Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:49

Ja, en dat voor een mod.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:49

.....en op naar de 29

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:50

.....oh 30 *LOL*

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:53

Katja schreef:
Na een ochtendje weg en een middagje zonder internet ga ik maar dapper proberen om wat antwoorden te geven. Begin op pagina 7 en zal in de loop van de avond proberen verder te komen.
Mocht ik je overslaan en je wilt wat weten stuur even een pb of zet je vraag nog een keer neer zodat ik daarop kan antwoorden.

Wanted2003 schreef:
Je zegt dan wel dat je niet altijd trekt, want de teugel hangt zelfs op een aantal foto's. Dat is toch helemaal niet de bedoeling van paardrijden? De teugels horen nooit in een boog te hangen, misschien met uitdraven ja, maar daar ben jij hier duidelijk niet mee bezig. Wanneer je pony nageeft en je, je hand wilt ontspannen gooi je de teugels toch niet meteen in een boog? Dan houd je lichtjes contact. Daarbij vind ik het niet zo gek dat je pony tegen het been in komt, want wanneer je met deze strakke/sterke handhouding been gaat geven kan de pony niet anders dan flippen/steigeren/bokken/in verzet komen. Waar moet die anders heen? De pony ontploft als je m zo met "druk" rijd. En dan lees ik ook nog dat de pony uit de bocht vliegt, dat betekent dus dat die nog niet fatsoenlijk op eigen benen kan galloperen? Dus moet jij hem maar met zon harde hand ondersteunen? Dan loopt die dus NOOIT op eigen benen maar op jouw handen. Als doel wil jij een ronde lijn creeëren en dus ben ik het wel een beetje eens met de wannabe anky opmerkingen, want jij wil dat dus creeëren, alleen weet Anky hoe ze het gewenste effect krijgt, en jij dus niet, de basis is altijd VAN ACHTER NAAR VOREN RIJDEN, en wat jij doet is dus precies het tegenovergestelde, arme pony.
Ik werk graag zo dat ik mijn teugel in een boogje kan laten hangen zonder dat een paard daar gelijk achteraan komt zetten. De duitsers noemen dat zo mooi ‘uberstreichen’ maar in het nederlands is er volgens mij geen woord voor. Op die manier controleer je of het paard echt los is van je hand wat overigens niet hetzelfde is als geen verbinding van achter naar voor hebben. Sterker nog als je geen verbinding hebt dan zal het ook niet lukken om daarna weer fijn contact te krijgen.
De pony vliegt in galop idd nog wel eens uit de bocht. Niet omdat hij niet in staat is om op eigen benen te galopperen maar omdat hij duidelijk niet gewend is om precies de lijn te volgen die ik wil rijden. Imo twee heel verschillende problemen.
Als hij licht genoeg in mijn hand is dat ik zonder problemen kan openen dan hangt hij ook niet in mijn hand. Op sommige foto's doet hij dat wel maar daar zijn we dus druk mee aan het werk.
Ik rijd deze pony net als al mijn paarden altijd van achter naar voren dus daar heb ik verder niets aan toe te voegen.

Joscaa schreef:
Trouwens, als hij niet wilt nageven; recht hem richt.

Rechtrichten is iets waar ik erg druk mee bezig ben en wat ook al heel veel beter gaat maar het kan natuurlijk niet in 1 dag allemaal goed zijn.

Kan me niet voorstellen dat je met die methode resultaten boekt, maar dat zul jij beter weten dan ik

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:54

Schimpie: nou nee hoor maar je paard kan gewoon niet elke dag de sterren van de hemel lopen.
ik heb een engels volbloed merrie gehad en die ook op het begin zo gereden (vechten en door een ander zo laten rijden) nou kan je zeggen dat is het domste wat je kan doen.
een paard gaat pas goed lopen op ontspanning en juiste aanspanning.
niet met trekken/vechten maar wel met af en toe een pak rammel als ze je uit proberen (maar dat doen ze een paar keer en dan niet meer hoor!

