KiWiKo schreef:ach tja, de (ik schat zo een 2000 paarden in de afgelopen 25 jaar) dieren die ik zadelmak gemaakt heb, hebben nooit gewonden af gevoerd zien worden......... misschien heb ik het ergens best leuk gedaan
Wie zegt van niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:ach tja, de (ik schat zo een 2000 paarden in de afgelopen 25 jaar) dieren die ik zadelmak gemaakt heb, hebben nooit gewonden af gevoerd zien worden......... misschien heb ik het ergens best leuk gedaan
en dan afbouwend
wanneer kon Roos_s schreef:met zadelmak maken zou ik er iedere keer begeleiding bij doen. Het hoeft maar een keer mis te gaan of vertrouwen ruiter is weg, of paard heeft gewonnen en doet het een aantal keer weer... als je samen wat verder bent kun je best een keer zonder begeleiding, maar eerste keren best belangrijk dat het goed gebeurd....
Daarnaast vind ik als ze zadelmak zijn dat je ze niet tevaak per week moet rijden. zelf rijd ik dan ongeveer maximaal 3 keer per week en niet langer dan 20 a 30 minuten, als ze het goed doen dan ook klaar....