nóg wat beter mogen, maar over het algemeen ben ik (en Amon Tong uitsteken ) tevreden!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:08

vilouma schreef:
gefeliciteerd!
maar een anda × kwpn?

Goh, jij weer Haha! . Volgens mij moet jij echt wat af te kraken te hebben of niet Huilen van het lachen ?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:12

Joyce, ik had gewoon nog niet gereageerd?! Bloos!
Maar (ok, jaaaa, hij is nog te dik en nee, je zit niet perfect, maar niemand is helemaal perfect he) ik blijf erbij: dít is jouw paard, in alle opzichten!!
En ik ben echt superbenieuwd naar recente fotos enzo! Jammer dat ik nu ook niet eel meer op de Kleihoeve ben, dat ik je niet daar soms kan zien met m, wil m toch wel es live aanschouwen Lachen

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:15

Ik wil jou haar hebben!!!! Tong uitsteken

Ziet er goed uit! Maar soms zit je te ver naar voren en soms weer te ver naar achteren, dus goed recht op je paard blijven ziten! :d

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:10

Ja.. update Joyce Tong uitsteken of morgenmiddag even langs de kleihoeve
Ik vind helemaal niet dat je een te holle rug hebt.. juist lekker niet onderuit gezakt. Iets meer je hakken uitdrukken, maar dat gaat vast al beter als ie wat minder breed is..
Geniet van hem.. je hebt er lang genoeg op gewacht Ach gut

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 13:53

Willemijn: Haha, ja, dat is echt zo, ik kan het nog steeds niet geloven, míjn paard die nu echt míjn paard is! Hoeveel paarden ik ook heb gereden, en hoe gek ik ook op ze allemaal was, Amon is echt vanaf het begin af aan al gewoon mijn paard geweest. En dat zal nog héééééél lang zo blijven! Haha!

Als het nieuwe seizoen begint, de lammetjes gaan mekkeren, de bijtjes gaan zoemen en de bloemetjes weer gaan groeien, zal ik zeker vaker op de Kleihoeve te vinden zijn met Amonnie! Ja Wees maar niet bang, jullie zijn niet van me af Nors opkijken