Opstappen met krukje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dinena_

Re: Opstappen met krukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:55

ik stap eigenlijk ook nooit met een krukje op.

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:57

VeerenAshley schreef:
Ikima schreef:
[
Dan begrijp jij de bedoeling van het krukje niet, het is om de rug van je paard te ontlasten en niet omdat je er anders niet opkomt. Stoom uit je oren

En blijkens eerdere reacties is dit niet de enige die de bedoeling van het krukje niet snapt. Gek toch, dat er nog steeds zo lacherig over gedaan wordt, alsof het bijna iets is om je voor te schamen, opstappen met krukje.

En zo is het maar net.... Ook al ben ik niet zo lenig ik stap op met krukje omdat ik mijn pony wil ontlasten. Als het echt moet dan kan ook ik zonder kruk wel opstijgen maar ik wil dat zelf niet Boos! ....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:35

Het liefst met krukje omdat ik daarmee de rug van mijn paard minder belast Knipoog

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:36

Ik stap nooit op met een krukje eigenlijk. Nooit gedaan ook.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:38

Ik kreeg van de week nog te horen..
'' zie daar! ze kan niet eens zonder krukje op der paard komen''

Nu is mijn paard 1.73.. en kan ik wel vloeiend opstijgen, ben best soepel..
maar gedacht aan mn zadel en paard EN mezelf, doe ik dat niet Lachen

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:51

Ik pak af en toe he krukje wel hoor..
Beetje uit luiigheid denk ik, het stapt wel makkelijk op Haha!

floppie44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:52

ik pak vooral geen krukje!
mijn pony is daar heel erg bang voor, zelf noem ik het krukjes angst! (haha)
Maar ik gebruik verder nooit een krukje ik kom er makkelijk op en vind het een beetje onodig

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:59

floppie44 schreef:
ik pak vooral geen krukje!
mijn pony is daar heel erg bang voor, zelf noem ik het krukjes angst! (haha)
Maar ik gebruik verder nooit een krukje ik kom er makkelijk op en vind het een beetje onodig

Het gaat er ook niet om of je er wel of niet makkelijk op komt Knipoog

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:09

Ik gebruik ook altijd een krukje. Ik heb vrij korte benen en mijn stijgbeugels hangen daarom ook vrij hoog. Ik kom er met mijn voet eigenlijk niet eens bij. En ik vind het natuurlijk ook beter voor zijn rug. Ik weet niet hoe ik het doe als ik geen krukje bij de hand heb. Ik zou den denk ik mijn stijgbeugelriemen een stuk langer maken. Maar ja die zijn dan weer moeilijk te verstellen als je erop zit want ze zitten onder het zweetblad. Best vervelend eigenlijk. Ik heb ook het idee dat mensen wel eens denken van o daar komt zij weer aan met d'r krukje. Knipoog

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:40

Ik heb ook altijd een kurkje gebruikt.. ik ben klein en heb korte benen en ik moet heel moeilijk doen wil ik zonder hulpmiddel opstappen plus dat het beter is voor de rug van het beestje zoals hierboven al herhaaldelijk is gezegd'

en vind sowieso niet dat anderen je moetne uitlachen vanwege een kurkje, het is tenslotte je eigen keuze en niet slecht voor het paard maar vaak beter....

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:31

Ik krijg als er iemand bij is meestal een beentje als ik alleen ben stijg ik meestal zonder op maar soms (als er geen mensen op de stoelen zitten en ik binnen rijd) gebruik ik een stoel. Ik kan gemakkelijk op mijn pony komen -->1.44 en ik ong. 1.55 Maar vind de rug van mijn pony belangrijker dan wat mensen van mij denken!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:32

sindskort altijd! (kwam erachter dat mijn paard (en zadel) er scheef van werden!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:38

In principe gebruik ik bijna nooit een krukje, kom er 9 van de 10 keer makkelijk en zonder al te veel gedoe/belasting op. Alleen bij paarden die snel geaggiteerd raken als het te lang duurt of het gehijs niet kunnen waarderen pakken we het krukje erbij

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:05

faz schreef:
In principe gebruik ik bijna nooit een krukje, kom er 9 van de 10 keer makkelijk en zonder al te veel gedoe/belasting op. Alleen bij paarden die snel geaggiteerd raken als het te lang duurt of het gehijs niet kunnen waarderen pakken we het krukje erbij

Dan stap je dus altijd met krukje op, want geen enkel paard waardeert het gehijs, alleen accepteren de meeste paarden de minder prettige acties van hun ruiters. Ze zijn over het algemeen veel te tolerant!