die van mij is nu 3 (owk is bang voor veel dingen) maar die ga ik toch ook niet slaan omdat hij wegschiet of een keer naar binnen schiet!!!!
je kan het het beste oplossen met geduld en zet hem dan maar eens stil en ga er stappend langes en vraag extra of wat stelling zodat die niet naar de enge dingen kan kijken (als je een goede ruiter bent voel je aan wanneer die wat gaat uitvreten) nou dan kan je optijd ingrijpen en een oplossing verzinnen.
probeer daar maar eens wat mee dat helpt beter als op die foto's hem in de krul trekken (wat trouwens erg slecht is voor het dier).
en ja je moet natuurlijk zelf weten wat je doet met je pony maar als je slim bent dan doe je wat met het advies Haha!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:56

Ik werk graag zo dat ik mijn teugel in een boogje kan laten hangen zonder dat een paard daar gelijk achteraan komt zetten. De duitsers noemen dat zo mooi ‘uberstreichen’ maar in het nederlands is er volgens mij geen woord voor.

ja dat is voor ruiters en paarden die wat hoger niveau rijden als dit!
je moet hebben dat je paard je hand op wilt zoeken (en door hem met kracht in de krul te rijden doet die dat niet).
wat ga je doen als je wedstrijden start en je moet halsstrekken???
paard moet je hand volgen en dat doet die dan niet (beetje zonde toch!)

Djerey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:56

pfff het heeft me eerst een half uur gekost om dit hele topic door te lezen.
Hij topics met meer dan 40 berichten denk ik altijd: ohoh, er is iets mis Clown
Dus ik dacht even kijken.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het geen fijn beeld geeft. Dit is de manier waarop de ruiter de pony behandeld. Zij heeft hier vast redenen voor. Ik ken de pony niet.
Ik zou het zelf op een andere manier doen. Met meer respect tegenover het paard. But then again, ik ken de pony niet. Ik weet niet wat hij uithaalt, hoe hij zich gedraagt bij de eigenaresse etc.
Wie weet hebben ze alle mogelijke manieren al geprobeerd en is dit de laatste strohalm.
Persoonlijk zou ik het met meer rust en respect behandelen. De pony heeft waarschijnlijk geen respect voor de ruiter als hij zich als een dondersteen gedraagt. En ik denk niet dat je respect terug wint door hem heel hard aan te pakken. Dus ik zou rustig beginnen met kleine dingen en het zo langzaam opbouwen. But then again Clown Dit is per paard/pony verschillend.
Wat ik wel denk is dat het op de fotos erger lijkt dan het in het echt is. De ruiter zal vast wel weten waar ze mee bezig is. Dat het voor de pony niet leuk is, kan iedereen zien.
Iedereen heeft een eigen manier om dingen op te lossen. En niet iedereen is even goed.
Wat ik trouwens wel een stomme opmerking vind is: dat ze beter is dan 99% op dit forum. Beetje kinderachtig. Zelfs de beste ruiter maakt wel eens een fout, dus zo`n vergelijking kan je niet maken.
Clown Je hebt denk ik wel een record bereikt met zoveel pagina`s!

Verder wens ik de ruiter en eigenaresse veel succes. Wie weet is het over een aantal weken een heel ander beeld. Dan kan ik je nu al vertellen dat iedereen hier heel anders piept.
Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om alleen de goede fotos te plaatsen.

Liefs Djerey
Laatst bijgewerkt door Djerey op 04-07-07 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:57

kinuh schreef:
Mietje schreef:
En de TS en Katja lachen in hun vuistje omdat ze iedereen zo gigantisch op de kast krijgen na 1 topic met wat strengere foto's dan normaal *LOL*

Ik zou anders niet lachen als ik zulke reacties op minj foto's zou krijgen Lachen

Moet ze er dan om huilen? *LOL*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:59

@Djerey: idd Ja daar ben ik het met je eens

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:00

Mietje schreef:
En de TS en Katja lachen in hun vuistje omdat ze iedereen zo gigantisch op de kast krijgen na 1 topic met wat strengere foto's dan normaal *LOL*

Nu snap ik het Pling daarvoor zijn deze foto's gemaakt. Om bokt op stang te jagen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:00

Weetje wat ik niet snap..?
Normaal zou zo een topic allang al gesloten zijn, maar het is van een mod, en het mag door gaan. Normaal zou het gesloten zijn, of een waarschuwing van een mod!

