Fotoshoot luna @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Re: Fotoshoot luna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:25

Ziet er echt heel netjes uit hoor!

Let er alleen op dat je af en toe je rug niet hol trekt, dit kan je voorkomen door je bekken nog iets naar voren te kantelen.(misschien kan je instructeur je erop wijzen?)

Ik vind dat je een hele mooie pony hebt die lekker ontspannen loopt Knipoog

Heel veel succes met je wedstrijden!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:29

loveginger schreef:
Ik heb er gister zelf bij gestaan en sorry hoor dit slaat nergens, ten eerste die pony is hardstikken ontspannen en los in de hand
& dat prikken zijn echt moment opnames zelfs hier niet alle foto's prikt ze & het zijn kleine hulpen die ze geeft
vind het altijd zo knap dat iedereen van bokt het beter weet.

Deze reactie slaat nét zo min ergens op.
De bokkers zeggen slechts wat ze DENKEN te zien, veelal goed onderbouwt.
Is het een foute constatering dan kan de TS, ook ondebouwt dit toelichten.

Ik vind het er ook niet op alle foto's even ontspannen uitzien ( bitje dat aan de zijkant de mond uit wordt getrokken.)
Het kan dan wel een moment opname van de foto zijn, maar DIT is wat IK zie, en de TS op wijs.

Wat betreft je sporen, ik denk dat het mooier is als je je tenen wat meer naar binnen gaat draaien. Dan heb je toch de sporen om je peerd bij de les te houden maar zit je er niet constant mee te "prikken"

Verder heb je echt een prachtig (WIT Tong uitsteken) paard. En dat kleurtje en hoofdstel staan erg leuk!
Succes!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:36

Ik vind het er netjes uit zien hoor Danique.
Dat van die sporen ben ik het niet zo mee eens, want ik zie je ze nergens echt gebruiken. Op een paar foto's zijn ze wel heel dicht bij de buik, maar volgens mij raak je die net niet. Het zou idd wel mooier zijn als je je tenen wat meer naar binnen had. Lachen

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:37

Zit er prima uit, mooie combinatie zijn jullie!
Je zit keurig, niet je rug wat hol trekken.

Maar wat een leuk plaatje zijn jullie zo! Gaaf hoor!

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:04

Er zijn niet zo heel veel mensen die hun paardje zo mooi in de aanleuning hebben. Wat ik op de foto's zie is een heel constant beeld. Ik zou hem alleen nog iets geslotener rijden; meer van achter erbij. Dan gaat ze waarschijnlijk nog mooier strekken dan dat ze nu doet. Veel schakelen en overgangen rijden, bijvoorbeeld een paar (2 of 3 maar) passen middendraf en dan weer terug.
Passend zadel kun je evt. controleren door te kijken of er twee vingers tussen de schoft en de boom van het zadel passen als je erop zit. Anders even zadelmaker erbij..
En dat prutsmuts over die sporen; je hebt een mooie beenligging en ik denk niet dat je hem teveel prikt. De echte scherpte komt wel als hier in je training aandacht aan blijft besteden. Niet vergeten: je rijd nog maar B

Heel veel succes verder. Je gaat er wel komen!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 22:55

laverite schreef:
Wat netjes zeg! Lachen Je lijkt me een zachte ruiterhand te hebben & je paardje begint netjes mee te werken met zijn achterbeen.
Er zitten enkele foto's tussen waarbij er wat meer spanning is, maar er zijn er genoeg die bewijzen dat je ook netjes ontspannen kan rijden.
doe zo voort meid!

Dankjewel, Inderdaad, er is wel eens wat spanning, geef ik eerlijk toe maar ontspanning is er ook, en dat word ook steeds meer dus daar ben ik blij mee Lachen !

XClairetje schreef:
Super mooi (en wit Haha! ) paardje!
Spoorgebruik vind ikzelf wel meevallen hoor. Op sommige foto's zit wat meer spanning, maar de andere foto's zijn mooi ontspannen. Probeer dus bij het strekken te ontspannen, maar niet te veel dat het neusje eruit gaat. Zadel zou je eventueel nog na kunnen laten kijken.

Ga zo door!

