Bakspoken? Doorrijden of laten kijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Villa

Re: Bakspoken? Doorrijden of laten kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:22

Mijn paard ziet echt vanalles, van spoken tot kabouters.
Aan het begin liet ik haar wel eens kijken maar daar werd het aleen erger van. Het beste bij haar is tog echt gewoon doorrijden. 9van de 10x is het toch aanstellerij, en ik denk soms wel dat er iets mis is tussen de oren van mijn paard Knipoog
Laatst bijgewerkt door Villa op 05-11-08 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:25

Ik probeer altijd door te rijden en te negeren, als je je paard laat kijken heb je kans dat je er helemaal niet meer langs komt en hij nog meer spoken gaat zien. Haha!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:29

Mn paard verzint geen bakkabouters (ja natuurlijk schrikt hij wel eens van "niets") maar hij kan zich wel aanstellen bij bv een bakbordje/plantje die net wat enger is dan de ander, ik rijd gewoon door en als ie het daarna nog eens doet krijg hij een tik, en dan is t afgelopen. (en lekker bezig houden in de tussentijd)
Zolang ik kalm blijf en niet 'bang' wordt, is hij ook (bijna) nergens bang voor nl Lachen

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:14

ik rij gewoon door.
stelling naar binnen vragen en rijden maar.

als ik echt weet dat hij zich ontzettend aanstelt (3 keer erlangs lopen en 4de keer stoppen) dat krijgt hij een tik met de zweep.
sollen dat hij maar in de wei, maar niet met mij erop.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:07

Arabesk schreef:
Een paard denkt niet op die manier 'laat ik eens schrikken want dan hoef ik niet te werken'.

dan heb ik er nog eentje die je vast wel eens van dichtbij wil bekijken *LOL*

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:25

Arabesk schreef:
Als mijn paard zó schrikkerig is dat ie dingen ziet in de bak die er niet zijn, ga ik me ernstig zorgen maken. Dat is nl niet normaal. Paarden die schrikken van een papiertje in de rijbaan zijn tussen hun oren niet gezond.

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb een super lieve en gave gribaldi merrie staan, Die word soms ontzettend heet en als ze een oefening moeilijk vind en je geeft enkel een klein verkeerd hulpje, dan gaat ze aan de bok. En nee dat is niet omdat ze je er af wil hebben maar puur onwennigheid.

Ik ben zelf zon persoon die me er niks van aan trekt en er gewoon mee doorrijd, medisch is ze in orde. 300%.
En ook ja die merrie ziet wel eens bakspoken. En je vergeet, dat een paard ook een verleden kan hebben. En dat hoeft totaal niet te betekenen dat het paard niet goed tussen de oren is. Want bijna elk paard is goed tussen de oren. Als ruiter zijnde hoor jij op je paard in te spelen. Ik rij persoonlijk met alle paarden altijd door, maar als er echt iets engs is, wat kan er verkeerd zijn om je paard even te laten kijken? Daar is niks verkeerds aan.. En ja heb ook een paard gehad, die het inderdaad beangstigend vond als er een papiertje op waaide.

nou kan gebeuren toch? Gewoon doorrijden en niks van aan trekken.