Verder ben ik het met Daantjuhh eens. Ik duw je in de spagaat, gedwongen, en ik denk dat je totaal NIET blij met me bent hoor!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:01

Joscaa schreef:
Normaal zou zo een topic allang al gesloten zijn, maar het is van een mod, en het mag door gaan. Normaal zou het gesloten zijn, of een waarschuwing van een mod!

Verder ben ik het met Daantjuhh eens. Ik duw je in de spagaat, gedwongen, en ik denk dat je totaal NIET blij met me bent hoor!

indd !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:01

Joscaa schreef:

Dat valt mij vaker op bij topics van mods Verward

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:03

Ik kijk niet vaak in topics van een mod, maar die ''rare uitzonderingen'' mogen wel vertrekken op Bokt.
Of alle topic's gesloten/waarschuwing, of geen 1!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:04

Straks wordt het nog een huiskamertopic ROFL

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:05

waarom wordt er geen slotje opgegooid, iedereen heeft z'n zeggie wel gedaan en door de TS wordt er toch niets meegedaan Verward

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:06

Djerey schreef:
pfff het heeft me eerst een half uur gekost om dit hele topic door te lezen.
Hij topics met meer dan 40 berichten denk ik altijd: ohoh, er is iets mis Clown
Liefs Djerey

bij een topic van 40 pagina's is er ook iets mis hoor Clown ROFL

mensen:
VERBETER BOKT EN BEGIN MET JEZELF!!!!
dus ga nou niet allemaal liggen muggeziften en ga gewoon verder met bokken ofzo Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:08

En op naar pagina 9 en 10

Alinee schreef:
Leuk paardje!
Ik vind het jammer dat ie zo gereden word.
Wordt helemaal in een krul getrokken. Probeer meer te ontspannen, dan zou hij zich ook niet verzetten...
Het verzet is niet iets wat ik als slecht ervaar. Soms is het gewoon even nuttig om op te zoeken waar de grens ligt en weet hij ook waar mijn grens ligt. Niet te vaak natuurlijk en je moet hem dan ook niet afstraffen als hij zijn grens aangeeft maar wel proberen daar weer doorheen te werken.

Luckystory schreef:
De weg er naar toe is net zo belangrijk als het eindresultaat.
Dat vergeet men precies hier?
Het lijkt soms wel dat die weg altijd zo lang mogelijk moet zijn. Als je snel door een probleem heen kunt werken zie ik het nut niet om dat langer te laten duren. Hoe sneller je iets oplost des te fijner is het voor de pony die dan weer lekker makkelijk aan het werk kan.

Kaitlin schreef:
Ik ben persoonlijk bij het trainen van paarden een grote voorstander van het zogenaamde 'anky' systeem, omdat bij een groot deel van de 'bloederige' dieren op deze wijze naar ontspanning/aanspanning gereden kan worden, klinkt off-topic, maar het lijkt erop dat de amazone op de foto's via deze methode aan het rijden is, maar het nogal onjuist gebruikt, en het er daardoor niet erg vriendelijk uitziet, dat is mijn mening, of dit ook de achterliggende rede van het rijden van de pony is weet ik niet.

Ik kan wel zeggen dat het niet erg is om een paard laag los te rijden, maar zorg dan ook dat de neus er goed uitgereden word,daarbij het ondertredende achterbeen niet te vergeten! en spierpijn zal deze pony de volgende wel hebben gehad!! haha! Tong uitsteken
Hij was gelukkig helemaal niet stijf vandaag. Heb hem vanmorgen even laten los laten lopen en daarna is hij met de andere paarden in de paddock gegaan.
Op dit moment is dit het maximale wat het achterbeen wil ondertreden en dat is al meer dan ik hem in het verleden heb zien doen. Daar zal best een paar maanden overheen gaan voor het echt beter wordt.

superlise schreef:
Mijn god, sorry hoor maar dan zie ik liever een ontspannen paardje dat met zijn neus in de lucht loopt.
Verder een leuk paardje, maar wanneer hij ontspannen loopt is hij nog een stuk leuker waarscheinlijk.

Ik zie helaas in mijn werk nog erg veel paarden die door met de neus in de lucht te lopen (en nog wat andere problemen) rijp zijn voor de slager. De rug van een paard is niet gemaakt om op te zitten en het is aan ons als ruiters om het lichaam zo te trainen dat er ook geen schade aan zal ontstaan.

