Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:39

femmefatale1 schreef:
Een menig hebben mag ja, maar doe nou niet alsof die pony vermoord wordt.................

Wie heeft dan gezegd dat die pony dood gaat? Als er 27 pagina's vol worden gepraat met commentaar zou ik toch bij mezelf gaan denken dat er iets niet klopt?

Mensen zeggen hier gewoon dat zij het er totaal niet mee eens zijn, dat mensen het zielig voor die pony vinden kan ik me ook in plaatsen. Ten slotte is dit verre van natuurlijk af!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:40

femmefatale1 schreef:
Een menig hebben mag ja, maar doe nou niet alsof die pony vermoord wordt.................

Nou inderdaad ja, stelletje piepers hier op bokt, allemaal heilige boontjes natuurlijk want zelf pakken ze hun paard/ pony nooit aan, die lopen namelijk elke dag de sterren van de hemel alleen op snoepjes, beloningen en lieve woordjes in hun oor fluisteren Knipoog
Laatst bijgewerkt door Schimpie op 04-07-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Naar mijn idee wordt er niet gekeken naar andere foto's die de TS geplaatst heeft. De andere foto;s zien er ontspannen uit, en was dit gewoon even doorpakken geweest.
Er zijn tig manieren om door te pakken: ieder de zijne. Moeten we nou daarom zo'n topic maken?

daantjuhhh

Joscaa schreef:
Katja; Tuurlijk kan dat rechtrichten niet allemaal in 1 dag, maar als hun hem zo in de krul lopen te trekken, vind ik daar geen 1 teken van rechtrichten bij zitten! Knipoog

Schimpie; Lachtwekkend joh!
(NOT Sigaar )

Nee dat idee heb ik dus ook.
Waarom zou dat in een paar dagen moeten, wat is er mis met iets langer werk en iets meer ontspanning erin...

Waarom moet je wat blijkbaar moeilijk is voor deze pony in een paar weken rechttrekken?
Dat kan ja toch helemaal niet?

lesilla

Op je paard zitten is verre van natuurlijk, dus snap niet wat het met natuurlijk te maken heeft?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:41

katiavl schreef:
Op je paard zitten is verre van natuurlijk, dus snap niet wat het met natuurlijk te maken heeft?

en daar heb je een punt Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:41

Joscaa schreef:
Katja; Tuurlijk kan dat rechtrichten niet allemaal in 1 dag, maar als hun hem zo in de krul lopen te trekken, vind ik daar geen 1 teken van rechtrichten bij zitten! Knipoog

(NOT Sigaar )

Maar als een pony zich nog niet eens fatsoenlijk wil laten rijden, heb je aan rechtrichten ook niks..
Beginnen bij het begin..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:42

Andere fotos die heb ik gemist. Kun je even aangeven welke pagina?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:42

Schimpie schreef:
JeEtJe Katja,

WaT Een VrEsElIjK ZiEliGe FoTo'S, EcHt DiErEnMishandeling!!!! Boos! Boos! Boos!
JU KaN NiEt RiJdEn En Ju BeNt VeElS Te GrOot VoOr DiE PoNy....

xxx Penny

Knipoog HaHaHaHaHa.............

gut ja dat voegt wat toe Clown En de onliners die er op volgen nog meer Clown

Beste stuurlui staan aan wal? Dus je mag niet vragen (al dan niet uit intresse) waarom en al helemaal niet betwijfelen of dit de juiste manier is? Als elk mens steeds ja had geknikt, waren we er nu nog niet achter dat de wereld rond was! Dus maar goed dat er mensen zijn die methodes in twijfel trekken!

femmefatale1; en een kromme pony krijg je nooit fatsoenlijk gereden...Word een beetje een 'kip of het ei' discussie zo.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:43

Bekijk haar profiel en andere topics katiavl Knipoog

_Christine

katiavl schreef:

Ik gebruik anders met rijden de hulpen van de kudde, tenminste nog iets natuurlijks Lachen En geloof me hij begrijpt me altijd.

Iemand zei iets over heilige boontjes etc (even naam kwijt). Ik heb nooit gezegd dat ik nooit iets fout doe. Want mensen maken nou eenmaal fouten. Maar ik rijd mijn pony niet op mijn handen, vanuit mijn been wordt hij gereden en geen gesjor aan de teugels en handen bij wijze van spreke op de knieën.

panache

katiavl schreef:

er is een verschil met je paard aan de teugel dwingen, en je paard aan de teugel krijgen door ontspanning..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:44

magda_90 schreef:
Naar mijn idee wordt er niet gekeken naar andere foto's die de TS geplaatst heeft. De andere foto;s zien er ontspannen uit, en was dit gewoon even doorpakken geweest.
Er zijn tig manieren om door te pakken: ieder de zijne. Moeten we nou daarom zo'n topic maken?

