Fijn dat ik er toch niet zo ver naast zat, haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze was heel braaf. Deed grotendeels haar hals omlaag maar door de spanning loopt ze zga volledig van de hand af en zie je me voorbij komen met bungelende teugels. En lekker rondkachelen op de voorhand.. maar vind wel dat tempo een heel stuk beter is.
ik vind dat je dat goed aanpakt met die merrie, ze is vast blij met jou op haar weg!

)

dus met een heeeeeel je geluk weet ik straks echt of ik het nog kan
of ik wordt ernstig op mn plek gezet, of er is niks aan de hand. Dan is er nog een 3e of en dat is dat ik op een ander paard kom te rijden 

vooral zo doorgaan zou ik dan zeggen want dan wordt t vanzelf makkelijker LisaFaded schreef:Op dit moment ben ik veel aan het oefenen en heb natuurlijk les!
Met lessen gaat het super goed. Ik probeer nu in te rijden met losse teugel en heel veel overgangen te maken zodat ie goed aan het been is. Hij moet reageren op de kleinste hulpen. Wanneer die voorwaarts is en goed reageert pak ik de teugels op. Dan komt het, wanneer hij echt ontspannen loopt gaat ie swingen maar ook zachter lopen. Als ik been geef reageert ie ineens niet meer en een tik ook niet. Wel laat ie zijn kaak helemaal los en houd niet vast.
Iemand tips?