SaskiaKur schreef:
De pony zet zijn rugvast en dan kunnen de teugels wel in een boogjes hangen dan heb je nog altijd een begrensende hand. De pony blijft op 1 punt hangen, laag en diep (LDR-methode komt hier bij mij naar boven), en de amazone heeft totaal geen contact met de mond. Zo kun je zien dat het geen van achter naar voren gereden methode is, maar juist andersom.
Ik laat hem juist veel van houding wisselen dus het is zeker niet zo dat hij op 1 punt blijft hangen. Het boogje in de teugel heb ik al eerder uitgelegd dus dat lijkt me wel duidelijk nu.

Jiviejik schreef:
Als je je handen wat meer draagt(een stuk maar) is het makkelijker het te diep lopen tegen te gaan..
Ik wil het te diep lopen op dit moment nog niet tegengaan. En als ik dat wel zou willen dan vind ik niet dat je hand omhoog moet maar dat je dmv je been moet zorgen dat je paard, of in dit geval pony, meer bergop gaat lopen.

JuuLePuuL schreef:
We zullen het hier toch nooit eens met elkaar worden dus laten we maar wachten op een slotje...
Waarom zou er een slotje moeten op een goede discussie?

AstraGirlie schreef:
Als je fysiek een paard letterlijk wilt laten plooien, haal je het niet, das mijn mening...
Je kan ze wel eens een stukje dieper zetten tijdens de training, maar een paard gewoon zo rijden, omdat hem aans te pakken, Sigaar Dan moet je maar eens gaan werken aan dat dominant zijn opzich op een andere manier.
LDR is geschikt voor topsportpaarden, waarbij ze zich tot het uiterste laten uitrekken als vorm van stretching. Maar das hier om een heel andere reden, en daardoor niet de juiste volgens mij...
De uiterste vorm van stretching is voor ieder paard anders. Deze pony is verrassend lenig in de hals waardoor het beeld natuurlijk ook anders is dan eentje die het misschien veel moeilijker heeft maar net achter de loodlijn loopt.
Je eerste zin snap ik eerlijk gezegd niet helemaal maar dat komt vast door de hoeveelheid tekst die ik al gelezen heb.

Nadya schreef:
Faye, ik ben het niet met je eens. Ik denk dat een paard in principe wel degelijk eerlijk is, maar niet elk mens kan goed met elk karakter van een paard omgaan. Hier is eerder iets fout gegaan, vermoed ik. Dat ligt aan de mensen, niet aan dit paard. Kijk, de precieze details weet ik ook niet, ik ken dit paard niet. Maar het is zo makkelijk om het paard als schuldige aan te wijzen.
Het paard wordt door mij niet als schudige aangewezen maar dat wil niet zeggen dat hij zijn gedrag niet moet aanpassen.

katiavl schreef:
Verder zou ik de tips die hier al gegeven zijn gebruiken, en rustiger aandoen met de pony. Meer ruimte creeren want als ze te diep zitten en ze pakken het bit heb je niets meer van controle, en dat is vaak het probleem met ponys die te diep gaan lopen
Ik heb al eerder aangegeven dat hij echt niet hard heeft gewerkt. Het ronde zie ik voorlopig als een pluspunt en het gevoel in mijn hand is na twee dagen heel erg veel beter dus ik ben niet zo heel erg bang dat hij het bit gaat vastpakken.

Quellian schreef:
Prima dat het jouw manier is van een paard aanpakken, ik vind het misselijkmakend. Oneerlijk, erg oneerlijk.
Kun je mij ook uitleggen waarom je het oneerlijk vindt?

Myukii schreef:
Ik kan écht niet vrolijk worden van deze foto's, en dan mag je me een penny noemen, maar dan liever een penny dan iemand die haar paard zo laat rijden, dat hij helemaal verpest wordt.
Arme pony, kan geen kant op, en wordt alleen maar van voren gereden. Paarden horen van achter naar voren gereden te worden, naar de ontspanning toe.

