Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:16

Nessah schreef:
runningkawa schreef:
er is hier geen gevecht Lachen
met geduld red je het niet bij zoeen, maakt het alleen maar erger
Echt waar Ja
Dat diepe is ook niet mijn ding, maar aanpakken bij eentje die heeft geleerd, ja helaas, daar kom je soms niet onderuit.
Ik durf te wedden dat jij over een poosje betreffende paard op de foto's niet meer zult herkennen

Een beetje aanpakken is ook geen probleem.. Maar ik snap de bedoeling van deze manier van rijden niet.. Wanneer krijgt deze pony dan ontspanning of beloning..? Want ik zie alleen maar strakke teugels, sterke handen en totaal geen beloning.. Wat wil je van die pony? Dieper kan hij niet.. En als hij zo diep is krijgt hij er nóg niks voor terug.. Dus ja, ik denk dat je het dan alleen maar erger maakt. Want een pony moet je wel belonen als hij doet wat je vraagt, zeker bij zo'n dominant ding.

Nessah ik ben het helemaal met je eens.
Je moet dat paard wel laten weten wanneer hij iets goed doet. En strakke teugels houden terwijl hij niet dieper kàn vind ik ook geen goed idee... Geen hem dan in ieder geval meer ruimte als hij loopt zoals je wilt, komt hij weer omhoog, pak hem dan weer een beetje op, maar blijf niet met zoveel druk rijden...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:17

Hij loopt wel erg achter de loodlijn!! Zo ga je nog richting rollkur!! Bovendien lijkt het me logisch dat ze hem wel 'aankan', ze lijkt me veeeeel te groot voor hem.
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 04-07-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

En dat is al de 5e keer ofzo, en ik maar terug scrollen...en maar dan maar heel ego zelf posten omdat ik niks zag dat er op leek Tong uitsteken

AstraGirlie

Idd, een vervolg serie met foto's van het resultaat zou hier heel welkom zijn Duivel
Als hij het op de grond wel goed doet, is er iets mis met de manier van rijden, waardoor hij juist in paniek raakt en er vandoor wil.
Druk (contstante) geeft tegendruk, vooral bij paarden...Ik zie toch nergens een echt ontspannen teugel...
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 04-07-07 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:18

in een paar woorden ( alleen naar de foto's gekeken )
- te diep
- ruiter te groot & te zwaar lijkt mij Bloos (niet verkeerd bedoelt!!)
- zielig voor de pony.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:22

Hmm. HAW topics zijn voor commentaar bedoelt.
En niet om 10 keer het zelfde te herhalen.
( in dit geval 10 pagina's Clown )
Citaat:
# Het heeft geen zin om een opmerking die al 10 keer is gemaakt nog eens te gaan herhalen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:24

dat heb ik niet gelezen, al die pagina's!! Knipoog
Dan tips:
zoek een leuke bijrijder die hem/haar rijdt. Niet zo in de krul dwingen en niet zo te diep laten lopen, alvast veel succes/sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:26

idd riss, mensen die het topic gewoon niet lezen en dingen vragen die al zo vaak zijn verteld...
Maar aan de andere kant, er is nog redelijk respect naar elkaar, ook al liggen de meningen zo ver uit elkaar, dat vind ik wel knap Lachen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:26

Èr staan hier 15 foto's... 15 foto's zijn nog geen fractie van noem bijvoorbeeld een half uur. Wij kunnen toch onmogelijk weten wat er tussen die foto's gebeurd is, misschien kreeg de pony dan ontspanning en beloning.

Ik wil niet direct zeggen dat ik voorstander ben van deze manier van aanpakken, ik geloof er ook in dat er andere manieren zijn, maar van de andere kant ben ik geen ervaren of professionele ruiter dus ik ga er ook geen mening over geven. Ik zou het waarschijnlijk anders doen.

Maar ik denk ook wel dat de elke ruiter het beste voor heeft met zijn paard, en deze meid is tenminste verstandig genoeg om er iemand op te zetten die weet wat ze doet ipv zelf wat aan te gaan klungelen.
Ik zie gelukkig geen slof die het beest uit zijn fatsoen trek, een scherp bit zodat iebraver is of flinke sporen die gaten in zijn bui prikken, dat vind ik alleen al een stuk fijner.

En om er nu echt 26 pagina over door te mieren, dit topic kan iig genomineerd word als snelst gaande topic Vork

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:28

ik wist het...., het ldr rijden....
tja, je hebt voorstanders en tegenstanders....
maar dat er zoveel pagina's over zijn Clown
ieder zo zijn manier van rijden......

ik vind het niet zo'n ramp dat hij op deze manier gereden word, en een keer aangepakt word...
soms is dat gewoon nodig.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:29

SuperPepeijn schreef:
Vind je? Ik denk dat een paard met rijtechnische en/of gedragsproblemen dat voor 90% van de gevallen aan de eigenaar te danken heeft. En dat blijkt dus ook wel toch uit dit topic omdat de ruiter, hoe vervelend dat ook is, lichamelijk niet in staat is dat te bieden wat het paard nodig heeft. En dat gaat van kwaad tot erger, totdat dit kennelijk nodig is. Als ruiter moet je dat wel kunnen bieden en anders op zoek gaan naar één dat wel geschikt is voor je, voor jouw geluk en dat van het paard.