Edit: strekken met spanning weggehaald, zat naar de verkeerde foto te kijken Bloos

Dankje clairetje. Bij het strekken ziet het er wel gespannen uit, dat is het ook wel eens. Dat komt mede doordat ik haar er echt aan rijd dan.. Maar dan wel weer tegen houd, omdat ze anders gallopeerd. Dit is ook een werkpuntje, meet ontspanning met het strekken/verruimen. De ondergrond is all weather luft, ontzettend fijn en altijd te rijden (bevriest niet, geen water trappelen etcc)

HannahFrouk schreef:
Wat een prachtig paardje, en ik vind je ontzettend netjes zitten. Ik vind het een mooi totaalplaatje geven, en de strekfoto vind ik echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb (dat meen ik serieus). Ik vind het erg mooi in balans, je hangt duidelijk niet aan de teugel en je zit goed recht (dat zie je al niet vaak dus dat vind ik knap).

Toch heb ik wel een opmerking, zie het vooral als opbouwend.

Als ik naar de 1ste en 3e foto kijk, krijg ik sterk het idee dat je zadel wat voorover duikelt. als ik dan naar je kont (sorry) kijk, zie ik dat je dit compenseert door je bekken wat naar achteren te draaien, zodat jijzelf toch weer recht komt te zitten. Ik denk dat je lekkerder en meer in balans zou zitten als je zadel aan de voorkant iets hoger zou liggen, zodat je je bekken ook rechter kunt houden.

Dankje dankje dankje vooor alle complimentjes!!
Van dat bekken kantelen.. Ik zou het eens proberen, zadel meer hoger. Als ik er naar kijk zie ik nu ook wel mn bekken dat ik ze kantel. Dit is iets heel onbewust. Ik ga het proberen, Dankje!

roxiie schreef:
Deze reactie slaat nét zo min ergens op.
De bokkers zeggen slechts wat ze DENKEN te zien, veelal goed onderbouwt.
Is het een foute constatering dan kan de TS, ook ondebouwt dit toelichten.

Ik vind het er ook niet op alle foto's even ontspannen uitzien ( bitje dat aan de zijkant de mond uit wordt getrokken.)
Het kan dan wel een moment opname van de foto zijn, maar DIT is wat IK zie, en de TS op wijs.

Wat betreft je sporen, ik denk dat het mooier is als je je tenen wat meer naar binnen gaat draaien. Dan heb je toch de sporen om je peerd bij de les te houden maar zit je er niet constant mee te "prikken"

Verder heb je echt een prachtig (WIT Tong uitsteken) paard. En dat kleurtje en hoofdstel staan erg leuk!
Succes!!

Met de spoortjes, idd, ik probeer haar er bij te houden, en corrigeren. Maar niet straffen etc.
Ook klopt het wel wat je zegt van dat bitje aan 1 kant uit de mond. Mijn rechter hand heeft helaas op luna een eigen willetje gekregen, doordat luna sterk is op rechts, en hangt. Ik trek terug, en daardoor krijg je dit. Ik ben er echt op aan het letten.. Maar iets aanleren is stukken makkelijker als afleren/veranderen.. Bedankt voor je reactie!!

runnerfan schreef:
Er zijn niet zo heel veel mensen die hun paardje zo mooi in de aanleuning hebben. Wat ik op de foto's zie is een heel constant beeld. Ik zou hem alleen nog iets geslotener rijden; meer van achter erbij. Dan gaat ze waarschijnlijk nog mooier strekken dan dat ze nu doet. Veel schakelen en overgangen rijden, bijvoorbeeld een paar (2 of 3 maar) passen middendraf en dan weer terug.
Passend zadel kun je evt. controleren door te kijken of er twee vingers tussen de schoft en de boom van het zadel passen als je erop zit. Anders even zadelmaker erbij..
En dat prutsmuts over die sporen; je hebt een mooie beenligging en ik denk niet dat je hem teveel prikt. De echte scherpte komt wel als hier in je training aandacht aan blijft besteden. Niet vergeten: je rijd nog maar B

Heel veel succes verder. Je gaat er wel komen!

Dankjewel! We zijn ook heel druk bezig met de aanleunig en wat rond te rijden. Echt een werkpuntje van ons waar we altijd mee bezig zijn. Daarom ook het geslotener. Ik denk dat dit komt, als het nagevelijk etc er in zit, zonder dat ik hier dus heel erg mee bezig moet zijn.. Of zie ik dit verkeerd.Ik ben namelijk bang dat als ik van alles nu al te veel vraag en wil, het allemaal niet meer lukt..
Heel erg bedankt voor je reactie, en de rest wat je hebt verteld. Ik ga het proberen! Dankje.