Ik dacht altijd dat dressuur ging om happy athletes, maar dit bewijst toch wel het grove tegendeel..
Ik denk niet dat 1 ritje kan aangeven of een paard een happy athlete is of niet. Verder wordt hij wel degelijk van achter naar voor gereden alleen wil dat niet zeggen dat je aan de voorkant niets te doen hebt. Denk persoonlijk niet dat hij op deze manier verpest wordt maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Ilzjuh

Waarom blijft iedereen hier hangen als één; ze zelf toch zeggen dat de TS en Katja niks doen met wat er gezegd word. Twee; alles nu alleen nog maar herhaald word. Drie; iedereen de foto's toch niet om aan te zien vind? Lachen
Mensen, ga gewoon lekker verder Bokken. Waarom moet er altijd een slotje op topics? Clown Als de mensen die zich er zo druk om maken gewoon na een tijdje ook weer fijn verdergaan met hun leven zouden veel van dit soort topics niet eens zoveel pagina's hebben.

traan_beauty

panache schreef:
waarom wordt er geen slotje opgegooid, iedereen heeft z'n zeggie wel gedaan en door de TS wordt er toch niets meegedaan Verward

Dit topic heeft al op de vuilnisbult gelegen, maar is er weer afgehaald 'wegens overleg' oid.
Of hier een slotje op gaat of niet dat zijn ze nog aan het bespreken (dacht ik..)

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:09

Ravenna schreef:
Schimpie: nou nee hoor maar je paard kan gewoon niet elke dag de sterren van de hemel lopen.
ik heb een engels volbloed merrie gehad en die ook op het begin zo gereden (vechten en door een ander zo laten rijden) nou kan je zeggen dat is het domste wat je kan doen.
een paard gaat pas goed lopen op ontspanning en juiste aanspanning.
niet met trekken/vechten maar wel met af en toe een pak rammel als ze je uit proberen (maar dat doen ze een paar keer en dan niet meer hoor!

die van mij is nu 3 (owk is bang voor veel dingen) maar die ga ik toch ook niet slaan omdat hij wegschiet of een keer naar binnen schiet!!!!
je kan het het beste oplossen met geduld en zet hem dan maar eens stil en ga er stappend langes en vraag extra of wat stelling zodat die niet naar de enge dingen kan kijken (als je een goede ruiter bent voel je aan wanneer die wat gaat uitvreten) nou dan kan je optijd ingrijpen en een oplossing verzinnen.
probeer daar maar eens wat mee dat helpt beter als op die foto's hem in de krul trekken (wat trouwens erg slecht is voor het dier).
en ja je moet natuurlijk zelf weten wat je doet met je pony maar als je slim bent dan doe je wat met het advies Haha!

Het is niet mijn pony hoor van de foto's en ik heb nog geen foto gezien waarop de pony wordt geslagen Verward

Nu mijn eigen mening, natuurlijk moet je veel dingen oplossen met geduld.
Maar paarden zijn soms net kinderen en kinderen kan je ook niet opvoeden met alleen maar geduld, soms moeten ze even "Voelen"dat ze toch echt tever gaan of zijn gegaan.
Maar dat is MIJN mening.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:10

Mietje schreef:

Lijkt mij de enige reden dat dit topic geplaatst is,niet eens om in je knuistje te lachen maar gewoon hardop om de reacties van anderen die deze beelden oproepen Knipoog

Topic om te rellen op een regenachtige middag/avond Slapen

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:10

singasong schreef:
Foto's zijn natuurlijk maar moment opnames maar... ik kan me wel voorstellen dat dit paardje in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt. Waarom moet dat zo met de kin op de borst?

idd.. Met dressuur is het de bedoeling dat je vanuit de ontspanning rijd..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:11

Het topic wordt niet op slot gedaan omdat de berijder gewoon open staat voor al het commentaar en er open op wil reageren, verder is er geen ruzie dus..

Islje_ zegt en dat voor een Mod, ik wilde dit meteen al zeggen toen ik de foto's zag, maar had er het lef niet voor Tong uitsteken

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:11

Cars schreef:
Mietje schreef:

Lijkt mij de enige reden dat dit topic geplaatst is,niet eens om in je knuistje te lachen maar gewoon hardop om de reacties van anderen die deze beelden oproepen Knipoog

Topic om te rellen op een regenachtige middag/avond Slapen

Idd, prima vermaak dit! Haha!