Piercing en Paarden !?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Piercing en Paarden !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:19

Redrumfox schreef:
Denk niet dat mijn paarden er problemen mee hebben als ik een piercing neem. En op concours doe je dat toch gewoon uit? (als het in je gezicht is)

ik doe echt mijn piercings niet uit op wedstrijd hoor, het vuil dat er dan mogelijk inkruipt kan tot een leuke ontsteking leiden Knipoog

Jarva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:47

Mja...
Persoonlijk houd ik niet van piercings e.d.
Maar om het te gaan verbieden? Onzin. Kun je tattoos ook gaan verbieden. Er zijn altijd mensen die het niet mooi vinden enzo.

Wat ik wel erg vind zijn mensen die zich in dure kleding e.d. steken om zich beter te voelen dan de gewone medemens. Nee dan maar een leuke stalgenoot met een piercing die aardig is.

Ik heb zelf geen tattoos en piercings, maar ik rook als een ketter op mijjn paard. Er zijn mensen met / zonder piercings die me verafschuwen omdat ik het doe. Mijn standaard antwoord is dan: Manen zijn van asbest.

Ben ik nu ook "raar"?

Ik denk dat oorbellen etc. gevaarlijker zijn....

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:16

Vind het echt onzin..
Grote oorbellen oke maar niet omdat het onhygiënisch is maar omdat je kan blijven hangen.
Nu heb ik zelf ook altijd grote oorbellen in maar als ik zo ie zo blijf hangen schieten ze los..
Verder waarom zou het verboden moeten worden?
Ik vind het eigenkeus.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:42

als jíj het niet mooi vind betekent nog niet dat de hele wereld zich aan jouw moet gaan aanpassen!
iedermoet zich zelf zijn
wat jij moet leren is elkaar accepteren zoals die is en iedereen in zn waarde laten!
Laatst bijgewerkt door paasei_ op 08-09-07 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

saskia_trec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:44

mhh. ik heb ook een piercing en heb er verder geen last van, zodra je het maar goed schoon houd met ontsmettingsmiddel en goed wassen onder de douche dan is er niets aan de hand Knipoog
Waarom verbieden? iedereen moet dat toch zelf weten?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:48

Uh sorry hoor, maar moet hier zo gediscrimineerd worden? Wat is er mis met piercings?

En van dat ontsmetten e.d., wie ontsmet er in godsnaam een piercing die er al 15 jaar in zit? Niemand toch? Nergens voor nodig, is precies hetzelfde als gaatjes in je oren, die ga je toch ook niet ontsmetten?!? Gelul.
En die doe je ook niet uit op wedstrijd. En die doe je ook niet uit ivm zogenaamde hygiene als je op stal bent.

Als je het niet mooi vind of je vindt mensen met piercings asociaal, zeg dat dan gewoon.

Jarva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:48

Dan vind ik een ring om hebben erger...
Ok, is beetje off topic, want heeft nix met hygiene te maken, maar meer uit oogpunt van veiligheid. Een ring kan je je vinger kosten. Ik heb het gezien bij iemand waar de teugels ineens uit de handen getrokken werden en de ring een zeer lelijke wond achterliet in onder- en bovenkant van de vinger.

Maar goed, mijn mening; een ieder draagt waar hij / zij zich prettig in en bij voelt. En heb je er een hekel aan? Kijk dan de andere kant op oid.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:12

maak je over iets anders druk dan over een piercing zeg!!
Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Dromen Dromen Dromen

ga lkker paardrijden verminderd stress hihi

xarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:42

hygiene..slaat echt nergens op:P je kan nou ook niet echt zeggen dat paardrijden zo hygienisch is,als ik de strontstaart van mn paard aant wassen ben:P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:07

xarianne schreef:
hygiene..slaat echt nergens op:P je kan nou ook niet echt zeggen dat paardrijden zo hygienisch is,als ik de strontstaart van mn paard aant wassen ben:P

en de volgende keer even wat volwassener reageren en niet zo in het msn taal gaan reageren Tong uitsteken

trouwens. mijn mening is al gegeven Cool Vork

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:58

Ik zie niet in waarom dít onhygiënisch (of hoe je het ook schrijft Clown ) zou zijn, terwjl bijna iedereen ook rondloopt bij de paarden met gaatjes in z'n oren. Ik heb zelf geen piercings (nouja, wel 2 gaatjes in elk oor), maar het lijkt me juist onhygiënischer ( Clown ) om ze eruit te halen dan kruipt het vuil toch juist erin?

