Nadya schreef:bispax schreef:maar wat is nu het ideaal beeld ?
met of zonder bit
Voor mij zonder bit, dat lijkt me duidelijk.![]()
Doe mij ook maar zonder
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nadya schreef:bispax schreef:maar wat is nu het ideaal beeld ?
met of zonder bit
Voor mij zonder bit, dat lijkt me duidelijk.![]()
_Skess_ schreef:Vindt het gevaarlijk voor andere weggebruikers en bovendien reed ik zo in het weiland omdat ik het paard opnieuw heb "ingereden", hij was niet vertrouwd langs de weg vandaar

BlazingBoots schreef:voorbeeld waarvan bispax?
_Skess_ schreef:Heb het niet over bitloos gehad, maar over totale bitloze optoming hehee....
ik was al in de bossen waar het enigzins verantwoord was om te doen
bispax schreef:kan iemand een foto opzetten ...het goede voorbeeld ..
En jawel bitloos
En ze was super braaf ze is pas 3,5 jaar jong en heeft nu twee keer het bitloze hoofdstel ingehad. Nou ik kan je zeggen dat ze met bit heel anders was met rijden. Ik rijd op mijn zit en benen. Maar kan niet teveel been geven anders is ze weg
Ze is namelijk super gevoelig. Mijn andere paardje die heb ik nu ook een keer of drie bitloos gereden, en wat een verschil zeg dan met bit. Ze luisteren veel beter nu. Moet ook zeggen dat ik veel grondwerk de laatste droge dagen! Dit zijn paardjes die net ingereden zijn he! Voor mij en mijn paarden geen BIT meer in hun mond! JoviBan schreef:bispax schreef:kan iemand een foto opzetten ...het goede voorbeeld ..
Joh, dat heeft totaal geen zin.![]()
Ik heb op Bokt nog nooit meegemaakt dat iedereen lovend was over eenzelfde foto. Iedereen wil wat anders zien, iedereen vindt weer iets anders belangrijk en iedereen heeft z'n eigen visie.
Het mooie ontspannen plaatje van Blazingboots (geloof ik?) waar het paard goed met z'n achterbenen ondertreedt, werd al afgekraakt. Verder las ik ergens dat een paard opgericht "moet" (?) lopen.
Je komt er gewoon niet uit met zo'n diversiteit aan mensen, dat ervaar ik in de praktijk ook. Zo vinden veel mensen het belangrijk dat hun paard in de krul getrokken en gezaagd wordt, dan "is het goed". Dat het paard verder super gespannen is, niet goed ondertreedt, niet los en niet in balans is, doet er dan blijkbaar niet toe, want die valse knik hoort in die nek ("goed zo! braaaaaf!").
JoviBan schreef:bispax schreef:kan iemand een foto opzetten ...het goede voorbeeld ..
Joh, dat heeft totaal geen zin.![]()
Ik heb op Bokt nog nooit meegemaakt dat iedereen lovend was over eenzelfde foto. Iedereen wil wat anders zien, iedereen vindt weer iets anders belangrijk en iedereen heeft z'n eigen visie.
Het mooie ontspannen plaatje van Blazingboots (geloof ik?) waar het paard goed met z'n achterbenen ondertreedt, werd al afgekraakt. Verder las ik ergens dat een paard opgericht "moet" (?) lopen.
Je komt er gewoon niet uit met zo'n diversiteit aan mensen, dat ervaar ik in de praktijk ook. Zo vinden veel mensen het belangrijk dat hun paard in de krul getrokken en gezaagd wordt, dan "is het goed". Dat het paard verder super gespannen is, niet goed ondertreedt, niet los en niet in balans is, doet er dan blijkbaar niet toe, want die valse knik hoort in die nek ("goed zo! braaaaaf!").
, heeft geen zin. 
muiske07 schreef:ThePast03 kan alles goed uitleggen maar durft blijkbaar zelf geen foto's van haar met haar paardje tonen hoe het dan WEL zou moeten zijn met bit.
ik wacht ThePast03
zeggen hoe het moet in theorie is namelijk heel simpel, dat kan iedereen.
Nadya schreef:Ik mag ook hopen dat je het topic goed doorgelezen hebt, [*olduser*], want ook ik krijg les van iemand die fanatiek aan klassieke dressuur doet en die goed kijkt naar mijn paard's bewegingen (en de mijne), maar ook kijkt naar de uitdrukking van mijn paard.
Dat laatste mis ik vaak als ik naar de gemiddelde instructeurs om me heen kijk (die lesgeven aan ruiters die met bit rijden). Daarbij ken ik op bokt ook weinig foto's van ruiters die met bit op de juiste manier hun paard laten lopen, hoor........
Mijn paard loopt overigens ook nog niet zo, aangezien we net pas begonnen zijn met inrijden.
Ik heb nog een hoop werk te doen, daar ben ik heel eerlijk in.

) alleen over wel of geen bit terwijl paardrijden uit veel meer en veel belangrijkere dingen bestaat? muiske07 schreef:ThePast03 kan alles goed uitleggen maar durft blijkbaar zelf geen foto's van haar met haar paardje tonen hoe het dan WEL zou moeten zijn met bit.
ik wacht ThePast03
muiske07 schreef:bij bitloos zul je serieus je best moeten doen.
ik tikte bij google grand prix in en op de eerste pagina vond ik deze foto's al... moest dus geen moeite doen om ze te zoeken.
verder wijk je af van wat ik je vroeg.
bang dat we verkeerde beelden zouden zien?
stef schreef:muiske07 schreef:ThePast03 kan alles goed uitleggen maar durft blijkbaar zelf geen foto's van haar met haar paardje tonen hoe het dan WEL zou moeten zijn met bit.
ik wacht ThePast03
Ik heb al tich pagina's terug een foto gezet van mij op het paard van mn instr, ZZ-licht, is dus S&T gewend, ik rijdt haar daar met een dubbel gebroken bit. Paard loopt daar naar mijn mening super (zeker gezien ik geen ZZ licht ruiter ben)
Maar as usual wordt daar maar weer overheen gekeken
muiske07 schreef:[*olduser*]@ je zei zelf dat een topic dient om discussie te houden.
tja bitloze combinaties zijn niet welkom op wedstrijden. (heb ik toch altijd gehoord) en vraag me af waarom.
verder zie ik ook niet bepaald het nut in van wedstrijden. mijn paarden zijn gewoon goed en dat hoef ik niet te bewijzen op wedstrijd.
neen ik vroeg niet of je foto's van internet zou halen, ik vroeg om jouw eigen foto's hoe jij dan rijdt.
zoals je praat klinkt alsof je alles kan en dat alles perfect is.
je maakt me cerieus hoor...
je maakt weer een omweg op mijn vraag.
blijkbaar moet er toch iets miszijn met jouw manier van rijden...