aan de wandel met m`n paardjes (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Re: aan de wandel met m`n paardjes (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:56

Nadya schreef:
bispax schreef:
maar wat is nu het ideaal beeld ?

met of zonder bit

Voor mij zonder bit, dat lijkt me duidelijk. Ja Lachen

Doe mij ook maar zonder Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:57

_Skess_ schreef:
Vindt het gevaarlijk voor andere weggebruikers en bovendien reed ik zo in het weiland omdat ik het paard opnieuw heb "ingereden", hij was niet vertrouwd langs de weg vandaar

Maar dan heb jij het over je eigen situatie. Ik vind dan niet dat je iedereen die het dus wel doet over 1 kam mag scheren......

Eleandra

Ik ben ook voor zonder. Ja

Coconut

ik vind het gewoon gevaarlijk voor andere weggebruikers Knipoog

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 20:58

BlazingBoots schreef:
voorbeeld waarvan bispax?

gewoon een afbeelding hoe het wel moet ...paard die goed loopt ...etc etc

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:59

met een gewone bitloze optoming?
gevaarlijk?

hier zou ik toch wel de slappe lach van kunnen krijgen.
het is helemaal niet gevaarlijk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:59

Heb het niet over bitloos gehad, maar over totale bitloze optoming hehee....

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:01

_Skess_ schreef:
Heb het niet over bitloos gehad, maar over totale bitloze optoming hehee....

klopt je heb gelijk ...dit kan niet iedereen doen ...en ik rij niet zo door het verkeer hoor Haha! ik was al in de bossen waar het enigzins verantwoord was om te doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:01

bispax schreef:
kan iemand een foto opzetten ...het goede voorbeeld ..

Joh, dat heeft totaal geen zin. Knipoog
Ik heb op Bokt nog nooit meegemaakt dat iedereen lovend was over eenzelfde foto. Iedereen wil wat anders zien, iedereen vindt weer iets anders belangrijk en iedereen heeft z'n eigen visie.
Het mooie ontspannen plaatje van Blazingboots (geloof ik?) waar het paard goed met z'n achterbenen ondertreedt, werd al afgekraakt. Verder las ik ergens dat een paard opgericht "moet" (?) lopen.
Je komt er gewoon niet uit met zo'n diversiteit aan mensen, dat ervaar ik in de praktijk ook. Zo vinden veel mensen het belangrijk dat hun paard in de krul getrokken en gezaagd wordt, dan "is het goed". Dat het paard verder super gespannen is, niet goed ondertreedt, niet los en niet in balans is, doet er dan blijkbaar niet toe, want die valse knik hoort in die nek ("goed zo! braaaaaf!").

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:02

Ik kan nog veel meer foto's vinden die afschuwelijk zijn en nog ergere filmpjes.
Wat bereik je daarmee?
Toon je daarmee ineens aan dat alle GP ruiters zo bezig zijn, terwijl je alleen foto's zoekt op het internet en niet zelf eens een kijkje gaat nemen.

Als je niet begrijpt wat klassieke dressuur/rijkunst is en je komt met zulke voorbeeldfoto's is het enige wat ik blijf zeggen tegen degene die denken dat bitloos het enige is wat belangrijk is: zorg eerst maar eens dat de basis voor elkaar is.

Als geen ander vind ik dat er zeer kritisch gekeken moet worden naar de GP ruiters van dit moment, maar als ik de foto's in dit topic zie word ik daar ook absoluut niet blij van.
Jammer dat mensen toch niet verder kunnen kijken dan het feit dat er geen bit in de mond ligt, alsof dat ook maar iets zegt over rijkunst of goed en vooral paardvriendelijk paardrijden.
Maar dat laatste schijnen een hoop mensen te verwarren met dressuur en GP en een paard in een houding trekken. Verward

Vreemd topic dit. De boodschap lijkt te zijn: alles is geoorloofd zolang je maar zonder bit rijdt en als iemand ook maar een punt van kritiek heeft (ook al is dit opbouwend) komen we met foto's van excessen uit andere disciplines.

Naar het totaalplaatje wordt niet gekeken: Het ideaalbeeld is zonder bit....
Niemand hier schijnt te begrijpen dat de basis van paardrijden gewoon voor iedereen hetzelfde is en dat die basis enorm in het belang is van het paard, wat je er verder ook mee doet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:02

Ik heb vandaag weer heerlijk gereden op mijn hete draver merrie. Knipoog En jawel bitloos Knipoog En ze was super braaf ze is pas 3,5 jaar jong en heeft nu twee keer het bitloze hoofdstel ingehad. Nou ik kan je zeggen dat ze met bit heel anders was met rijden. Ik rijd op mijn zit en benen. Maar kan niet teveel been geven anders is ze weg Knipoog Ze is namelijk super gevoelig. Mijn andere paardje die heb ik nu ook een keer of drie bitloos gereden, en wat een verschil zeg dan met bit. Ze luisteren veel beter nu. Moet ook zeggen dat ik veel grondwerk de laatste droge dagen! Dit zijn paardjes die net ingereden zijn he! Voor mij en mijn paarden geen BIT meer in hun mond!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:03

