Rijden als het donker is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: Rijden als het donker is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:07

Wat zijn er eigenlijk voor alternatieven te bedenken als je geen verlichting kunt/mag aanbrengen?
zijn er bv lampjes die alleen aangeven waar de bakrand is en een flauw schijnsel geven in de bak?
Zodat je bv nog wel kunt longeren?
Want naar de bak toelopen wil wel, dat is een klein stukje over het fietspad, met enkele lantaarpalen dus met een hesje en lichtgevende bandjes is dat prima te doen, maar in de bak is het echt te donker.
Brand los met je ideeen!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:55

Liever niet, omdat ik wat nachtblind ben en géén snars in 't donker zie!! Nagelbijten / Gniffelen

Maar gelukkig heb ik wel een binnenbak tot m'n beschikking. Lachen

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:07

ik rijd ook gewoon buiten, anders zal ik ook bijna alleen maar in de weekenden kunnen rijden.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:13

Je kan prima rijden in het donker, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar overdag. Maar als het moet dan ga ik ook gewoon 's avonds rijden. We hebben alleen een buitenbak met verlichting. Maar sowieso vind ik overdag lekkerder rijden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:31

Ik heb ook al een paar keer in het donker (moeten) rijden dit jaar.
De bak is wel verlicht, maar niet geweldig.
Ik zelf zie eigenlijk geen probleem in het rijden in het donker. Ik zal er deze winter ook echt aan moeten geloven, ben vaak pas redelijk laat uit school en zal dan dus in de schemer beginnen, en tegen de tijd dat ik bijna klaar ben met rijden zal het wel echt al donker zijn. Maar nee, ik zie hier geen probleem in. Lachen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:51

Als je bakverlichting heb dan kun je gewoon rijden lijkt mij.
ik vind het niet erg, en ja ook ik heb afentoe ook geen zin na het werk of school om dan nog naar het paard te gaan maar als ik er eenmaal ben dan is het weer heerlijk ook in het donker met de nep zon Lachen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:54

zit me net te bedenken maandag avond was er een vleermuisje die elke keer naar het licht van de baklamp vloog omdat er allemaal insecten op het licht afkwamen dus voor de vleermuis was het een makkelijk maaltje zo.
overdag zie je dat soort dingen niet, hehe Lachen

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:44

Je zou van die led lampjes op de lekkers kunnen plaatsen dan heb je een beetje een oriëntatie gevoel

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:14

verlicht je alsjeblieft tot je een kerstboom bent, je zit zo op ander verkeer!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:52

ik rij in het donker in storm in regen in modder maakt me allemaal niets uit. Heerlijk.
En de paarden zijn tenminste niet zo'n schijtertjes die niet door een plasje of donker plekje willen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:59

Het liefst rij ik natuurlijk overdag met een zonnetje erbij, maar helaas lukt dit niet altijd. Dus ik rij ook gewoon in het donker, wel met verlichting natuurlijk.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:36

Goodgirls schreef:
Hey,

Nu de dagen stilaan korter worden en het dus vlug donker wordt... Nors opkijken, vroeg ik me af of jullie dan 's avonds nog rijden? Na school of na het werk.
Onze piste is wel verlicht maar de zin ontbreekt om zo te rijden, dan rijd ik liever in het weekend als het zonnetje schijnt.

Hahaha, nou wees dan maar blij, bij ons doet 1 baklicht het dus nog maar, en rijd je dus echt IN het donker.
Veel paarden vinden het spannend, gelukkig vind mijn ventje er weinig aan het lijkt soms wel of hij er braver onder is dan in het licht haha.
soms probeer ik ook gewoon op de volte waar het licht het nog wel doet, nmaarja als je met zn 4e op die volte gaan rijden, dat gaat ook weer niet goed komen Haha!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:39

Ik wil wel heel graag in het donker rijden maar probleem is mijn pony zet geen stap vooruit.. geen flauw idee wat het is maar net of ze zich dan vreselijk onzeker voelt.
Als ik ernaast ga lopen loopt ze wel mee.

dus ik rij niet in donker, voor nu als 's avonds donker is gaan we naar de rijvereniging met grote binnenbakken:)

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:45

ja, ik rij ook gewoon in het donker

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:04

Ik moet erg vaak door het donker rijden, omdat ik best een tijdje naar de club moet rijden s'avonds.
Ik moet ook een stukje door het bos, dat is soms weleens griezelig maar meestal heb ik er geen moeite mee. Ben altijd goed verlicht Lachen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:36

Ik heb er nooit serieus over nagedacht om in het donker in de buitenbak (zonder verlichting) te gaan rijden. Misschien ook wel een oplossing nu het zo vroeg donker is Lachen het is nu altijd passen en meten met mijn werk en helemaal omdat het een uur fietsen is Boos!

Heb er zelf voor gekozen om mijn luxe manege met verlichte binnen- en buitenbak en verlichte springtuin te verlaten, dus zal er maar mee moeten leven Tong uitsteken

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:59

Ik rij gewoon als het donker is. We hebben toch verlichting in de bak Vork

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:01

het verschilt wanneer ik rijd ik ga altijd naar de manege toe dus heb altijd wel verlichting;)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:13

De buitenbak is prima verlicht. En anders is er nog de binnenbak.
Ik reed de afgelopen winter eens buiten in het donker, windstil, lekker koud en dan is het heeerlijk zo in de open lucht.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:24

Ik rij ook in een verlichtte buitenbak! Geen verlichting, en slecht zicht is gevaarlijk! Je moet wel zien waar je paard zijn voeten neer gaat zetten want als ie in een kuil stapt (ja dat kan ook gebeuren in de bak!) ben je verder van huis!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:29

ik werk overdag dus moet wel savonds rijden en aangezien wij alleen een buitenbak hebben moet ik ook in de regen rijden.

we hebben goede verlichting dus daar is niks mis mee en bij me paard doe ik gewoon als het regen een uitrijdeken op waterdicht

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:32

ik rijd ook in het donker wij hebben goede verlichting in de bak die de helebak en een stukje van de grote weide verlicht
en mijn paarden vinden het ook niet raar ofzo echt handig

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:34

Voor wie geen bakverlichting heeft: Je kunt van die bouwschijnwerpers kopen die breedstralend zijn en die neerzetten langs de bak, die heb je ook in batterij-uitvoering zodat je niet perse stroom bij de bak hoeft te hebben. Met 2 tot 4 stuks krijg je een aardige bak min of meer redelijk verlicht. Let dan wel op dat de lichtbundel niet direct in de bak schijnt vanaf de grond (verblind zowel jou als je paard), maar is een vrij redelijk betaalbare noodoplossing voor als je geen vergunning krijgt voor permanente lichtmasten. Als je ze op een statief of staander dat hoger is als je paard plaatst heb je helemaal goede verlichting. Voordeel ten opzichte van verlichting aan het tuig is dat het de lichtbundel niet meebeweegt met je paard en je paard dus minder snel zal schrikken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:34

Ik rijd ook rustig in het donker, geen problemen mee.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:37

Als de bak verlicht is maakt het mij niet zoveel uit, maar heb toch wel liever gewoon daglicht. Lachen