Mocht ik je overslaan en je wilt wat weten stuur even een pb of zet je vraag nog een keer neer zodat ik daarop kan antwoorden.
Wanted2003 schreef:Ik werk graag zo dat ik mijn teugel in een boogje kan laten hangen zonder dat een paard daar gelijk achteraan komt zetten. De duitsers noemen dat zo mooi ‘uberstreichen’ maar in het nederlands is er volgens mij geen woord voor. Op die manier controleer je of het paard echt los is van je hand wat overigens niet hetzelfde is als geen verbinding van achter naar voor hebben. Sterker nog als je geen verbinding hebt dan zal het ook niet lukken om daarna weer fijn contact te krijgen.Je zegt dan wel dat je niet altijd trekt, want de teugel hangt zelfs op een aantal foto's. Dat is toch helemaal niet de bedoeling van paardrijden? De teugels horen nooit in een boog te hangen, misschien met uitdraven ja, maar daar ben jij hier duidelijk niet mee bezig. Wanneer je pony nageeft en je, je hand wilt ontspannen gooi je de teugels toch niet meteen in een boog? Dan houd je lichtjes contact. Daarbij vind ik het niet zo gek dat je pony tegen het been in komt, want wanneer je met deze strakke/sterke handhouding been gaat geven kan de pony niet anders dan flippen/steigeren/bokken/in verzet komen. Waar moet die anders heen? De pony ontploft als je m zo met "druk" rijd. En dan lees ik ook nog dat de pony uit de bocht vliegt, dat betekent dus dat die nog niet fatsoenlijk op eigen benen kan galloperen? Dus moet jij hem maar met zon harde hand ondersteunen? Dan loopt die dus NOOIT op eigen benen maar op jouw handen. Als doel wil jij een ronde lijn creeëren en dus ben ik het wel een beetje eens met de wannabe anky opmerkingen, want jij wil dat dus creeëren, alleen weet Anky hoe ze het gewenste effect krijgt, en jij dus niet, de basis is altijd VAN ACHTER NAAR VOREN RIJDEN, en wat jij doet is dus precies het tegenovergestelde, arme pony.
De pony vliegt in galop idd nog wel eens uit de bocht. Niet omdat hij niet in staat is om op eigen benen te galopperen maar omdat hij duidelijk niet gewend is om precies de lijn te volgen die ik wil rijden. Imo twee heel verschillende problemen.
Als hij licht genoeg in mijn hand is dat ik zonder problemen kan openen dan hangt hij ook niet in mijn hand. Op sommige foto's doet hij dat wel maar daar zijn we dus druk mee aan het werk.
Ik rijd deze pony net als al mijn paarden altijd van achter naar voren dus daar heb ik verder niets aan toe te voegen.
Joscaa schreef:Trouwens, als hij niet wilt nageven; recht hem richt.
Rechtrichten is iets waar ik erg druk mee bezig ben en wat ook al heel veel beter gaat maar het kan natuurlijk niet in 1 dag allemaal goed zijn.

)