Voor alle die ik vergeten ben, of waar ik niet echt iets op hoefde te anwtoorde. Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 01:05

mooi diertje heb je!
peesjes te strak? nee, je dier heeft lekkere dunne en mooie droge benen en dus steken de flapjes van het klittenband gewoon verder naar achter dan bij paarden met grof been werk.
Spanning door de oren in haar nek? ook dat zie ik niet ik zie op veel foto's de oren strak naar voren of luisterend naar achteren, daar is ze gewoon geconcentreerd naar jou en je hulpen aan hetluisteren en bij sommige foto's zie je ze inderdaad wat plat in haar nek maar ik denk meer omdat ze een oefening moeilijk vindt dan omdat ze gespannen is.
ik vindt jullie zo op de foto's overkomen als een fijne combinatie!
veel plezier met je paardje!

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:59

Egt Supermooie Foto´s
Wel blijer kijken want je heb een PRACHTIG Paard onder je kont !
Probeer je Voeten niet tever naar buiten tedraaien

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 13:20

Dankjullie wel voor de reacties!!!!

en lunapoes, het is waar hoor hoe je het allemaal zegt Knipoog

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:19

loveginger schreef:
vind het altijd zo knap dat iedereen van bokt het beter weet.

Als jullie geen commentaar willen moeten jullie geen foto's plaatsen.

Maar,, ik vind het er wel goed uitzien! Loveginger, de foto's zijn ook mooi gemaakt!

Je moet alleen wel zorgen dat je je paard ook zonder sporen goed kan rijden. Als het 'niet lukt', gewoon doorzetten en niet opgeven!
(Ik begrijp tenminste dat je met sporen rijdt omdat de vorige eigenaar dat ook deed.)

En ik denk dat dat prikken met sporen wel meevalt..

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:32

ik vind jullie een leuk stel samen...

een kleine tip,
misschien je beugels gaatje langer en jezelf lang maken zodat het probleem met je rug ( s ) weg gaat. maar dat is aan jou natuurlijk.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:17

jullie zijn een leuk stel samen, pas er wel op dat je niet teveel druk pakt op je rechterteugel, deze moet je meer ontspannen, op sommige foto's zie je ook dat je paard teveel rechts "ingebogen" is en dat je teveel druk hebt op de rechter(binnen)teugel.
succes!

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:29

Ik reageer niet vaak op deze topics, maar hier toch even;

Wat een super beestje heb je, en ik vind dat je hem netjes en
vriendelijk rijd. Geeft een heel fijn beeld, mogen velen een voorbeeld aan
nemen Haha!

Ik heb niet alle paginas gelezen, dus misschien is
het al gezegd, probeer recht vooruit te kijken.
Eigenwijs zitten mag best met zon combinatie!

Succes!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:02

Bedankt jarco, maar mijn beugels laat ik denk ik zo, op mijn les werd namelijk gezegt dat ik ze zelfs voor de dressuur al redelijk lang had. (had ze toen wel 1 gaatje langer.

Inderdaad, ik heb een strenge rechterhand, en ze hangt iets wat op deze hand. Ik probeer er aan te werken, maar dat is best lastig.

ammi, bedankt voor je reactie!
vooruit kijken is nog niet gezegt, maar inderdaad. Ik ga het proberen!

Bedankt voor jullie reacties!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:24

Ik vind het er heel netjes uitzien! Volgens mij heb je een fijne ruiterhand. Komt wel goed met jullie op wedstrijd.. Lachen

Ik las hierboven iets over het zadel, dat de boom wellicht te wijd was voor je pony. Dat idee heb ik ook als ik naar de foto's kijk, het zadel lijkt iets naar voren te kantelen. Als het zadel goed in balans ligt denk ik dat je je onderrug ook al wat rechter wordt.

Op welke hand is hij het fijnst te rijden?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:15

Ze loopt op de rechterhand het fijnst.

Bedankt voor je reactie. Ik zou wel eens naar het zadel kijken.

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:39

Wat een prachtpaardje zeg!
Zeker foto 4!
Nog veel succes..

