Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sporter schreef:Zo kan het ook ja. Een andere optie is er een bondje onder te leggen.
sporter schreef:Adil18 schreef:
Dat hoeft niet, als je maar vanaf het begin af aan zorgt voor een goed passend zadel. Wij hebben gelukkig de mogelijkheid uit meerdere zadels te kiezen. Wanneer je dit niet hebt zou ik op jonge leeftijd een zadel aan laten passen en die verkopen als er een nieuw zadel moet komen. Dat doen heel veel mensen bij ons.
En goed onderhouden zadel van een jaar oud heb je snel verkocht, en voor jouw paardje kun je dan iets anders halen
Het is maar een optie
Zo kan het ook ja. Een andere optie is er een bondje onder te leggen.
Adil18 schreef:sporter schreef:Dit is ook weer onzin. Je gaat ervan uit dat je dus steeds een grover hulp middel nodig hebt hoe verder je komt?
Vraag ik me toch af hoe je rijdt.
Kijk in mijn profiel zou ik zeggen....Alles paarden die ik NU rij, rij ik zonder sporen...Nu heb ik lange stelten...maar ik heb voor de rest maar 1 paar sporen: afgeslepen, kleine knopjes. Ik rijd dus ofwel met die, of zonder, en dat laatste komt het meeste voor...
Ik zou in ieder geval niet heel snel sporen eronder knopen bij zo'n jong dier...
powerzoe schreef:En waarom maakt iedereen er een punt van dat er en martingaal aan hang?
Adil18 schreef:powerzoe schreef:En waarom maakt iedereen er een punt van dat er en martingaal aan hang?
Ik zou persoonlijk liever naar de oorzaak zoeken van het loperige gedrag van het dier een daaraan gaan werken...Als een jong dier dat doet, zal hij het hoogstwaarschijnlijk uit bangigheid/paniekerigheid doen in bepaalde situaties....Een martingaal kan de paniek alleen maar vergroten. Bovendien denk ik dat er iets qua vaardigheiden mist als je meteen naar een martingaal moet grijpen om je paard onder controle te houden...
sporter schreef:Ja dus?
Jij beoordeelt het nivo van iemands rij kunsten aan het feit of zij wel of niet met sporen rijd. Dat zegt toch helemaal niks.
Leuke foto's trouwens in je profiel
anneliesdj schreef:Precies, dat er een martingaal aan hangt is op zich niet fout, geeft alleen wel het idee dat er niet gewerkt wordt aan de oorzaak van het probleem.
powerzoe schreef:En waarom maakt iedereen er een punt van dat er en martingaal aan hang?
).anneliesdj schreef:@ TS; als je pony niet goed aan het been is los je dat niet op met een spoortje. In het begin zal het helpen maar op den duur zal hij net zo weinig op het spoortje reageren als hij voorheen op je been deed.
Beter kun je er een lange dressuurzweep bij pakken en heel consequent zijn, 1x aansporen, geen reactie dan iets duidelijker aansporen en meteen een tikje achter je been. Als je dit consequent volhoud zal hij binnen enkele dagen veel vlotter aan je been zijn en op die manier heb je geen spoor nodig.
CleovG schreef:Ik vind het prima dat je het op je eigen manier doet! Ik snap ook heel goed dat je er een extra redmiddel bij hangt voor het geval dat ie ervandoor gaat. Zelf zou ik liever voor een slof kiezen, omdat je die meer in je eigen handen hebt. Veel succes verder
anneliesdj schreef:CleovG schreef:Ik vind het prima dat je het op je eigen manier doet! Ik snap ook heel goed dat je er een extra redmiddel bij hangt voor het geval dat ie ervandoor gaat. Zelf zou ik liever voor een slof kiezen, omdat je die meer in je eigen handen hebt. Veel succes verder
Kom op zeg, wel ff serieus blijven.
CleovG schreef:Ik vind het prima dat je het op je eigen manier doet! Ik snap ook heel goed dat je er een extra redmiddel bij hangt voor het geval dat ie ervandoor gaat. Zelf zou ik liever voor een slof kiezen, omdat je die meer in je eigen handen hebt. Veel succes verder
Armani88 schreef:maar je rijd met je been niet met je sporen, de sporen zijn een hulp middel wanneer nodig is net als een zweep maar een jong dier hoort op been te reageren dus doe ik het op deze manier
Armani88 schreef:maar je rijd met je been niet met je sporen, de sporen zijn een hulp middel wanneer nodig is net als een zweep maar een jong dier hoort op been te reageren dus doe ik het op deze manier

anneliesdj schreef:Armani88 schreef:maar je rijd met je been niet met je sporen, de sporen zijn een hulp middel wanneer nodig is net als een zweep maar een jong dier hoort op been te reageren dus doe ik het op deze manier
Dus gebruik je een zweep zoals ik zei in mijn eerdere post. Een spoor is niet om hem actiever aan je been te maken maar om verfijndere hulpen te kunnen geven, is iets heel anders.
Ninx schreef:CleovG schreef:Ik vind het prima dat je het op je eigen manier doet! Ik snap ook heel goed dat je er een extra redmiddel bij hangt voor het geval dat ie ervandoor gaat. Zelf zou ik liever voor een slof kiezen, omdat je die meer in je eigen handen hebt. Veel succes verder
Ja, zou ik ook doen... maar kijk dan wel eventjes naar een goed scherp bit... succes verzekerd!![]()
![]()
Zucht.... was dit een grapje?
Ninx schreef:CleovG schreef:Ik vind het prima dat je het op je eigen manier doet! Ik snap ook heel goed dat je er een extra redmiddel bij hangt voor het geval dat ie ervandoor gaat. Zelf zou ik liever voor een slof kiezen, omdat je die meer in je eigen handen hebt. Veel succes verder
Ja, zou ik ook doen... maar kijk dan wel eventjes naar een goed scherp bit... succes verzekerd!![]()
![]()
Zucht.... was dit een grapje?