op straffe dat ik nu ook boze gezichten krijg...maar ik ben het hier wel mee eens. Een lichtend voorbeeld hiervan zie ik dagelijks bij ons op stal. Zij heeft geen lichamelijke beperkingen echter wel geestelijke Haha!
Dit is zeker niet(!!) rot naar jou toe bedoeld Belker echter dit dier heeft zijn kans schoon gezien om steeds meer territorium te winnen...wat elk dier zou doen.
Dat hij nu op zijn plaats c.q. gehoorzaamheid gewezen wordt is goed...want nu is even NIET belangrijk het "hoe" en "waarom" dit dier zo is. Belangrijk is wel om toekomstige narigheid voor mens en dier te voorkomen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:29

Riss schreef:
Hmm. HAW topics zijn voor commentaar bedoelt.
En niet om 10 keer het zelfde te herhalen.
( in dit geval 10 pagina's Clown )
Citaat:
# Het heeft geen zin om een opmerking die al 10 keer is gemaakt nog eens te gaan herhalen

Gelukkig komt de ruiter zelf nog een keer uitleg geven. Knipoog

En ze heeft zelf al vertelt dat de pony idd ontspanning tussendoor kreeg. Geeft al een ander idee.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:30

Bowena_84: dit vind ik wel mooi gezegd.
Velen zouden het misschien zo niet aanpakken, maar ben ook al blij van geen scherper bit of slof ofzo te zien.
Ik heb zelf de fout gemaakt om naar een ander bit te grijpen en heb veel tijd (2 jaar ofzo?) nodig gehad om terug op trens te komen.. (Ondertussen al dubbel gebroken!)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:31

Riss inderdaad, maar je moet niet eens het topic doorlezen op elke pagina word hetzelfde gezegd dus dat is al genoeg om een idee te krijgen. En kwa onderbouwing is het ook ver te zoeken bij sommige. Ben benieuwd naar nieuwe fotos, om te zien welk beeld het geeft.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:32

Ondertussen al 26 pagina's vol geschreven en blijf maar hetzelfde zien. Denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn dat de manier van rijden onjuist is Knipoog

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:35

Ik vind de manier van rijden onjuist, maar hier wordt hij aangepakt en zulk soort foto's zou ik persoonlijk nooit zelf op bokt zetten Clown Ik ben benieuwd als ze een nieuw topic opend met hoop ik, betere foto's. Verder zal ik me er niet te veel meer over druk maken, dit is de manier hoe zij het willen en het zo blijven doen. Maar tip: plaats nooit meer foto's van aanpakken er op, dan iig ook nog foto's van waar hij niet het begin van een koprol maakt Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:36

Wanted2003 schreef:
Ondertussen al 26 pagina's vol geschreven en blijf maar hetzelfde zien. Denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn dat de manier van rijden onjuist is Knipoog

hoezo ? LDR slechte manier van rijden ? ik bedoel dat is een methode je ziet er wat in of niet..
maar om gelijk te zeggen dat het een verkeerde manier van rijden is....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:37

ladylay schreef:
Wanted2003 schreef:

hoezo ? LDR slechte manier van rijden ? ik bedoel dat is een methode je ziet er wat in of niet..
maar om gelijk te zeggen dat het een verkeerde manier van rijden is....

Wat jij wilt, maar lees toch echt al 26 pagina's met kritiek, kritiek, kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:39

En als je dan naar leeftijd of ervaring kijkt, heeft die kriteik, meestal zonder onderbouwing dan toegevoedgde waarde? Lachen

ja we zijn er weer Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:09

Wanted2003 schreef:
Wat jij wilt, maar lees toch echt al 26 pagina's met kritiek, kritiek, kritiek.

Ik selecteer op HAW ook wel een beetje WIE de reacties plaatst Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:09

runningkawa schreef:
En als je dan naar leeftijd of ervaring kijkt, heeft die kriteik, meestal zonder onderbouwing dan toegevoedgde waarde? Lachen

ja we zijn er weer Lachen

Wat wil je hiermee zeggen RK? Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:10

helemaal mee eens. Maar ja dat roep ik ook al vaker.
Aanpakken mag tegenwoordig niet meer. Kinderen worden ook niet meer opgevoed en honden die bijten laten we liever inslapen dan ze eens aan te pakken.
Aanpakken is niet altijd het zelfde al beulen. En wat hier te zien is is zeker geen beulen, maar gewoon even aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:11

Hetzelfde als wat Urielle zegt Lachen
Dat ik er waarde aan hecht wie wat zegt, niet hoeveel pagina's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:17

sandyloverr schreef:
in een paar woorden ( alleen naar de foto's gekeken )
- te diep
- ruiter te groot & te zwaar lijkt mij Bloos (niet verkeerd bedoelt!!)
- zielig voor de pony.

Ruiter te zwaar? Zie je die dunne beentjes niet dan? Moet je eens andere topics op dit forum bekijken met veel te zware ruiters op pony of paard Lips are sealed

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:18

Ten eerst heb ik de redenen gelezen waarom er zo wordt gereden, dat neemt niet weg dat ik dit een verschrikkelijke manier vind. Wat ik uit haar stukje uitleg opmaak is dat ze eerst de pony laag wil hebben en daarna pas de achterhand. Oftewel ze wil hem dan liever laag en op de voorhand dat op de achterhand en opgericht? Ze zegt dat ze er wel naar toe werkt, maar ik krijg het idee dat ze te ongeduldig is om eerst aan de achterhand te werken, daar de tijd voor te nemen en dan pas van voor oppakken.
Mijn keus zou het nooit zijn om zo te rijden, ik vind het onnatuurlijk zoals het nu gaat... Maar zo heeft ieder zijn eigen mening en we zullen wel zien wie er het verst komt Lachen

Tip voor de ruiter: Handen naast elkaar boven de schoft Lachen