)en heel veel mensen die ik ken!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Loveies schreef:Ik zie de zweep, net als sporen, als een hulpmiddel om je hulp te verfijnen. Dat houdt voor mij in dat je dus een consequente hulp kan geven, in het geval van een zweep is deze hulp vaak een straf. Dat betekend niet dat je er maar op los moet rammen en zo vaak mogelijk moet slaan.. Een tikje wanneer je paard iets doet wat niet gewenst is kan, maar dan moet het ook duidelijk zijn en het geen tien tikken worden.
Ik vind het straffen met een zweep niet nodig en overbodig wanneer een paard een bepaalde oefening niet begrijpt.
(mijne iniedergeval niet) dus dat hoor je ook niet bij een paard te doen. Het is om een paard te helpen, aanwijzing te geven! Lovethokkaa schreef:Ik vind dat als je een zweep gebruikt, er niet mee moet slaan, maar als aanwijs 'stok' moet gebruiken. Jij ben te docent, het paard de leerling. Een docent slaat zijn leerlingen toch ook niet met een aanwijsstok?(mijne iniedergeval niet) dus dat hoor je ook niet bij een paard te doen. Het is om een paard te helpen, aanwijzing te geven!