Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
: Een fietser die van voren komt, links de autoweg, recht voor me een drukke straat... IK MOET DAARVOOR STOPPEN. Volte gaat nu niet op de stenen. We gaan samen onderuit of erger...
midgie schreef:@ daffie1986
Je voelt je wel erg aangesproken?? heb ik je aan het denken gezet, valt soms niet mee on dingen toe te geven,
Hoe bepaal jij wat het gemeenste bit is?
Het is ten alle tijden de hand en kracht waar hij mee bedient word toch??
De ts vraagt advies en ik geef mijn mening en advies, zoals er zovelen doen, ik vind het niet eerlijk om een scherper bit in te doen als je zelf geen controle hebt op dat moment, ga dan eerst wat aan je eigen werken en probeer het dan nog eens.
mysa schreef:Zelfde overweging had ik. Daar waar je de ruimte hebt is 't minder hard nodig. En ook: als je zo vreselijk hard gaat als wij zaterdag deden, struikelt 't paard dan niet over z'n eigen benen, 't is geen geleidelijke stop, zoals ik 't begrijp. En een paard in paniek, die stopt toch nergens meer op?
[/quote]mysa schreef:Ja, zal dat andere topic eens bekijken, maar m.i. is op hol gaan meer instinct dan reflex, alleen als 't van schrik gebeurt zal het in eerste instantie even reflex zijn, maar vervolgens door blijven rennen is instinct, lijkt me.
Utixo schreef:Tessaar, houd er rekening mee dat niet ieder paard fijn reageert op een dubbelgebroken bitje he. Het is wel zachter dan een enkelgebroken bitje, maar sommige paarden vinden een bit dat de lagen vrijhoud veel lekkerder. Wat je het beste kunt doen is verschillende bitjes uitproberen, en dan een kwalitatief goed bit kopen. Ik vind zelf aurigaanbitjes erg fijn. Een mooi gewicht, dus ligt lekker stil in de mond. Bij verschillende zaken mag je ze uitproberen.