Klassieke dressuur welke methoden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Klassieke dressuur welke methoden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:41

o, en waar ben ik negatief dan???? of aanvallend?????

Ik zeg alleen dat duidelijkheid nodig is

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:45

heeft niets met negatief te maken, tis een kwestie van willen begrijpen wat en waarom en niet zomaar doen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:49

Dat is heel gezond.

Ik hoop voor jullie dat de kwartjes gaan rollen, maakt niet uit welke kant op. Het geeft een rijk gevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:49

Die negativiteit was er voorheen niet
Dat is pas gekomen nadat we na een jaar nog niks snapten, maar steeds dezelfde lappen tekst voor geschoteld kregen.

Wat Menno ook al zegt, als het ons geen biet intereseert, waren er nooit zoveel antwoorden en vragen.
Maar ik moet ook nogal ver reizen, dus ga daar niet naar toe om een sloffend paard te zien en dat is helaas het enige wat ik to nu to heb gehoord van bokkers, waarvan ik weet dat ze best een beetje kunnen rijden, er over vertellen.

dan is het tegenwoordig met al die digis niet zo moielijk 5 min film te maken waarop je laat zien dat je paard danst.
Dan weet ik zeker dat er mensen zijn die dat willen ervaren en leren.
Waaronder ik.
Maar hoe meer van die wazige topics, hoe meer afstand ik krijg...

Edit: zelf ben ik al iemand die zonder zwepen en geweld, puur op ontspanning rijd, dus die verijking zal ik er iig niet extra bij krijgen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:54

friemel schreef:
Ho ho even. IK ben van mening dat Aqua heel goed kan uitleggen op internet waar het over gaat. Ik begrijp het toch ook met mijn simpele boerenlogica uit het weitje achter huis?

Ik geloof best dat Aqua het aan jou goed heeft uitgelegd - maar aan mij heeft ze echt nog niks verteld wat ze voelt of wat ze doet.
* ik weet dat het 8 minuten duurt
* ik weet dat het tijdens het halthouden is
* ik weet dat het paard door iets in balans komt

Maar als ik vraag wat dat iets is, word mijn vraag genegeerd of zegt ze dat het bij elk paard anders is of dat ik het zelf moet zien.

Ik rijd een heftig paard ook anders dan een loperig paard, een pony van elastiek anders dan een groot grof gebouwd maar ik kan wel zeggen hoe ik het op zou lossen als ik hier op Bokt een probleem voorgelegd krijg. Of dat werkt is een tweede, maar ik heb daar theorieen voor. Die moeten er in Aqua's methode toch ook zijn????

De lesklanten willen al net zomin iets loslaten als Aqua zelf en ik vernam, misschien ten onrechte, dat beeldmateriaal niet gemaakt mag worden.

Dus wat is dat iets nu dat het paard in balans brengt en waardoor het aan het lopen gaat als nooit tevoren?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:02

Urielle schreef:

De lesklanten willen al net zomin iets loslaten als Aqua zelf en ik vernam, misschien ten onrechte, dat beeldmateriaal niet gemaakt mag worden.

Ik denk dat wij als lesklanten best zelf mogen beslissen of er foto's gemaakt worden tijdens het rijden hoor Evenals video-opnamen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:07

Woestein heeft hier toen foto's geplaatst van haar les....

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:09

Maaike, blijkbaar les jij dus bij Aqua, is het niet mogelijk dat jij een keer video opnamen maakt van je paard?
Net zoals zovelen hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar het hoe en waarom.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:13

ja, en misschien weet iemand de link naar het topic van Woestein? Ik krijg 910 resultaten....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:17

Ik denk alleen dat je niet op 1 combinatie een echt oordeel kunt geven... misschien is het handiger om meerdere combinaties te zien om echt oordeel te kunnen nemen en denk dat het dan ook eerlijker is. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:20

Dat dnek ik ook
maar 1 is alweer beter dan niets

En ik weet zo de link niet, misschien ff naar woestein pb-en?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:22

anne7 schreef:
Maaike, blijkbaar les jij dus bij Aqua, is het niet mogelijk dat jij een keer video opnamen maakt van je paard?

Dat klopt Maar ik heb helaas geen eigen paard, dus die video-opnamen zullen mij niet gaan lukken. Momenteel heb ik zowiezo even niets te rijden, ben bezig een jonge merrie zadelmak te maken
Anders had ik het graag voor je gedaan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:23

Die danst toch ook in 8 min?
dragen moeten ze wel meteen leren

Urielle

runningkawa schreef:
Dat dnek ik ook
maar 1 is alweer beter dan niets

En ik weet zo de link niet, misschien ff naar woestein pb-en?

ik heb het gevraagd - ik zal hem hier posten als ik het weet.

Lielle

aangezien ook dit topic uitloopt op een discussie met aqua8horse gaat hier voorlopig een slotje op. Een bijdrage over het oorspronkelijke onderwerp (de klassieke methoden) kan geTeMd worden, evt gaat het topic dan weer open. Verder verwijs ik naar het topic van friemel.