JoviBan schreef:
bispax schreef:

Ik heb op Bokt nog nooit meegemaakt dat iedereen lovend was over eenzelfde foto. Iedereen wil wat anders zien, iedereen vindt weer iets anders belangrijk en iedereen heeft z'n eigen visie.
Het mooie ontspannen plaatje van Blazingboots (geloof ik?) waar het paard goed met z'n achterbenen ondertreedt, werd al afgekraakt. Verder las ik ergens dat een paard opgericht "moet" (?) lopen.
Je komt er gewoon niet uit met zo'n diversiteit aan mensen, dat ervaar ik in de praktijk ook. Zo vinden veel mensen het belangrijk dat hun paard in de krul getrokken en gezaagd wordt, dan "is het goed". Dat het paard verder super gespannen is, niet goed ondertreedt, niet los en niet in balans is, doet er dan blijkbaar niet toe, want die valse knik hoort in die nek ("goed zo! braaaaaf!").

ik sluit me volledig bij jou aan!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:04

JoviBan schreef:
bispax schreef:

Helemaal met je eens Ja , heeft geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:06

@ThePast03: Je overdrijft en/of je leest niet goed. Want ik heb in dit topic wel gelezen dat bitloze ruiters weldegelijk aan de basis werken met hun paard. Of dat dressuur is of western, maakt niet uit, dus laten we het gymnastiseren noemen.
Je scheert nu iedereen over één kam, alsof iedereen die bitloos rijdt, alleen maar boshobbelt ofzo. En dat is zeer onterecht.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:09

ThePast03 kan alles goed uitleggen maar durft blijkbaar zelf geen foto's van haar met haar paardje tonen hoe het dan WEL zou moeten zijn met bit.

ik wacht ThePast03 Tong uitsteken

zeggen hoe het moet in theorie is namelijk heel simpel, dat kan iedereen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:11

Ik mag ook hopen dat je het topic goed doorgelezen hebt, ThePast03, want ook ik krijg les van iemand die fanatiek aan klassieke dressuur doet en die goed kijkt naar mijn paard's bewegingen (en de mijne), maar ook kijkt naar de uitdrukking van mijn paard.
Dat laatste mis ik vaak als ik naar de gemiddelde instructeurs om me heen kijk (die lesgeven aan ruiters die met bit rijden). Daarbij ken ik op bokt ook weinig foto's van ruiters die met bit op de juiste manier hun paard laten lopen, hoor........

Mijn paard loopt overigens ook nog niet zo, aangezien we net pas begonnen zijn met inrijden.
Ik heb nog een hoop werk te doen, daar ben ik heel eerlijk in. Ja

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:13

muiske07 schreef:
ThePast03 kan alles goed uitleggen maar durft blijkbaar zelf geen foto's van haar met haar paardje tonen hoe het dan WEL zou moeten zijn met bit.

Inderdaad ben ook al behoorlijk lang nieuwsgierig naar hoe ThePast03 haar paard dan wel niet rijd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:17

Nadya schreef:
Ik mag ook hopen dat je het topic goed doorgelezen hebt, [*olduser*], want ook ik krijg les van iemand die fanatiek aan klassieke dressuur doet en die goed kijkt naar mijn paard's bewegingen (en de mijne), maar ook kijkt naar de uitdrukking van mijn paard.
Dat laatste mis ik vaak als ik naar de gemiddelde instructeurs om me heen kijk (die lesgeven aan ruiters die met bit rijden). Daarbij ken ik op bokt ook weinig foto's van ruiters die met bit op de juiste manier hun paard laten lopen, hoor........

Mijn paard loopt overigens ook nog niet zo, aangezien we net pas begonnen zijn met inrijden.
Ik heb nog een hoop werk te doen, daar ben ik heel eerlijk in. Ja

Heb al eerder gezegd dat ik dat van jou gelezen heb en denk dat je goed bezig bent?

Muiske: Nee dat durf ik niet hoor, is ook echt enorm van belang dat ik hier foto's van mezelf ga plaatsen om te laten zien hoe de basis eruit hoort te zien. Clown

Misschien is het handiger als je inhoudelijk op mijn post ingaat?
Wat heeft het voor zin om de vreselijkste plaatjes van het internet af te plukken om te bewijzen dat er mensen zijn die verkeerd met het bit omgaan?
Wat wil je daarmee bereiken?
Zeker weten dat ik dit soort foto's ook wel kan vinden van bitloze combinaties als ik mijn best doe, maar ik zie het nut er absoluut niet van in.