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:52

Vindt het er heel leuk uitzien, maar hoe groot is Luna eigenlijk?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:27

Luna is 1.54

Bedankt voor jullie reacties

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:38

Jetje1985 schreef:
loveginger schreef:
Die oren is een teken van concentratie, als een pony gespannen is ziet het er wel heel anders uit

Inderdaad...

mee eens Lachen
dan zullen zijn oren eerder naar achter liggen, of plat in zijn nek.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:02

Ik vind het er zeer netjes uitzien vooral omdat je B rijdt..
Supermooi schoon paard inderdaad. Ik vind het er juist onwijs fijn uitzien die oortjes.
Er zijn wel een paar gespannen momentjes maar dat heb je altijd als je aan het trainen
bent want je bent toch aan het werken en aan het leren!
En die spoortjes ik weet precies wat je bedoelt ik rij verschillende sport en recreatiepaarden
en soms kan je wel een spoortje gebruiken! Je gaat er vriendelijk mee om vind ik!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:20

Danique07 schreef:
@ Superliesje..: Ik kan er wel heel hard tegen in gaan, maar daar leer ik niets van. Dan liever dingen horen die misschien niet zo leuk zijn of wat dan ook.. Als ik niet tegen kritiek of commentaar kan moet ik maar geen HAW topic op bokt plaatsen, ik wist van te voren dat je zulke dingen als vanmiddag toch niet ontloopt.

@annebe. Nu ik beter kijk zie ik dat mijn rug zo is ja, wat gek.. Nooit door gehad, dacht dat ik altijd wel redelijk recht zat, maar zie zeker op enkele foto's een kleine S.

over de sporen en de oren ga ik niet weer veder.
Ik weet zelf dat ik luna absoluut niet mishandel of wat dan ook met de sporen. Als je ook goed kijkt zie ook dat lang niet altijd mijn spoor tegen haar buik aan zit, maar mijn hak/binnenkant enkel etc. Over de oren heb ik ook al een discussie gehad. Ik ga er vanuit dat de oortjes bij luna naar achter meer concentratie op mij zijn dan dat ze boos is of wat dan ook. Toch bedankt Knipoog

Danique, het lijkt erop dat je je bekken wat gekanteld hebt. Daardoor krijg je een holle rug. Probeer meer op je kont te gaan zitten. Misschien zit je normaal wel netjes maar wilde je voor de foto extra rechtop zitten Knipoog Dan krijg je dus het effect dat je je bekken gaat kantelen.
Dus hou je buik in, en span je billen aan en denk Anky! Haha!

Als je er niet uit komt op je paard met bekken kantelen, ga dan een keer op een stoel zitten en gewoon netjes rechtop tegen de leuning. Zo kun je je houding goed aanvoelen.

Verder zie ik idd wat druk op de rechterteugel, probeer je paard rechter te rijden. ik heb het zelf ook hoor :p Alleen dan met links.

Succes!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:06

Bedankt voor jullie reacties!

Joolien, ik ga eerst proberen net hoe je het zegt meer op mijn kont te zitten, ik denk dat dit even wennen is en dat er echt iemand op moet gaan letten maar dat het dan wel gaat veranderen. En anders komt de stoel erbij haha!

Dank jullie wel

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:05

FriesWytske schreef:
Het gespannen zie ik doordat de pony eigenlijk constant de oren in de nek heeft. En strak is in de mond en hals. Op een aantal foto's zie de strepen van de sporen in de huid zien.

En dit vind ik écht een ontzettende onnozele reactie. De pony heeft de oren NIET in de nek, mijn pony doet dit ook en dit is toch écht oplettendheid, kom op zeg en krijg een beetje verstand Knipoog

Dit:
Afbeelding

ziet er toch wel heel anders uit dan bijv. dit:
Afbeelding

Of dit:
Afbeelding

ofniet dan? Sorry hoor, maar zulke reactie's kan ik echt niet uitstaan!!!!!

Stravero Lachen
PS; Ik vind je perfect netjes op je pony zitten en je pony hangt echt niet in je handen hoor!!! Knipoog

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 13:25

Ja inderdaad. Je hebt helemaal gelijk Stravero.
Als luna het tijdens het rijden echt niet leuk zou vinden, dan zou ze wel bokken ofzo.. Ik heb het gevoel dat ze alleen echt geconcentreerd op mij is. En dus niet dat ze de oren plat naar achter licht.. Dan zou ze vast niet mee werken met het rijden.

heel erg bedankt voor je reactie !!
Ik hoop dat de andere nu ook het verschil gaan zien.