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:20

Hangt af van hoe groot het paard is of ik met een krukje opstijg.
Rijd zelf op een manege, en een paar paarden daar zijn best groot. Om het paard niet te pesten, en het voor mezelf niet te moeilijk te maken pak ik den een krukje

SuusJj_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:09

Ik stap ook bijna altijd met een krukje op.
dit omdat ik altijd met een spijkerbroek rij,
en er anders uitscheur:D.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:48

ik heb ook altijd een krukje gebruikt, maar met mn nieuwe tinkertje eerst niet. Die is ook maar 1.45....
Toch ben ik het nu wel gaan doen, ik merk dat hij het toch vervelend vind als ik met mn hele gewicht opzij aan het zadel hang. het zakt dan ook altijd een beetje scheef. dus maar weer het krukje van stal gehaald.
Vinden jullie dat ookoverdreven, bij zo'n kleintje?

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:53

Ik stap tegenwoordig met krukje op. Nooit eerder gedaan maar nu ik een eigen paard heb wel.

Ik doe het omdat ik er anders erg moeilijk omkom. Mijn paard is groot en ik niet. Hij is nog jong en staat nog niet goed stil met en na het opstappen. Dus beugels langer maken om vervolgens weer korter te maken werkt (nog) niet. Maar als mijn beugels op de goede maat hangen kom ik er gewoon niet op. Ik stap dus tegenwoordig met krukje op en dat gaat prima Lachen en dat het zijn rug ontlast is natuurlijk een mooie bijkomstigheid Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:20

beantsje schreef:
ik heb ook altijd een krukje gebruikt, maar met mn nieuwe tinkertje eerst niet. Die is ook maar 1.45....
Toch ben ik het nu wel gaan doen, ik merk dat hij het toch vervelend vind als ik met mn hele gewicht opzij aan het zadel hang. het zakt dan ook altijd een beetje scheef. dus maar weer het krukje van stal gehaald.
Vinden jullie dat ookoverdreven, bij zo'n kleintje?

Met krukje opstappen is nooit overdreven, je zegt zelf dat het zadel gaat schuiven dus is het zeker nodig, dus ook bij een klein paardje.

fifi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:25

ik denk dat het goed is voor de paardenrug, ik doe het zelf ook vaak.

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:02

Ik..

1. mn merrie is drachtig
2. het is beter voor de rug
3. het makkelijker
4. ze loop zonder krukje weg Clown

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:09

Ik stap ook liever op met een stoel, maar niet alle paarden zijn charmant van een stoel. Verdrietig

Maar waar laten jullie een kruk/stoel als jullie opgestapt zijn? Er zijn niet altijd mensen in de bak aanwezig die ff kruk weg kan halen. Ik gebruik dat alleen bij grote paarden die wel gewend zijn aan een stoel en als iemand hem weg kan halen.

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:14

@ goldenflower
stap anders net buiten de bak op..heb je geen last van het krukje en anders stap ik op tussen X en G..daar net naast..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:37

Ik stap tegenwoordig ook op met een krukje.
Ik krijg mijn voet niet in de beugel vanaf de grond, plus dat het ook wel fijn is voor de paardenrug Lachen

westerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:15

Ik stap altijd op met een krukje. Ook als ik op wedstrijd ben gaat het krukje gewoon mee. Zeker om de paardenrug te ontlasten en ook om een hoop spanning bij ijn paard weg te nemen. Hij is op wedstrijd namelijk erg gespannen tijdens het opstappen. Nu heb ik hem thuis geleerd om naast het krukje te komen staan en dan krijgt hij een snoepje. Op wedstrijd doe ik precies hetzelfde en de spanning is helemaal verdwenen. Ook omdat ik niet meer zolang aan de zijkant hang om erop tekomen.