zonique rijden, gaat echt goed! 4 jarige e- pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: zonique rijden, gaat echt goed! 4 jarige e- pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:41

angelalala schreef:
ziet der niet uit

Nou, is dat nou nodig? TS doet haar best, is bereid om tips in dit topic aan te nemen en te leren. Béétje vriendelijker kan ook wel hè, al doe je maar alsof je beleefd bent.

Op zich zie ik geen volslagen dramatische dingen hoor. Je hebt blijkbaar best een braaf dier te rijden. De balkjes, die gebruik je inmiddels al niet meer Lachen, volgende keer kunt je beter houten palen neerleggen (het hoeven niet persè echte springbalken te zijn, met kleur en al Haha!).

Ik ben bang dat je zit nog niet onafhankelijk genoeg is om zo'n jong dier te kunnen helpen bij het vinden van de juiste balans. Probeer daar (op andere paarden) mee te oefenen. Een niet al te lange periode intensief oefenen scheelt al gauw erg veel Ja.

Gewoon mooi lessen blijven volgen met haar, het komt echt wel goed Lachen

Veel succes en doe je nog eens een update?

Marusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:37

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het schandalig vind hoe sommigen zich hier uitlaten over andermans paard/rijkunsten. Opmerkingen als het ziet er niet uit, daar heeft niemand wat aan dus houdt dat gewoon voor je. Ik vind het beeld op de foto's niet heel fijn over komen. De ruiter lijkt inderdaad iets te onervaren voor zo'n jong dier, maar overdrijven is ook een vak.

TS: Doe een stijgbeugelriem om haar nek, dan kun je je in ieder geval vast houden als ze er vandoor schiet. Dit doe ik zelf ook altijd bij mijn jonge paard. Het geeft je toch net iets meer zekerheid en je hoeft zo niet in zijn mond te trekken bij een noodstop. Knipoog Mijn paard stopt zelfs al bij lichte druk op deze band! Probeer verder netjes rechtop te zitten en je handen zo stil mogelijk te houden. Zo kun je het paard niet hinderen. Blijf daarbij naar voren denken en probeer met je benen het paard naar beneden te rijden en niet met je handen. Gewoon veel oefenen en iemand zoeken die je goed kan helpen (niet de eigenaar).

Ik vind het namelijk jammer van de eigenaar dat hij zo'n onervaren meisje laat rijden op zo'n jong paard en dan ook nog eens met zo'n bit, om nog maar te zwijgen over die buizen. Dit getuigt niet echt van veel verstand van paarden. Ik vind dat je het zo'n jong meisje niet aan kan rekenen, die is immers niet wijzer, maar die eigenaar had toch beter moeten weten. Succes in de toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:45

Dat van die buizen weet ze nu zelf wel en ze heeft ergens gepost dat ze een nieuw bitje heeft gekocht.

Succes meiske, en eh, laat je niet kisten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:39

Slotje voor overleg.