Ik snap dus niet waarom deze manier van doorpakken gedaan word?
Wat bereik je hier uit eindelijk mee?
Een pony die bang word voor de hand!

En wat bereik je met ontspanning en iets langer de tijd, niet meteen alles voor elkaar willen hebben?
Een ontspannen paard die je hand gaat volgen.
Ik ben bang dat je op deze manier dus later weer problemen gaat krijgen!

En als je het op een ontspanen manier doet wat wel iets meer tijd en veel meer geduld kost bereikt heb je het bereikt voor z'n leven!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 04-07-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:44

daantjuhhh schreef:
Joscaa schreef:

(NOT Sigaar )

Nee dat idee heb ik dus ook.
Waarom zou dat in een paar dagen moeten, wat is er mis met iets langer werk en iets meer ontspanning erin...

Waarom moet je wat blijkbaar moeilijk is voor deze pony in een paar weken rechttrekken?
Dat kan ja toch helemaal niet?

Met Farouche ben ik vanaf November bezig emt rechtrichten, en nu gaat ze UITZICHZELF nageven. Dus uit pure ontspanning, en ze vertrouwd de hand.
Dat zal deze pony inderdaad niet doen.
Zijn hoofd is wel laag, maar zijn rug is gespannen!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:45

En de TS en Katja lachen in hun vuistje omdat ze iedereen zo gigantisch op de kast krijgen na 1 topic met wat strengere foto's dan normaal *LOL*

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:45

Mietje schreef:
En de TS en Katja lachen in hun vuistje omdat ze iedereen zo gigantisch op de kast krijgen na 1 topic met wat strengere foto's dan normaal *LOL*

Ik zou anders niet lachen als ik zulke reacties op minj foto's zou krijgen Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:46

Mietje schreef:

nou 't is maar waar je trots op kan zijn Pling

arabierlover

ik vindt het er ech onvriendelijk uitzien, Bloos
niks voor mij dat in de krul Knipoog
laat paarden lekker paard zijn Koe

daantjuhhh

Mietje schreef:

Hel fijn dat ze dan lachen,, maar ik durf er niet om te lachen...
Ik vind het niet paardwaardig!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:47

Citaat:
femmefatale1; en een kromme pony krijg je nooit fatsoenlijk gereden...Word een beetje een 'kip of het ei' discussie zo.

Klopt, maar je zal ergens moeten beginnen en dat is voorwaarts, krom of niet.. en deze pony wil er alleen maar onderuit.. Pas als hij zich overgeeft, zal je met em aan het werk kunnen..

magda_90

daantjuhhh schreef:
magda_90 schreef:

Ik snap dus niet waarom deze manier van doorpakken gedaan word?
Wat bereik je hier uit eindelijk mee?
Een pony die bang word voor de hand!

En wat bereik je met ontspanning en iets langer de tijd, niet meteen alles voor elkaar willen hebben?
Een ontspannen paard die je hand gaat volgen.
Ik ben bang dat je op deze manier dus later weer problemen gaat krijgen!

En als je het op een ontspanen manier doet wat wel iets meer tijd en veel meer geduld kost bereikt heb je het bereikt voor z'n leven!

Ik ben zelf ook voor die manier, maar de TS niet. Ieder heeft zijn mening en manier, je kan nog zo hard op elkaar schelden (om het zo te zeggen) maar de betreffende manier zal hierdoor niet veranderd worden. Hoe het paard er ook onder is.

Hiermee wil ik zeggen dat er meer wegen naar Rome lijden, of die weg nu goed of fout is.
En dat wil ik dus al die tijd zeggen.

Schimpie

Mietje schreef:

Inderdaad ja, Haha!
Dat is nog de grootste mop Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:48

haha wat een gedoe weer Clown
ze hebben toch uitgelegt waarom hij zo wordt gereden?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:48

Zo zo.. 28 pagina's vol in 1 dag!

Ik snap er niet zoveel van.. maar ik zie wel op de foto's dat dit paardje er zichzelf niet lekker bij voelt.. Ik vind de ruiter ook niet echt op de pony staan.. En waarom zouden de mensen hier zeggen waarom je hand zo streng is? Ik neem aan dat ze dat niet zomaar zien. Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:49

Nou misschien moet ik Katja dan maar eens in spagaat duwen..
Kan ze eens kijken hoe fijn dat gedwongen voeld...

Misschien als ze elke dag een stapje verder gaat met de spagaat ze binnen 2 maand wel pijnloos een spagaat kan doen?
Lijkt mij met trainen van een dier in het voor het dier moeilijke houding net zo!