Proda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:00

Ik vind het een beetje onzin. Waarom zou je geen piercing mogen hebben met paardrijden. Nee, laat die mensen lekker een neus/wenkbrauw enz piercing hebben Lachen Ze hebben er toch geen last van. En ik zie niet waarom dat niet hygienisch is.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:21

als je een piercing laat zetten geneest de huid e.d. erom heen weer gewoon, het blijft geen gapende opende wond dus snap het probleem niet dat het niet hygienisch is Verward
En verder is het voor iedereen z`n eigen keuze.

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:53

ik vind dat het je eigen keuze is
wat zou het uitmaken als je een piercing hebt of niet en dan op je paard stapt..

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:56

ik vind het onzin, dus omdat ik Piercings heb, mag ik niet paardrijden?? beetje raar, en het is ieder zijn eigen keuze,

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:12

Ik snap dit echt niet hoor. :S

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:16

Hygiëne voor jezelf: er komt makkelijk vuil bij je piercings op stal, dat is waar. En een navelpiercing en een hoogsluitende rijbroek is ook niet echt fijn. Zo ben ik al een keer mijn navelpiercing kwijt geraakt Lips are sealed Vandaar dat hoogsluitende rijbroeken verbannen zijn uit mijn kledingkast.
Grote oorbellen zijn risky in het bos, je wilt niet dat er een tak achter blijft haken Nagelbijten / Gniffelen

Hygiëne voor het paard/de stal. Tja.. mijn paard loopt altijd buiten, en ik zie niet in waarom mijn piercing invloed op zijn gesteldheid zou moeten hebben. Hij zit altijd onder kleding, en is gewoon schoon..
Als je piercings in je gezicht hebt, dan neem ik aan dat je daar voor zorgt, en ze niet knetterontstoken zijn. En al zouden ze dat zijn, ik neem niet aan dat je met je ontstoken piercing over je paard gaat lopen wrijven Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Nope, ik zie het probleem niet zo Lachen

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:20

hahaha wat een stom topic zeg.
ik heb altijd een navel piercing gehad en heb meerdere tattoo's.
straks mag iemand met sproeten ook niet meer rijden.
pfffffff wat een onzin zeg.

wie weet geven bepaalde piercings wel meer stimulans met doorzitten ahahahahaha

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:37

jaa.. ik vind dit ook een beetje een rare topic..
waarom oorbellen dan weer wel en andere piercings niet??
dat moet je gewoon zelf weten of je dat wil of niet.. in niet vies ofzo
of onhygienisch
hoeft niet meteen verboden te worden

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:41

vind het ook maar onzin, komop mijn neus en navel piercing worden niet vuil als ik ga rijden, en ze zijn ook niet onstoken dus niets aan de hand, en me paard heeft er geen last van

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:47

sorry maar ik vind het een beetje onzin! Alsof je paard er last van heeft..ik denk het niet..vind het een beetje een raar topic..

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:56

Beetje onzin topic he..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:28

ik krijg ook vaak commentaar op mijn tatoeage.. op de een of andere manier vind "men" dit niet kunnen als je ook paard rijdt..
kortzichtig gedoe allemaal..
met een piercing zou ik alleen uitkijken dat ik niet blijf haken ( ligt natuurlijk aan de plaats van de piercing)
mijn broer was zijn wenkbrauwpiercing bijna kwijt toen mijn pony lekker tegen hem aan schuurde.. was een lekker bloedbad..

pindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:13

Mijn pony en paarden zitten er zo mee in met mijn piercing

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:21

Jeetje zeg wat een stelling. Dit kan twee dingen betekenen.

1) je lijdt aan een hokjesgeest
2) je hebt goed je best gedaan een discussie uit te lokken

De onderbouwing is ook nogal dunnetjes moet ik zeggen. Wat is er onhygiënisch aan een piercing in jouw ogen? Ik snap dat punt niet helemaal. Weet je waar veel bacteriën leven? Op je handen! Ga je ook altijd met latex handschoentjes naar stal?

Over de piercings:
Ik had er een in mijn tong en ik heb er nog steeds één in mijn navel. Daarbij heb ik ook nog gaatjes in mijn oren (in principe zijn dit ook piercings) Voor zover ik weet hebben de paarden er geen moeite mee. En heb andere mensen er ook nooit over gehoord