Waarom draait dit topic voor een groot deel (ik weet het er zijn uitzonderingen in dit topic Knipoog) alleen over wel of geen bit terwijl paardrijden uit veel meer en veel belangrijkere dingen bestaat?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:19

ThePast03@ bij bitloos zul je serieus je best moeten doen.
ik tikte bij google grand prix in en op de eerste pagina vond ik deze foto's al... moest dus geen moeite doen om ze te zoeken.

verder wijk je af van wat ik je vroeg.
bang dat we verkeerde beelden zouden zien?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:21

muiske07 schreef:

Ik heb al tich pagina's terug een foto gezet van mij op het paard van mn instr, ZZ-licht, is dus S&T gewend, ik rijdt haar daar met een dubbel gebroken bit. Paard loopt daar naar mijn mening super (zeker gezien ik geen ZZ licht ruiter ben)
Maar as usual wordt daar maar weer overheen gekeken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:22

muiske07 schreef:
bij bitloos zul je serieus je best moeten doen.
ik tikte bij google grand prix in en op de eerste pagina vond ik deze foto's al... moest dus geen moeite doen om ze te zoeken.

verder wijk je af van wat ik je vroeg.
bang dat we verkeerde beelden zouden zien?

Tja GP ruiters komen natuurlijk ook wat meer in het nieuws dan de bitloze combinaties. Ach gut

Verder heb ik geen zin in kinderachtige discussies, als je niet inhoudelijk op mijn posts in wilt gaan ook prima, ik voel me niet geroepen om foto's van mezelf op het internet te zetten dus dat zal ik ook niet doen.
Of jij daar consequenties over mijn, al dan niet aanwezige, kennis aan wil hangen is je eigen zaak en je goed recht. Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:24

stef schreef:
muiske07 schreef:

Ik heb al tich pagina's terug een foto gezet van mij op het paard van mn instr, ZZ-licht, is dus S&T gewend, ik rijdt haar daar met een dubbel gebroken bit. Paard loopt daar naar mijn mening super (zeker gezien ik geen ZZ licht ruiter ben)
Maar as usual wordt daar maar weer overheen gekeken

het is toch wat he?
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 13-12-07 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:27

ThePast03@ je zei zelf dat een topic dient om discussie te houden.

tja bitloze combinaties zijn niet welkom op wedstrijden. (heb ik toch altijd gehoord) en vraag me af waarom.

verder zie ik ook niet bepaald het nut in van wedstrijden. mijn paarden zijn gewoon goed en dat hoef ik niet te bewijzen op wedstrijd.

neen ik vroeg niet of je foto's van internet zou halen, ik vroeg om jouw eigen foto's hoe jij dan rijdt.
zoals je praat klinkt alsof je alles kan en dat alles perfect is.
je maakt me cerieus hoor...

je maakt weer een omweg op mijn vraag.

blijkbaar moet er toch iets miszijn met jouw manier van rijden...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:34

muiske07 schreef:
[*olduser*]@ je zei zelf dat een topic dient om discussie te houden.

tja bitloze combinaties zijn niet welkom op wedstrijden. (heb ik toch altijd gehoord) en vraag me af waarom.

verder zie ik ook niet bepaald het nut in van wedstrijden. mijn paarden zijn gewoon goed en dat hoef ik niet te bewijzen op wedstrijd.

neen ik vroeg niet of je foto's van internet zou halen, ik vroeg om jouw eigen foto's hoe jij dan rijdt.
zoals je praat klinkt alsof je alles kan en dat alles perfect is.
je maakt me cerieus hoor...

je maakt weer een omweg op mijn vraag.

blijkbaar moet er toch iets miszijn met jouw manier van rijden...

Als je dan niet inhoudelijk kan reageren blijf je maar gewoon met dit soort spelletjes doorgaan?
Omdat ik niet via pb deze discussie ook nog eens wil houden maar gewoon in dit topic?

Het enige waar ik steeds op blijf hameren is de simpele basis en nu klink ik alsof bij mij alles perfect is?
Troost je bij mij zal het nooit perfect zijn en ik zal altijd les nodig blijven hebben en altijd terug grijpen naar de basis.
Als je van iedereen die wat durft te schrijven op dit forum eerst een foto wilt zien ben je er nog wel even druk mee ben ik bang. Knipoog

Maar wat heeft dit nu allemaal te maken met bitloos? Ook zonder bit lijkt het me de normaalste zaak van de wereld dat je zorgt dat de basis goed is en dat niet het zonder bit rijden het belangrijkste is maar die basis?
En voordat we weer beginnen: Dat heeft niets met in de krul trekken of met wedstrijdrijden te maken, gewoon de simpele basis.

Blijkbaar snapt alleen Nadya waar ik het over heb van degene die bitloos rijden.
Ik heb het al eerder gezegd maar ik denk dat het echt zo is dat ik te dom ben voor dit topic. Clown

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:36

@Zeeuwtje
Dat denk ik niet, deze foto vind ik namelijk geen fijn beeld geven en er is ook geen dubbelgebroken bit.