laverite schreef:Wat netjes zeg!

Je lijkt me een zachte ruiterhand te hebben & je paardje begint netjes mee te werken met zijn achterbeen.
Er zitten enkele foto's tussen waarbij er wat meer spanning is, maar er zijn er genoeg die bewijzen dat je ook netjes ontspannen kan rijden.
doe zo voort meid!
Dankjewel, Inderdaad, er is wel eens wat spanning, geef ik eerlijk toe maar ontspanning is er ook, en dat word ook steeds meer dus daar ben ik blij mee
!
XClairetje schreef:Super mooi (en wit

) paardje!
Spoorgebruik vind ikzelf wel meevallen hoor. Op sommige foto's zit wat meer spanning, maar de andere foto's zijn mooi ontspannen. Probeer dus bij het strekken te ontspannen, maar niet te veel dat het neusje eruit gaat. Zadel zou je eventueel nog na kunnen laten kijken.
Ga zo door!
Edit: strekken met spanning weggehaald, zat naar de verkeerde foto te kijken

Dankje clairetje. Bij het strekken ziet het er wel gespannen uit, dat is het ook wel eens. Dat komt mede doordat ik haar er echt aan rijd dan.. Maar dan wel weer tegen houd, omdat ze anders gallopeerd. Dit is ook een werkpuntje, meet ontspanning met het strekken/verruimen. De ondergrond is all weather luft, ontzettend fijn en altijd te rijden (bevriest niet, geen water trappelen etcc)
HannahFrouk schreef:Wat een prachtig paardje, en ik vind je ontzettend netjes zitten. Ik vind het een mooi totaalplaatje geven, en de strekfoto vind ik echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb (dat meen ik serieus). Ik vind het erg mooi in balans, je hangt duidelijk niet aan de teugel en je zit goed recht (dat zie je al niet vaak dus dat vind ik knap).
Toch heb ik wel een opmerking, zie het vooral als opbouwend.
Als ik naar de 1ste en 3e foto kijk, krijg ik sterk het idee dat je zadel wat voorover duikelt. als ik dan naar je kont (sorry) kijk, zie ik dat je dit compenseert door je bekken wat naar achteren te draaien, zodat jijzelf toch weer recht komt te zitten. Ik denk dat je lekkerder en meer in balans zou zitten als je zadel aan de voorkant iets hoger zou liggen, zodat je je bekken ook rechter kunt houden.
Dankje dankje dankje vooor alle complimentjes!!
Van dat bekken kantelen.. Ik zou het eens proberen, zadel meer hoger. Als ik er naar kijk zie ik nu ook wel mn bekken dat ik ze kantel. Dit is iets heel onbewust. Ik ga het proberen, Dankje!
roxiie schreef:Deze reactie slaat nét zo min ergens op.
De bokkers zeggen slechts wat ze DENKEN te zien, veelal goed onderbouwt.
Is het een foute constatering dan kan de TS, ook ondebouwt dit toelichten.
Ik vind het er ook niet op alle foto's even ontspannen uitzien ( bitje dat aan de zijkant de mond uit wordt getrokken.)
Het kan dan wel een moment opname van de foto zijn, maar DIT is wat IK zie, en de TS op wijs.
Wat betreft je sporen, ik denk dat het mooier is als je je tenen wat meer naar binnen gaat draaien. Dan heb je toch de sporen om je peerd bij de les te houden maar zit je er niet constant mee te "prikken"
Verder heb je echt een prachtig (WIT

) paard. En dat kleurtje en hoofdstel staan erg leuk!
Succes!!
Met de spoortjes, idd, ik probeer haar er bij te houden, en corrigeren. Maar niet straffen etc.
Ook klopt het wel wat je zegt van dat bitje aan 1 kant uit de mond. Mijn rechter hand heeft helaas op luna een eigen willetje gekregen, doordat luna sterk is op rechts, en hangt. Ik trek terug, en daardoor krijg je dit. Ik ben er echt op aan het letten.. Maar iets aanleren is stukken makkelijker als afleren/veranderen.. Bedankt voor je reactie!!
runnerfan schreef:Er zijn niet zo heel veel mensen die hun paardje zo mooi in de aanleuning hebben. Wat ik op de foto's zie is een heel constant beeld. Ik zou hem alleen nog iets geslotener rijden; meer van achter erbij. Dan gaat ze waarschijnlijk nog mooier strekken dan dat ze nu doet. Veel schakelen en overgangen rijden, bijvoorbeeld een paar (2 of 3 maar) passen middendraf en dan weer terug.
Passend zadel kun je evt. controleren door te kijken of er twee vingers tussen de schoft en de boom van het zadel passen als je erop zit. Anders even zadelmaker erbij..
En dat prutsmuts over die sporen; je hebt een mooie beenligging en ik denk niet dat je hem teveel prikt. De echte scherpte komt wel als hier in je training aandacht aan blijft besteden. Niet vergeten: je rijd nog maar B
Heel veel succes verder. Je gaat er wel komen!
Dankjewel! We zijn ook heel druk bezig met de aanleunig en wat rond te rijden. Echt een werkpuntje van ons waar we altijd mee bezig zijn. Daarom ook het geslotener. Ik denk dat dit komt, als het nagevelijk etc er in zit, zonder dat ik hier dus heel erg mee bezig moet zijn.. Of zie ik dit verkeerd.Ik ben namelijk bang dat als ik van alles nu al te veel vraag en wil, het allemaal niet meer lukt..
Heel erg bedankt voor je reactie, en de rest wat je hebt verteld. Ik ga het proberen! Dankje.
Voor alle die ik vergeten ben, of waar ik niet echt iets op hoefde te anwtoorde. Heel erg bedankt voor jullie reacties!