Nessah schreef:runningkawa schreef:er is hier geen gevecht
met geduld red je het niet bij zoeen, maakt het alleen maar erger
Echt waar
Dat diepe is ook niet mijn ding, maar aanpakken bij eentje die heeft geleerd, ja helaas, daar kom je soms niet onderuit.
Ik durf te wedden dat jij over een poosje betreffende paard op de foto's niet meer zult herkennen
Een beetje aanpakken is ook geen probleem.. Maar ik snap de bedoeling van deze manier van rijden niet.. Wanneer krijgt deze pony dan ontspanning of beloning..? Want ik zie alleen maar strakke teugels, sterke handen en totaal geen beloning.. Wat wil je van die pony? Dieper kan hij niet.. En als hij zo diep is krijgt hij er nóg niks voor terug.. Dus ja, ik denk dat je het dan alleen maar erger maakt. Want een pony moet je wel belonen als hij doet wat je vraagt, zeker bij zo'n dominant ding.
Nessah ik ben het helemaal met je eens.
Je moet dat paard wel laten weten wanneer hij iets goed doet. En strakke teugels houden terwijl hij niet dieper kàn vind ik ook geen goed idee... Geen hem dan in ieder geval meer ruimte als hij loopt zoals je wilt, komt hij weer omhoog, pak hem dan weer een beetje op, maar blijf niet met zoveel druk rijden...

(niet verkeerd bedoelt!!)
)